با ما در اوج پرواز کنید با ما در اوج پرواز کنید

طراحی سایت، طراحی وب سایت، سئو، تبلیغات اینترنتی، طراحی لوگو، میزبانی وب و ثبت دامنه از جمله فعالیت های تخصصی راهکارنوین میباشد.

  1. طراحی سایت راهکارنوین
  2. مقالات طراحی سایت
  3. ویدیو مارکتینگ در بازاریابی اینترنتی

ویدیو مارکتینگ در بازاریابی اینترنتی

سلام سلام این بار میخواییم در رابطه با بازاریابی ویدیویی یا همون ویدئو مارکتینگ صحبت کنیم. منظور از ویدئو مارکتینگ یعنی درست کردن ویدئو برای شرکت، فروشگاه، محصولات یا خدمات و... و انتشار اون در رسانه های دیجیتال و شبکه های اجتماعی و به جهت جذب مخاطب و افزایش فروش است. بازاریابی ویدئویی یکی از روشهای بازاریابی است که در آن مخاطب توسط یک فیلم تبلیغاتی جذب خدمات یا محصولات یک برند میشه.

خوب حالااا از کجا شروع کنیم؟

اول باید یک ویدئوی حرفه ای با توجه به نوع کسب و کار یا نوع محصول و خدمات و همچنین مخاطبان خودتون بسازید. در ساخت چنین فیلم هایی عواملی از قبیل زمان، هزینه، سبک نمایش، هدف گذاری، داستان فیلم، گرافیک و نحوه اجرا خیلی مهمه و در جذب مخاطب ما تاثیر زیادی داره.

انواع مختلف بازاریابی ویدیویی میتونه موارد زیر باشه :

  • وبلاگ های ویدیویی
  • مصاحبه های ویدئویی
  • ویدئوهای آموزشی
  • فیلم های ارائه شده
  • نسخه های نمایشی محصولات و بررسی اون ها
  • ویدئوهای توصیفی
  • ضبط از پخش زنده
  • تبلیغات ویدئویی
  • ویدئوی معرفی خدمات
  • ویدئوی معرفی محصولات

 

حالا به نظر شما بازاریابی ویدئویی مفیده!؟

باتوجه به تحقیقاتی که در آپارات و یوتویوب و سایر سایت های اشتراک گذاری ویدئو و همچنین شبکه های اجتماعی کردیم، موفق شدیم یک آمار میانگین را بدست بیاریم تا ببینیم سرمایه گذاری در ویدئو مارکتینگ ارزش دارده یا نه، حالا بیایین یک نگاه مختصر به تحقیق ما بیندازیم و بعد از اون تصمیم بگیرید که آیا مایل هستین برای بازاریابی کسب و کار خودتون از این روش استفاده کنین یا نه. ما در راهکارنوین این آمارو بصورت رندم از بین تقریبا 2000 کاربر فعال در این زمینه و طی مدت یکماه جمع آوری کردیم و در اختیار شما قرار میدیم.

  • بطور میانگین 80% افرادی که از ویدیو استفاده میکنند به نظرشون باز خورد خوبی دریافت کردند.
  • بطور میانگین 85% تصور میکنند این بخش مهمی از استراتژی اونها است نسبت به کسانی است که از این نوع بازاریابی اینترنتی استفاده نمیکنند.
  • بطور میانگین 70% پس از تماشای ویدیو و آشنا شدن با خدمات یا محصول سفارش خودشونو ثبت کردند.
  • بطور میانگین 97% از کسب و کارها با استفاده از ویدیوهای توضیحی دارن به مخاطب های خودشون کمک میکنن تا اون کسب و کارو بهتر درک کنن.
  • بطور میانگین 90% افراد از ویدیو برای نشان دادن سواد کاری خود استفاده میکنند.
  • بطور میانگین 80% افرادی که مورد بررسی قرار دادیم گفتن راهکارنوین خوبیه و تعداد فروشمون افزایش داشته.
  • بطور میانگین 60% افراد گفتند که تماس هایی که برای پشتیبانی خدمات یا نحوه کار محصول داشتیم، کاهش پیدا کرده.
  • بطور میانگین 40% افراد هم متاسفانه ویدئو را از سایت خارجی کپی و فقط باز نشر میکنند یا ویدئو را بدون ویرایش یا توضیحات خاصی منتشر میکنند، اینها افرادی بودند که محصولات خارجی عرضه میکنند یا دارای چند شاخه کاری هستند.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید :

استراتژی بازاریابی دیجیتال و چند روش بسیار مهم

بازاریابی ویدئویی

ویدئو بخش مهمی از تجربه قبلِ خرید میتونه محسوب بشه و همه ما فرقی نداره در کدوم منطقه جغرافیایی یا کشوری باشیم، تماشا کردن را دوست داریم مخصوصا اگر اون ویدئو جذاب و جالب درست شده باشه، حتما ویدئوهای تبلیغاتی برندهای بزرگ دنیارو دیدین که همین جذاب و جالب بودن اون باعث میشه ما اقدام به نشر و پخش ویدئوی تبلیغاتی اون برند بکنیم، چراکه فکر میکنیم جالبه و خوبه که مثلا فلان دوست من هم این فیلم رو ببینه و خود ما میشیم یک تبلیغ کننده موثر برای اون برند، چیزی که یکی از اهداف اون برند بوده تا هم تبلیغ صورت بگیره و هم پخش و نشر اون با کمترین هزینه که به این میگن یک ویدیو مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی موفق.

طبق آماری که Hubspot منتشر کرده و میتونید از طریق ادرس https://blog.hubspot.com/marketing/state-of-video-marketing-new-data ببینید، تقریبا 45% مردم روزانه یک ساعت یا بیشتر ویدیو تماشا میکنند. البته این آمار شامل ایران نمیشه یا اگر بشه قطعا به دلیل تحریم یا نبود سیستم های آمارگیری بین المللی و بروز، نمیتونه صحیح باشه چرا که طبق اعلام مراکز آمار رسمی در ایران، ایرانی ها تقریبا 8 ساعت از وقت خودشونو در شبکه های اجتماعی و با دیدن فیلم سپری میکنند، چیزی بیشتر از میانگین جهانی، نسل جدید هم که خوره دنیای اینترنت و نسل فناوری است.

 

روند بازاریابی ویدیو برای سال آتی و فراتر از اون چطوری خواهد بود!؟

طبق بررسی راهکارنوین در این زمینه آمار بازاریابی ویدئویی نشان میده که ویدیو یک راه عالی برای رشد شبکه، پایگاه و تعامل با مشتری است، نه فقط در زمان حال بلکه در آینده هم همینطور خواهد بود، که در این مسیر توسط بازاریابی موبایل نیز موثرتر خواهد شد.

اگر نیاز به مشاوره داشتین میتونین با ما در تماس باشین و همچنین خوشحال میشیم نظرات شمارو در بخش کامنت بخونیم و اگر این مطلب برای شما مفید بود اونو کپی نکنید بلکه به اشتراک بزارین تا دیگران هم استفاده کنند.

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

نمایش فیلم

کیفیت فیلم وابسته به سرعت اینترنت شما کاربر عزیز است

نظرات و سوالات شما

2019-02-03
amir
نام :

سلام
دو نکته هست اول اینکه خیلی خیلی ممنون بابت مقاله و فیلم عالی که خیلی گویا توضیح دادید و دوم اینکه زمینه کاری ما پمپ های صنعتی هست میخواستم بدونم در زمینه کاری ما ویدیو مارکتینگ چطور میتواند کمک کند!؟
تشکر

پیام :

باسلام؛

تشکر از لطفی که دارید، در رابطه با زمینه کاری شما باتوجه به صنعتی بودن آن، میتوانید از نحوه کار آنها همچنین از مراحل نصب دستگاه ها در پروژه های مختلف فیلم تهیه کنید و برای هرکدام در صفحه اختصاصی آن دستگاه درج کنید تا مخاطبان شما که عمدتا افراد متخصص هستند باتوجه به توضیحات متنی و مشخصات فنی که برای دستگاه مورد نظر درج کردید بتوانند ویدیوی دستگاه را هم ببینند مثلا اینکه نحوه عملکرد دستگاه یا شیوه نصب آن و... به چه صورت است، شما با این روش یک تجربه قبل از خرید را به مخاطبان خود منتقل خواهید کرد.

پاسخ مدیر :

این صفحه را به اشتراک بگذارید

برچسب ها

بازاریابی ویدئویی