با ما در اوج پرواز کنید با ما در اوج پرواز کنید

طراحی سایت، طراحی وب سایت، سئو، تبلیغات اینترنتی، طراحی لوگو، میزبانی وب و ثبت دامنه از جمله فعالیت های تخصصی راهکارنوین میباشد.

  1. طراحی سایت راهکارنوین
  2. مقالات طراحی سایت
  3. استراتژی بازاریابی دیجیتال و چند روش بسیار مهم

استراتژی بازاریابی دیجیتال و چند روش بسیار مهم

وقتی که بحث بازاریابی دیجیتالی میشه همه احساس میکننن که مفهوم این اصطلاح رو به خوبی می دونن اما کافیه از اونها بخواین که تعریفی کوتاه از این نوع بازاریابی ارائه بدن این جا ست که بیشتر افراد از پاسخ در میرن. اگر بخوایم به صورت خیلی کلی و مفید بازاریابی دیجیتالی رو تعریف کنیم باید بگیم شیوه ای از بازاریابیه که در اون از انواع مختلف ابزارهای دیجیتالی استفاده می شه.

یعنی چی!؟ در ادامه مقاله چند موردشو باهم بررسی میکنیم.

 

بازاریابی دیجیتالی در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی این روزا نقش بسیار مهمی در زندگی همه ما پیدا کردن. حتی اگه از اونها استفاده نکنیم از اثراتی که روی ما میزارند بی نصیب نخواهیم موند. توسعه و همه گیر شدن این شبکه ها باعث شده تا بازاریابان بخش مهمی از حواس خودشونو در استراتژی های بازاریابی معطوف به این بستر اجتماعی کنند. هر عملیاتی که با هدف تبلیغ محصول و خدمات در شبکه های اجتماعی صورت بگیره نوعی بازاریابی دیجیتالی است که تلاش میکنه بازدیدکنندگان وبلاگ، فالوورهای اینستاگرام و دنبال کنندگان صفحات اجتماعی و… را تحت تاثیر قرار بده.

بازاریابی دیجیتال


بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا هم یکی از انواع جدید بازاریابی دیجیتاله. این روش با داستان گویی و روایت کردن مشتریان را به سمت محصول یا خدماتی سوق میده و پیش از اینکه نقش ناصح و مشاور را داشته باشه به یک دوست و همراه برای مشتریان بدل میشه. نوشتن محتوای مناسب تبلیغاتی یکی از روشهایی هست که بازاریابی محتوا روی اون متمرکز هست.


بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا همون سئو

سئو به معنای بهینه سازی محتوای وبسایت یا وبلاگ و… است. هدف از استفاده از این نوع بازاریابی دیجیتال اینه که محتوای تولیدشده در نتایج موتورهای جستجو به خوبی ظاهر بشه و از طریق به کار گرفتن کلمات کلیدی مناسب و صحیح گوگل و سایر موتورهای جستجو بتونن بهتر و بیشتر شما رو در معرض دید مخاطبان قرار بدن. روش های زیادی برای پیش برد سئو وجود داره که برخی از اون ها از سوی گوگل تقبیح و جریمه میشن.


بازاریابی محتوا

بازاریابی موتور جستجو SEM

در استفاده از سئو با کمک اصولی که معرفی میکنه بدون پرداخت هزینه ترافیک سایت و… افزایش پیدا میکنه اما SEM شکل غیر رایگان و پولی افزایش ترافیکه. در واقع در این روش بازاریابی دیجیتالی شما با پرداخت مبلغی از قبل تعیین شده به موتورهای جستجوی قوی مانند گوگل از اون می خواین که مطالب و سایت تون رو در نتایج مختلف جستجوی کاربران بگنجاند.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید :

بهترین مشاغل برای سبک زندگی دیجیتال

بازاریابی پرداخت به ازای هر کلیک

در این روش هم بازاریابان به ازای هر کلیکی که روی تبلیغاتشون در بسترهای مختلف تبلیغاتی اینترنتی صورت میگیره باید مبلغی را پرداخت کنند. در واقع وبسایتهای دیگه با قرار دادن تبلیغات بازاریابان در محل مناسبی از سایت خودشون منجر به دیده شدن محتوای تبلیغاتی میشن و هر کلیک روی تبلیغ نیازمند پرداخت هزینه ای جداگانه است. یک زمانی تعیین مرزهای میان انواع مختلف بازاریابی دیجیتالی کمی دشوار میشه.

بازاریابی معرف آفیلیت مارکتینگ

در این روش بازاریابی دیجیتال هم سایر وبسایت ها و بسترهای آنلاین تبلیغاتی با معرفی محصول و خدمات شما مشتریان رو به سمت وب سایت شما هدایت می کنن. اگه در این کار موفق بودن و منجر به سوق دادن مشتری به سمت شما و خرید بشن درصدی را به صورت حق الزحمه از شما دریافت خواهند کرد. به این روش بازاریابی روش معرف یا همکاری در فروش گفته میشه. این روش را بلاگرهای پرمخاطب برای تبلیغ محصول یا خدمات سایرین استفاده میکنن.

بازاریابی ایمیلی

ایمیل هم یکی از عناصر مهم در بازاریابی دیجیتالی امروزه. در استفاده از این روش نباید خلاقیت را فراموش کنید. در واقع آنچه در این سبک از بازاریابی اهمیت داره تنها تهیه یک فهرست از ایمیل مخاطبان و مشتریان بالقوه و ارسال پیام هایی بی هدف به اون ها نیست. بلکه باید محتوای ایمیلی دقیق و جذابی رو در بازه زمانی منظمی به مخاطبان هدفگیری شده خودشون ارسال کنین تا نتایج مناسب به دست بیارید.

بازاریابی رادیویی

شاید این مورد رو این روزا کمتر ببینید و فکر کنین که رادیو دیگه اون طورها که باید در مسیر موفقیت نیستش. اما به هر حال هنوز هم یکی از مصادیق بازاریابی دیجیتالیه و میتونین از اون در بین برنامه های رادیویی با پخش آگهی و تبلیغات یا با حمایت از برنامه های رادیویی به عنوان اسپانسر استفاده کنین.

بازاریابی تلویزیونی

شاید از حضور رادیو و تلویزیون در فهرست انواع بازاریابی دیجیتالی کمی ناراضی باشین اما باید بگیم که ابعاد استفاده از رادیو و تلویزیون هم در سال های اخیر دستخوش تغییرات فراوانی شده. از همین رو ورود تلویزیون ها و رادیوهای آنلاین و دیجیتالی به دنیا باعث شده که این دو ابزار هم جایی در انواع بازاریابی دیجیتالی پیدا کنن. تلویزیون هنوز هم عده ای خیلی زیادی از مخاطبان رو به خودش سرگرم میکنه و پخش آگهی در میان برنامه های پر طرفدار اون به هر حال یکی از روش های جذب مخاطب است.


بازایابی موبایل

بازاریابی موبایلی

بازاریابی موبایلی هم یکی از مهم ترین انواع بازاریابی این روزها ست. تقریبا همه از تلفن های هوشمند استفاده میکنن و تمام برنامه های مهم اینترنتی در قالب اپلیکیشن های موبایلی هم در دسترس کاربران هستند. بنابراین معلومه که در چنین وضعیتی نباید از اهمیت بازاریابی موبایلی غافل شد و آنرا نادیده گرفت.

روش های مختلف بازاریابی دیجیتالی با توجه به نوع کسب وکار هدف بازاریابی و استراتژی شما بسیار متنوع و متفاوته. باید دید که بودجه یا چرخه عمر محصول شما در چه مرحله ای هست و بسته به آن برنامه ریزی های لازم را در جهت بازاریابی دیجیتالی سر و سامن داد. تنوع بسترهای تبلیغاتی دیجیتال بسیار گسترده است و احتمالا در آینده ای نزدیک دچار تحولات متنوع دیگه ای هم خواهد شد.

باهم چند روش که برای استراتژی بازاریابی دیجیتال مهم هستن رو بررسی کردیم، که شما بسته به میزان بودجه و بازار هدفتون میتونین از اونها استفاده کنین

 

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

نمایش فیلم

کیفیت فیلم وابسته به سرعت اینترنت شما کاربر عزیز است

نظرات و سوالات شما

2018-08-26
مجید
نام :

سلام همچنان میشه روی اسمس تبلیغاتی حساب کرد؟ به نظر شما بازخورد داره؟ کار من در زمینه پوشاک هست
ممنون میشم راهنمایی کنید

پیام :

سلام بله باید سعی کنید شماره های هدف خود را به درستی انتخاب کنید تا نتیجه مطلوب تری دریافت کنید

پاسخ مدیر :

این صفحه را به اشتراک بگذارید

برچسب ها