با ما در اوج پرواز کنید با ما در اوج پرواز کنید

طراحی سایت، طراحی وب سایت، سئو، تبلیغات اینترنتی، طراحی لوگو، میزبانی وب و ثبت دامنه از جمله فعالیت های تخصصی راهکارنوین میباشد.

  1. طراحی سایت راهکارنوین
  2. مقالات طراحی سایت
  3. یو جی سی ugc یا تولید محتوا توسط کاربر چیست؟

یو جی سی ugc یا تولید محتوا توسط کاربر چیست؟

سلام بر دوستان عزیز ما در راهکارنوین چند وقتی خیلی درگیر بودیم فرصت نشد مقاله بزاریم امروز یک فرصت کوچیک پیدا کردیم و میخواییم در رابطه با User Generated Content یا به اختصار UGC صحبت کنیم.

اصلا این واژه یعنی چی!؟ به طور خیلی خلاصه بخواییم بگیم یعنی مطالب و محتواهایی که مخاطب، مشتری یا کاربران شما در وب سایت یا شبکه های اجتماعی شما ثبت میکنند. از اونجایی که این محتواها اعتبار بسیار زیادی به کسب کار شما میدهند، از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند. خوب بیایین باهم 3مورد از نکات مثبت این UGC دلچسب رو بررسی کنیم ببینیم چه مواردی هستند.

 

  • مورد اول : افزایش مدت زمانی که کاربر در وب سایت شما وقت صرف میکنه که به اصطلاح Time On Site بهش گفته میشه، البته Dwell time هم بهش میگیم، که یکی از مهمترین فاکتورهای مهم در سئوی سایت محسوب میشه، چون هرچه کاربر شما در سایت بیشتر وقت صرف کنه از نظر گوگل یعنی این سایت چه محتوای جذابی داره که باعث شده کاربران در این سایت زمانی زیادی را سپری کنند ( محتوا میتونه متن، تصویر، فیلم، محصول و... یا ترکیبی از همه این موارد باشه ). این مورد همانطور که میدونین روی بانس ریت Bounce Rate سایت شما هم تاثیر بسزایی خواهد داشت، در واقع Time On Site ، با کیفیت محتوای وب سایت شما ارتباط کاملا مستقیمی داره و کاربران زمانی در سایت شما وقت صرف میکنند که اطلاعات محتوایی، محصولات یا خدماتی که ارائه میدهید برای کاربر مفید و جذاب باشه. به همین دلیل، با اضافه کردن بخش های ارسال عکس یا ثبت نظرات توسط کاربران به سایت خودتان، کاربران خودتان را تشویق کنید تا کامنت ثبت کنند یا تصاویر شما و مطالب یا محصولات شما را به اشتراک بگذارند تمام این موارد و... به شما کمک میکند تا کاربران در سایت وقت بیشتری صرف کنند.

 

  • مورد دوم : بالا بردن اعتماد و بهبود UGC باعث افزایش اعتماد و اعتبار وب سایت شما هم نزد مخاطبان و هم در پیشگاه حضرت والا مقام گوگل angel میشود. محتواهایی که توسط کاربران تولید شده و در سایت شما نشر داده میشود از محتواهایی که خوده شما به عنوان مالک برند در وب سایت خود تولید میکنید، بر دیدگاه و اعتماد سازی مخاطبان و مشتریان جدید اثر گذاری بیشتری خواهد داشت. تقریبا 90% مخاطبان جدید وب سایت شما به UGC ها بیشتر از محتوای تبلیغاتی شما اعتماد میکنند. مردم بیشتر از آنکه به توضیحات، ویژگی و مشخصات محصول شما در سایت توجه کنند، قبل از سفارش، به دیدگاه های افرادی که برای آن محصول، مطلب یا خدمات موجود در سایت شما را خریده و یا استفاده کرده اند اهمیت میدهند.

 

  • مورد سوم : خلق محتوای جدید و مفید یکی از چالش های بزرگ برای هر کسب وکاری که در دنیای ایتترنت فعاله هست. تولید محتوای مفید به طور مستمر کار بسیار دشواری است. به همین دلیل UGC ها میتواند تا حد بسیار زیادی این فشارو از دوش کارشناس تولید محتوا بردارد. این نوع محتواها توسط افراد حقیقی و تجربه واقعی اونها از استفاده محصول یا خدمات شما شکل میگیرد، که میتواند جذابیت بسیار زیادی برای کاربران شما داشته باشه تا قبل از سفارش بتوانند با نحوه برخورد شما با مشتری و نوع سرویس دهی شما و... اطلاعات مفیدی کسب کنند، اطلاعاتی که بدور از هر گونه تبلیغ و بزرگ نمایی تجاری و.. است. بعد ها به مرور زمان با استفاده از UGC ها مشتریان شما تبدیل به تبلیغ کنندگان شما خواهند شد و در بعضی مواقع ممکن است به صورت بسیار خلاقانه ای محصول یا خدمات شما را به دیگران معرفی کنند.

 

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید :

تولید محتوای سایت و اهمیت آن

ugc تولید محتوا توسط کاربر

 

حالا سوال پیش میاد که چطور برای کاربر انگیزه ایجاد کنیم تا برای ما تولید محتوا انجام بده و راهکارنوین اون چیه؟

خوب اینو میدونیم که سود حاصل از محتوای تولید شده توسط کاربر یا مشتری برای شما مشخصه و چقدر برای شما مزیت داره اما سود کاربری که قراره برای شما کامنت یا عکس فیلم و... ثبت کنه کمی مبهمه! منظورمون از سود در اینجا سود مادی نیست! در پس این داستان، انگیزه کاربر برای تولید محتوارو میشه به چند دسته تقسیم کرد :

 

  • انگیزه های نوع دوستانه که شخص یک حس مسئولیت در خودش دیده که میتونه از روی علاقه و وفاداری باشه یا از روی انزجار که از خدمات یا محصول شما خریده یا استفاده کرده که حالا یا اینقدر راضیه و حس شوق داره heart یا اینقدر ناراضیه broken heart که میخواد سریع بیاد داخل وب سایت شما و شروع کنه به ثبت کامنت یا ارسال فیلم و عکس و... تا بتونه نظر مثبت یا منفی خودشو ثبت بکنه تا دیگر کاربران را هم مطلع کنه.

 

  • یکی دیگر از انگیزه ها، انگیزه های اجتماعی و مادیگرایانه است مثلا در سایت های خبری، سایت های عمومی یا شبکه های اجتماعی و... اگر دقت کنین بنا به مناسبتی که هست خبر یا مطلب یا فیلم و عکسی درج کردید و کاربران شروع به نقد و بررسی و ثبت نظر و... میکنند که هرچه سایت شما غنی تر میزان دریافت فیدبک و UGC شما نیز بیشتر خواهد شد، در این دسته شما بیشتر شاهد واکنش های متفاوت کاربران خواهید بود و هر دیتایی که توسط کاربر شما در سایت ثبت بشه همان میتواند ذهن کاربر دیگر را درگیر و ترغیب به مشارکت در تولید UGC در سایت شما بکند. امثال این موارد را در سایت های خبری یا توییتر و شبکه های اجتماعی و.. زیاد میتوانید ببینید که گاها کامنت یا عکس و فیلم ارسالی یک کاربر بیشتر از خود محتوای شما بحث برانگیز بوده laugh.  بحث مادیگرایانه هم در این دسته شد که خوب باتوجه به وجود اکانت های فیک بسیار زیاد در شبکه های اجتماعی میتوانیم UGC های بسیار زننده ای را در این موارد ببینیم که کاملا جهت دار و غرض ورزانه مطالبی ثبت میکنند تا بتوانند ناشر اصلی محتوا که شما باشید را یا از هدف خودتون دور کنند یا دیگر کاربران را تحت تاثیر خود قرار دهند، این ها همان هایی هستند انگیزه اجتماعی و دید جمعی و منفعت یک جامعه برای ایشان اهمیتی ندارد و انگیزه مادیگرایانه دارند و عملا پول میگرند تا UGC های کاملا متفاوتی ثبت کنند که باز در این مورد هم میتوانید ببینید که گاها کامنت یا عکس و فیلم ارسالی این کاربران هم بیشتر از خود محتوای شما بحث برانگیز شده.

 

به علت ارزش زیاد محتوای تولید شده توسط کاربر UGC ، بسیاری از سایت ها از مشوق هایی برای ترغیب افراد استفاده میکنند.

  • مثلا در سایت یوتیوب youtube.com یا همین آپارات aparat.com خودمون این مشوق ها به کاربر این امکان را میدهند تا کاربر با مشارکت و فعالیت در هدف بنیادین این سایت ها، خود را به عنوان عضو فعالی از اجتماع حساب کند و حس خوبی از آن داشته باشد.
  • یک سری مشوق هم داریم که میشه بهشون مشوق های شفاف گفت این مشوق ها عملا همان پاداش محسوب میشن، مثل سایت هایی که در ازای خرید چند محصول یک محصول به شما اشتانتیون میدهند یا با خرید و ثبت سفارش مثلا بالای 1میلیون، درصدی تخفیف در سبد خرید شما لحاظ میشود یا در مواردی اگر کاربر اقدام به معرفی شخصی دیگر نماید میتواند پورسانتی از آن سایت دریافت کند یا اگر این بازی را انجام دهی و مثلا به امتیاز 5000 برسی پاداشی از آن سایت یا شرکت دریافت خواهد کرد و مثال های دیگر.... این ها همگی مواردی هستند که شما میتوانید کاربر یا مشتری خود را ترغیب به تولید UGC کنید.

 

 

نظر شما در رابطه با این نوع تولید محتوا (UGC ) چیه؟

آیا تجربه ای در این زمینه در کسب و کار خودتون چه در وب سایت و چه در شبکه های اجتماعی دارید؟

خوشحال میشیم نظرات شمارو در بخش کامنت بخونیم و اگر این مطلب برای شما مفید بود اونو کپی نکنید بلکه به اشتراک بزارین تا دیگران هم استفاده کنند.

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

نظرات و سوالات شما


این صفحه را به اشتراک بگذارید

برچسب ها

تولید محتوا توسط کاربر

تولید محتوا توسط کاربر مهمان

تولید محتوای رایگان