با ما در اوج پرواز کنید با ما در اوج پرواز کنید

طراحی سایت، طراحی وب سایت، سئو، تبلیغات اینترنتی، طراحی لوگو، میزبانی وب و ثبت دامنه از جمله فعالیت های تخصصی راهکارنوین میباشد.

  1. طراحی سایت راهکارنوین
  2. اخبار طراحی سایت
  3. تغییرات الکسا و معرفی امکانات جدید

تغییرات الکسا و معرفی امکانات جدید

الکسا که سایتی معتبر ( مخصوصا در ایران ) در زمینه رتبه بندی وب سایت ها و آنالیز میزان بازدیدکننده آنها به حساب می آید طی چند روز گذشته ظاهر و امکانات جدیدی را به وب سایت خودش اضافه کرد، چهره جدید الکسا که با نام آلفا Alpha نمایش داده میشه، بخش جدیدی هست که به اون اضافه شده، برای اینکه با امکانات جدیدش بیشتر آشنا بشیم، میخواهیم به عنوان مثال سایت digikala.com را مورد آنالیز الکسا قرار بدهیم تا آمار این سایت را باهم بررسی کنیم.

www.alexa.com/siteinfo/digikala.com

 

در قسمت Preview Alpha یا Classic میتوان انتخاب کرد که ظاهر و تغییرات جدید استفاده شود یا ظاهر قدیمی (کلاسیک)، اگر مایل باشین که ظاهر قدیمی الکسا را ببینین کافی است تا روی گزینه Classic کلیک کنین تا به نسخه قدیمی سایت منتقل بشین. خوب همانطور که مشخص هست بصورت پیش فرض، Preview Alpha انتخاب شده و در دسترس قرار داره. گرچه نسخه جدید الکسا بیشتر از زاویه دید تجاری این سایت که از زیر مجموعه های شرکت آمازون است پرداخته و احتمالا میخواد بیشتر اکانت تجاری خودشو مورد توجه وبمسترها قرار بده.

در روبروی فیلد جستجوی و نام سایت، وب سایت های مشابه سایتی که درحال بازدید از آن هستیم را نمایش میدهد، برای مثال سایت digikala از رقیبان وب سایت های  emalls.ir torob.com divar.ir bamilo.com هم هست، که با یک کلیک روی نام آنها قادر هستین تا وضعیت این وب سایت ها را هم در الکسا بررسی کنید.

 

کادری که با عنوان New insights coming soon! میبینید که الکسا قول تغییرات جدید را بزودی داده است، که سه عنوان اصلی آن به شرح زیر است :

  • فرصت های کلیدی یا کلمات پیشنهادی Keyword Opportunities ( تحلیل کلمات کلیدی )
  • تحلیل رقابتی Competitive Analysis ( تحلیل سایت های رقیب )
  • آمار ترافیک سایت Traffic Statistics ( ترافیک سایت )

این بخش ها احتمالا در آینده با تغییرات و بروزرسانی هایی همراه است که این آمار و آنالیزها را تکمیل تر و کاربردی تر میکند، البته اکثر این امکانات جدید با خرید عضویت ویژه قابل دسترس هستند و برای استفاده اکانت های تجاری که اشتراک ماهانه دارند فرصت آنالیز بهتری را فراهم میکند.

 

کلمات پیشنهادی Keyword Opportunities

بخش کلمات پیشنهادی، کلمات مهمی را که اگر این وب سایت رعایت کند نتایج بهتری میگیرد را معرفی میکنه و همانطور که میبینین در حال حاضر 4 بخش مختلف داره که هر کدام مربوط به یک نوع آمار و داده اطلاعاتی خاص هستند.

 

کلیدواژه های فاقد ترافیک برای سایت Keyword Gaps

این بخش به شما میگه که رقبای شما (سایتهایی که در بالا معرفی شده) از این کلمات ترافیک برای سایت خود جذب میکنند، اما سایت دیجیکالا از این کلمات ترافیکی بدست نمیاورد، حالا تصمیم با شما است که سعی کنید از این کلمات هم برای افزایش ترافیک سایت بهره ببرید یا خیر.

 

کلیدواژه های موثر در افزایش ترافیک Easy to Rank Keywords

این بخش به کلمات ساده ای اشاره میکنه که از راحتی خاصی برای افزایش ترافیک سایت digikala برخوردار است و میتونه بازدید بیشتری را برای این سایت به همراه داشته باشه، در این 4 بخش مختلف آماری، الکسا سعی داره پیشنهادات تازه ای را به مالک این وب سایت بده، که البته تنها 4 کلمه کلیدی رایگان نمایش داده میشه و برای مشاهده بیشتر نیازمند عضویت ویژه است.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید :

افزایش رتبه سایت در الکسا

کلیدواژه های مناسب Optimization Opportunities

در این بخش ما کلمات کلیدی پیشنهادی را میبینین که اگر سایت دیجیکالا بروی آنها سرمایه گذاری کند، میتواند ترافیکی هم از سمت این کلید واژه ها داشته باشد.

 

کلیدواژه هایی که در نهایت به خرید منجر میشود Buyer Keywords

همانطور که در این بخش میبینین کابران کلمات یا گاها جمله هایی را جستجو کرده اند که نشان دهنده این است که کاربر به دنبال خرید آن کالا یا دریافت آن خدمات است که در نهایت منجر به خرید میشود، این بخش یکی از مهمترین آمارها در بخش 4 گانه Keyword Opportunities است.

 

بخش آنالیز رقابتی یا Competitive Analysis

بخش تحلیل رقبا 5 سایت رقیب را که برای digikala در نظر گرفته شده را باهم مقایسه میکند، مثلا در بخش Traffic Sources یا منابع ترافیک سایت قصد دارد کانال هایی که بیشترین ترافیک را برای این 5 وب سایت داشته اند را به شما معرفی کند، که 4 کانال اصلی را برای این موضوع تعیین کرده :

  • search : افرادی که از طریق موتورهای جستجو وارد سایت شده اند.
  • Social : افرادی که از شبکه های اجتماعی وارد سایت شده اند.
  • Link : افرادی که از طریق لینک وارد سایت شده اند.
  • Direct : افرادی که مستقیما آدرس سایت را تایپ کردها اند و وارد سایت شده اند.

خوب همانطور که میبینین فقط بخش اولی یعنی Search بصورت رایگان آزاد است و بررسی سه کانال دیگر نیازمند عضویت ویژه است، همانطور که مشخصه سایت digikala میزان 40% از بازدیدکنندگان خودشو مدیون موتورهای جستجو است.

 

ترافیک سایت یا Traffic Statistics

بخش ترافیک سایت یا Traffic Statistics که آشنا ترین بخش وب سایت الکسا برای همه کاربران این سایت هست، این بخش هم رتبه های دیگر از جمله رتبه سایت در جهان و کشورها را به نمایش میگذارد و هم تعداد بک لینک ها را نمایش میده و وب سایت های مشابه را هم معرفی میکنه که این بخش بیشتر طراحی ظاهریش تغییر کرده و ویژگی جدید بهش اضافه نشده.

 

داده های متریک یا Site Metrics

این بخش آمارهای خیلی خوبی را به ما میده مثل اینکه هر کاربر به طور میانگین چقدر در سایت وقت میزاره، میانگین وقت گذرانی کاربران در هر روز بطور میانگین چقدر هست، بانس ریت Bounce rate یا همان نرخ پرش این سایت چقدره که در اینجا تقریبا 22% است که درصد بسیار عالی است و نشان دهنده این است که کاربران بیشترین وقت را در سایت دیجیکالا میگذرانند. همچنین در همین بخش و در قسمت Site Flow میبینین که کاربر قبل از اینکه وارد سایت دیجیکالا بشه قبلش در کدوم سایت ها بوده و همچنین میتونین متوجه بشین که وقتی از سایت دیجیکالا خارج شده وارد کدوم سایت ها شده و به وب گردی خودش ادامه داده.

 

نظرات خودتونو در رابطه با سایت الکسا با ما در بخش کامنت به اشتراک بگذارین.

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

نظرات و سوالات شما


این صفحه را به اشتراک بگذارید

برچسب ها

افزایش رتبه الکسا