با ما در اوج پرواز کنید با ما در اوج پرواز کنید

طراحی سایت، طراحی وب سایت، سئو، تبلیغات اینترنتی، طراحی لوگو، میزبانی وب و ثبت دامنه از جمله فعالیت های تخصصی راهکارنوین میباشد.

  1. طراحی سایت راهکارنوین
  2. مقالات طراحی سایت
  3. کمپین بازاریابی را موثر طراحی و راه اندازی کنید

کمپین بازاریابی را موثر طراحی و راه اندازی کنید

اینبار میخواییم در رابطه با کمپین تبلیغاتی یا همان کمپین بازاریابی و نحوه طراحی موثر و هدفمند اون صحبت کنیم، اگر بخواییم یک تعریف کلی داشته باشیم باید بگیم که در کل برنامه کمپین بازاریابی یعنی شناسایی اون دسته از فعالیت ها و شبکه های ارتباطی که میتونیم از آن ها به منظور دست یابی به اهداف کمپین و تاثیرگذاری بروی مخاطبان خودمون استفاده کنیم.

برای برنامه کمپین باید مفهومی کلی تعریف بکنیم تا بر اساس اون، در کانال های ارتباطی رسانه های دیجیتال و ابزارهای ارتباطی دیگر، به راحتی مورد استفاده قرار بگیره وحتما باید قابلیت اشتراک گذاری داشته باشه و باعث درگیر شدن مخاطبمون شود.

برنامه کمپین بازاریابی باید یک برنامه ارتباطی کوتاه مدتی باشه که برای استفاده در تمام رسانه های دیجیتال، به منظور دست یابی به مشتری های جدید و افزایش فروش پیاده سازی بشه که هدف اصلیش هم درگیر شدن مخاطبان و معمولا متمرکز بر بازاریابی محتواست که در این رابطه قبلا هم مقاله نوشتیم.

برنامه کمپین بازاریابی برای اینکه به اندازه کافی جامع و حساب شده باشه باید دارای ویژگی های زیر باشه :

  • اهداف باید مشخص و واقع گرایانه باشه که بتونیم با اطمینان از امکان دست یابی به آنها صحبت کرد.
  • بهترین استراتژی ممکن را برای رسیدن به اهداف داشته باشه.
  • جزئیات کافی درباره اقدامات و فعالیت های لازم برای عملی کردن ایده های مطرح شده در استراتژی حتما در اون لحاظ شده باشه.
  • در آن روشی برای ارزیابی این مسئله وجود داشته باشه که آیا مسیر حرکت کمپین در جهت تحقق اهداف هست یا نه.

 

حالا سوال پیش میاد که چه زمانی باید از برنامه کمپین بازاریابی استفاده کنیم؟

قبل از اینکه کار طراحی و راه اندازی کمپین تبلیغاتی را آغاز کنیم، باید هدف اونو مشخص کنیم، چون فقط پس از تعریف کردن هدف کمپین و تعیین کانال های بازاریابی موثر هست که نحوه استفاده از برنامه مشخص میشه، برخی از مهمترین اهدافی که در کمپین ها دنبال میشه :

  • معرفی بهتر و بیشتر برند و افزایش محبوبیت اون در بین مخاطبان.
  • معرفی یک محصول جدید.
  • افزایش و جذب مشتری های راغب.
  • افزایش فروش محصولات حال حاضرمون.
  • کمپین های تبلیغاتی که هدف از اونها افزایش فروش با پیشنهاد تخفیف های فصلی است.

 

حالا مراحل طراحی کمپین بازاریابی چطوری میتونه باشه؟

برخی از مراحل طراحی کمپین بازاریابی و مسائل مهمی که باید به هنگام برنامه ریزی در نظر داشته باشیم :

  • کلا هدف ما از راه اندازی کمپین تبلیغاتی دستیابی به چه چیزی هست و در صورت دستیابی به اون، چگونه متوجه خواهیم شد؟ ( پیگیری روند دست یابی به اهداف )
  • میخواهیم به کدام دسته از مخاطبان دسترسی پیدا کنیم؟ ( هدف گذاری مخاطبان )
  • جایگاه شرکت یا محصولات و خدمات خودتونو چطور مشخص خواهید کرد؟ ( پیشنهادها و پیام های کلیدی )
  • کدام دسته از پیشنهادهای شما یا محصولاتتون باعث افزایش نرخ تبدیل مخاطبان و درگیر شدن مشتریان با کمپین شما خواهد شد؟ ( بازم پیشنهادها و پیام های کلیدی )
  • برای دسترسی به مخاطبانی که هدف گرفتیم و تاثیرگذاری بر اونها از کدام کانالهای ارتباطی و رسانه ها میخواهیم استفاده کنیم؟ ( تنظیم و تعیین کانال های تبلیغاتی )
  • برای طراحی کمپین تبلیغاتی و گستردگی اون بسته به نوعش چه میزان بودجه در نظر گرفتیم؟ ( تنظیم و تعریف بودجه )
  • قبل از شروع به کار کمپین، چه مسائلی باید مورد بررسی قرار بگیرند و پس از آن کدام مسائل به اصلاح یا تنظیم مجدد نیاز خواهند داشت؟ ( ورود به مرحله اجرایی )

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید :

استراتژی بازاریابی دیجیتال و چند روش بسیار مهم

استراتژی دست یابی به اهداف

خوب حالا ما چطوری میخواهیم به هدفمون برسیم؟ تعیین کردن استراتژی، مشخص کننده مسیر و جهت حرکت تاکتیک های مورد استفاده ما است. با مشخص کردن استراتژی برای خیلی از سوالاتمون جواب پیدا می کنیم مثلا موارد زیر :

  • پیام ها و پیشنهادهای کمپین ما چه چیزهایی هستند.
  • کدام کمپین یا پیشنهاد ارائه شده درباره محصول توانایی درگیر کردن مخاطبان و تبدیل آن ها به مشتری را دارد.
  • چگونه با استفاده از بازاریابی محتوا با مخاطبان خود ارتباط برقرار و آن ها را متقاعد میکنیم.
  • جایگاه شرکت، محصولات و خدمات خودمونو چگونه مشخص میکنیم.

 

کمپین بازاریابی

 

کنترل و بررسی کمپین تبلیغاتی

با کنترل و بررسی کمپین بازاریابی مشخص میشه که در کدام مرحله از کار، چه فعالیت هایی باید مورد ارزیابی قرار بگیره. با در نظر گرفتن کنترل در برنامه کمپین می توان به این مسئله پی برد که آیا پیشرفت فعالیت ها در مسیر تحقق اهداف هست یا خیر.

 

تاکتیک داشتن

تاکتیک ها در واقع جزئیات همون استراتژی است که در بخش قبلی گفتیم. به هنگام برنامه ریزی برای کمپین، این مسئله باید دقیقا مشخص بشه که در چه زمانی، از کدام تاکتیک ها باید استفاده شود؟ تاکتیک هایی که انتخاب می کنید باید کاملا در هماهنگی با فعالیت های مشتری باشند، مثلا :

  • چه برنامه ای برای رسانه ها داریم؟
  • اگر کمپین ما دارای ابعاد و بخش های مختلف است بودجه تعیین شده برای هر یک چقدر است؟
  • برای رساندن پیام تبلیغاتی خودمون به مخاطبان و تأثیرگذاری بر اون ها، از کدام کانال های ارتباطی و رسانه ای میخواهیم استفاده کنیم؟
  • ترتیب فعالیت های ما به چه صورت خواهد بود و برای یکپارچه سازی اونها چه برنامه ای داریم تا همگی در نهایت به یک هدف برسند؟
  • چه فعالیت ها و فرایندهایی نیاز است تا همه چیز طبق روال مد نظر پیش برود؟
  • تقسیم وظایف چگونه است، چه کسی، در چه زمانی، چه کاری را باید انجام دهد و حتی چگونه آن کار را باید انجام دهد؟

 

برای پیشرفت بهتر و بیشتر، باید محصولات و خدمات را در وب سایت های دیگر، شبکه های اجتماعی و رسانه های غیراینترنتی مثل آگهی های چاپی و تبلیغات محیطی به منظور افزایش ترافیک ورودی به وب سایت اصلی معرفی کرد، چون هدف نهایی در این مرحله افزایش دسترسی به مخاطبان و تعامل به ما و آنها است. تبلیغات همسان، تبلیغات هدفمند در صفحاتی مشخص، تبلیغات بنری و انتشار رپورتاژآگهی در وب سایت ها از جمله ابزارهایی هستند که دسترسی شما را به مخاطبان هدف تان بیشتر می کند.

 

حالا کمپین های بازاریابی اینترنتی بیشتر برای کدام کسب وکارها مناسبه؟

استفاده از کمپین بازاریابی تنها محدود به یک کسب و کار خاص نیست، سازمان ها، شرکت ها، موسسات، آموزشگاه ها، کارخانه ها، صنایع و... هر کسب و کاری در هر حجم و اندازه و در هر سطح کاری ای که باشند، می توانند از کمپین بازاریابی خود را راه اندازی کنند. امروزه استفاده از بازاریابی محتوا در میان کسب وکارهای مختلف بسیار گسترده شده است. کمپین بازاریابی لزوما نباید طولانی یا پیچیده باشد. برنامه ای ساده که چگونگی پیشبرد فعالیت ها در آن به خوبی مشخص شده باشد، باعث می شود تا کسب و کار ها، فارغ از حجم و اندازه شان متمرکز بر اهداف و موفقیت کسب وکارشان باشند.

 

اگر نیاز به مشاوره داشتین میتونین با ما در تماس باشین و همچنین خوشحال میشیم نظرات شمارو در بخش کامنت بخونیم و اگر این مطلب برای شما مفید بود اونو کپی نکنید بلکه به اشتراک بزارین تا دیگران هم استفاده کنند.

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

نظرات و سوالات شما

2022-08-18
محمود
نام :

مقالاتی که در مورد رشد کسب و کار قرار میدید بسیار برام جذاب هستن سپاسگزارم

پیام :

این صفحه را به اشتراک بگذارید

برچسب ها