با ما در اوج پرواز کنید با ما در اوج پرواز کنید

طراحی سایت، طراحی وب سایت، سئو، تبلیغات اینترنتی، طراحی لوگو، میزبانی وب و ثبت دامنه از جمله فعالیت های تخصصی راهکارنوین میباشد.

  1. طراحی سایت راهکارنوین
  2. مقالات طراحی سایت
  3. طراحی سایت کاربرپسند و چند نکته

طراحی سایت کاربرپسند و چند نکته

کاربران مهم ترین اولویت در طراحی سایت کاربرپسند هستند. آنها، تمایل دارن تا در مدت زمان کمی سایت را ببینند. این مسئله را میتونین از طریق ابزارهای تجزیه و تحلیل وب سایتتان مشاهده کنین. از تکنیک هایی در طراحی سایت استفاده کنین که کاربران را قادر به بررسی و دریافت بیشترین اطلاعات در کوتاه ترین زمان ممکن کند. باید بدونین که کاربران نیاز به نوعی طراحی دارن که بتونن از طریق اون و با یک نگاه کلی، اطلاعات را دریافت و امکانات مختلف وب سایت شما را کشف کنن.


تا حد ممکن طراحی وب سایت ساده و خلوت باشد

سبک طراحی بدون گزینه های انتخاب زیاد میتونه برای کاربر سریع و آسان باشه. به طور کلی هدف اینه که در طراحی سایت اطلاعات اضافی را حذف و تعداد کلیک را محدود کنین. از طریق اقدامات زیر :

  • ایجاد ناوبری ساده با تعداد گزینه های کم
  • استفاده از یک قالب ساده که خواندن اون به صورت کلی، آسان باشه
  • دکمه ها یا لینک های calls to action سایتتون آسان باشه
  • یک عمل یا فکر واحد برای هر صفحه در نظر بگیرین
  • قابل دسترسی بودن همه بخش ها و امکانات سایت

 

کاربر را به انجام دادن کاری در سایتتون تشویق کنین

محتوای بصری قدرتمند، از جمله عکس و فیلم، یک راه آسون برای جلب توجه کاربر است و وقتی که با یک عنصر قابل اجرا همراه بشه میتونه به کلیک کردن فوری کاربر بر روی محتوا کمک کنه، این شیوه بسیار کارآمد است چون اکثر مردم تصویر را سریعتر از کلماتی که بیان کننده همون مفهوم تصویر هستند پردازش میکنن. وب سایت یک محیط بصری است، پس بیشترین استفاده را از آن ببرید.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید :

روشهای بازاریابی چگونه شما را به مشتری نزدیک میکند؟

استفاده از فرم های خلاصه و مختصر در طراحی سایت کاربرپسند

یکی از ساده ترین راه ها در طراحی سایت به منظور صرفه جویی در وقت کاربران، کاهش پرسش و درخواست اطلاعاتی است که نیازی به آن ندارین. لزومی نداره که فرم ها انواع مختلفی از اطلاعات را از کاربر بپرسن. فقط اطلاعات ضروری مانند نام و آدرس ایمیل را بپرسین. از فرم هایی استفاده کنین که داده ها را تأیید کنن تا کاربران بدونن که آیا اطلاعات را اشتباه وارد کردن یا خیر.

میزان تایپ کردن را به حداقل برسونین و از دکمه ها یا چک باکس ها در فرم ها استفاده کنین (این روش، به خصوص برای صرفه جویی در وقت کاربران تلفن همراه، بسیار راهکارنوین مناسبیه). همچنین هیچوقت داده های تکراری از کاربر نپرسین، بسیاری از اطلاعات پس از ثبت نام هم قابل دریافت است.


طراحی bold call to action یا دکمه های فراخوان برجسته

طراحی وب سایت به گونه ای باشه که علاوه بر سرعت بالا، کاربری ساده و راحتی داشته باشه. بدین منظور میتونین از طراحی فراخوان (bold call to action) که از چشم کاربران دور نمیمونه، استفاده کنین. رنگ های روشن و عناصری که بزرگتر هستن، میتونن به کاربران کمک کنن تا بلافاصله آنچه که در طراحی قرار داده شده است را ببینن. علاوه بر این، محتوای روی دکمه ها نیز میتونه دقیقا همان چیزی باشه که کاربران باید انجام بدهند و یا اتفاقی که باید بیافته مثلا دکمه  ( اینجا کلیک کنید ). برای اینکه فراخوان دیده بشه، CTA باید دارای کنتراست فراوان و تمایز رنگ با محیط اطراف خودش باشه تا بتونه توجه کاربر را به خودش جلب کنه و مطمئن بشین که CTA برای موبایل هم طراحی شده باشه.

 

طراحی سایت کاربرپسند

طراحی یکنواخت برخی المان ها و نامتناقض بودن

طراحی یکنواخت و نامتناقض شامل عناصر و تعاملات مکرره که به یک شیوه مشابه و دقیق در طول طراحی کار میکنن. به عبارتی دیگر، این معنی رو میده که یک دکمه جدا از اینکه کاربر را به کجا هدایت میکنه، همیشه باید مانند یک دکمه و دارای رنگ و فونت مشابه، حالت هاور یا همون موس اور مشابه باشه و به یک شیوه مشابه و یکسان کار کنه.

این ایده را برای هر عنصری که در طراحی سایت چندین بار استفاده میشه، تکرار کنین، مانند آیکون ها، گالری ها، فرم ها، لینک ها و دکمه های رسانه های اجتماعی. هر عنصر باید با سایر عناصر نیز هماهنگ باشه. عناوین و متن اصلی و تصویر باید دارای یک سبک سازگار و هماهنگ باشن. این سازگاری و هماهنگی باعث میشه که صفحات طراحی وب سایت شما مانند هم و یک دست باشن و کاربر هرگز نمیتونه نحوه کار عناصر را حدس بزنه یا آزمایش کنه.

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

نظرات و سوالات شما


این صفحه را به اشتراک بگذارید

برچسب ها

طراحی سایت