با ما در اوج پرواز کنید با ما در اوج پرواز کنید

طراحی سایت، طراحی وب سایت، سئو، تبلیغات اینترنتی، طراحی لوگو، میزبانی وب و ثبت دامنه از جمله فعالیت های تخصصی راهکارنوین میباشد.

  1. طراحی سایت راهکارنوین
  2. مقالات طراحی سایت
  3. روشهای بازاریابی چگونه شما را به مشتری نزدیک میکند؟

روشهای بازاریابی چگونه شما را به مشتری نزدیک میکند؟

انواع روش های بازاریابی

در ادامه به روش های بازاریابی غیرمستقیمی اشاره میشود که گرچه خود صاحبان کسب وکار از قرار گرفتن این اقدامات در زمره فعالیت ها و روش های بازاریابی غافل هستند اما موجب نوعی تاثیرگذاری مفید بر مخاطب می شود.

1. بازارپردازی

حتما شما هم با بازارپردازی یا اصطلاحا مرچندایزینگ Merchandising آشنا هستید. وقتی در حاشیه کنفرانس ها یا در برخی فروشگاه ها به شما کالایی به شکل نمونه و اشانتیون اهدا می شود در واقع نوعی بازارپردازی صورت گرفته است. قانونی قدیمی در بازاریابی می گوید: مشتریان زمانی جذب محصول می شوند که حداقل ۷ بار در معرض ارتباط و آشنایی با آن قرار گرفته باشند. برای انجام بازارپرداری تنها روش های سنتی مانند تقدیم نمونه و اشانتیون موثر نیست بلکه انواع روش های بازاریابی را می توان به کار بست. مثلا چنانچه تمام کارکنان و پرسنل سازمان لباسی متحد با نشانی از برند بر تن داشته باشند یا از محصولات خود شرکت به طور مستمر استفاده کنند در واقع نوعی بازارپردازی صورت گرفته است.

 

از جمله روش های بازاریابی در قالب بازارپردازی می توان به این موارد اشاره کرد:

  • لباس: چاپ تبلیغاتی درخور مخاطب روی انواع لباس ها مانند تی شرت ها می تواند انگیزه خوبی برای جذب مخاطب به محصول باشد. باید البسه ای طراحی و تولید بشود که مخاطب به پوشیدن آن میل و رغبت دارد و برند شما را همیشه در خاطر ثبت می کند.
  • لیوان ها ماگ ها: استفاده از انواع لیوان و ماگ برای قرار دادن لوگو و تبلیغ برند هم ایده خوبی است زیرا مخاطب همیشه از این وسایل به طور روزانه استفاده می کند و این استفاده مداوم باعث مشاهده مستمر لوگو و تبلیغات شما از سوی او خواهد شد.

 

۲. ارائه تجربه های زنده و مستقیم

روابط شخصی و حضوری با مخاطب باعث می شود تا توجه و علاقه او نسبت به برندتان افزایش پیدا کند. از این رو بهتر است برای مخاطبانی که تازه وارد هستند و به شیوه های مختلف در فروشگاه ها و نقاط خرید یا روش های دیگر شناسایی شده اند برنامه ای منحصر به فرد برای آشنایی بیشتر با محصولات و خدمات تدارک ببینید.

 

بازاریابی


۳. برگزاری تورهای درون سازمانی

این مورد یکی از جالب ترین روش های بازاریابی به شمار می آید. برگزاری تور و بازدیدی از بخش های مختلف شرکت و تولید محصول از نزدیک می تواند بدل به خاطره ای فراموش نشدنی در ذهن مشتری بشود. البته کیفیت اجرای این تور و بازدید بسیار مهم است و صرفا اجرای ایده ای خام بدل به تجربه ای خسته کننده برای مخاطب خواهد شد. چنین رویدادی باید با هماهنگی بخش های مختلف و برنامه ریزی دقیق و سرگرم کننده همراه باشد.

 

۴. برگزاری کلاس های آموزشی

برای رشد مداوم و پیشرفت در هر کسب و کاری لازم است همواره بیاموزید. تدریس و آموختن هر دو در ارتقای سطح دانش فرد مفید واقع می شوند. به عنوان مدیر و رهبر سازمان این ایده یادگیری و مشارکت در برنامه های آموزشی می تواند به عنوان نوعی بازاریابی صورت پذیرد.

حمایت گری از دوره های آموزشی مختلف یا تدریس مدیران برای عده ای از دانشجویان و دانش پژوهان می واند فرصت و زمینه مناسبی برای انتقال تجارب فرد به دیگران و معرفی هر چه بیشتر کسب و کار به دیگران باشد. در چنین ارتباط تنگاتنگی که از طریق تدریس و برگزاری دوره های آموزشی صورت می گیرد نوعی بازاریابی غیرمستقیم خلاق و موثر شکل خواهد گرفت.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید :

روشهای بازاریابی ایمیل مارکتینگ

۵. عرضه نمونه و اشانتیون ها

ارائه و عرضه نمونه محصولات به طور رایگان به مشتریان بسیار کارساز است. تقریبا همه افراد از داشتن اجناس رایگان یا آزمایش کردن مزه غذاها و خوراکی های مختلف بدون پرداخت پول استقبال می کنند. چنین استقبالی باعث می شود تا مخاطب یک گام به شما نزدیک تر بشود و آشنایی و ارتباط بهتری شکل بگیرد.

اگر این تاثیرگذاری ادامه داشته باشد با هنر خود در سایر روش های بازاریابی می توانید بر شمار مشتریان تان بیافزایید. بنابراین از دادن نمونه ها و اشانتیون های محصول غافل نشوید زیرا در جذب مخاطب بسیار مهم است.

 

شبکه ارتباطی

 

۶. برگزاری کارگاه های آموزشی

همان طور که قبلا هم عنوان شد برگزاری کارگاه های آموزشی می تواند روشی فوق العاده برای انتقال مفاهیم و نکات مورد نظر درباره برند و شرکت به مخاطبان باشد. اما روش دیگری که از برگزاری دوره های آموزشی بسیار ساده تر است روش برگزاری کارگاه ها است. شما می توانید در حیطه تخصصی خود اقدام به برگزاری کارگاه هایی کنید. لازم نیست این کارگاه ها به دفعات اجرا بشوند. حتی برگزاری چند کارگاه هم شما را تا حد زیادی در معرض دید مخاطبان و مشتریان بالقوه قرار خواهد داد.

 

۷. برگزاری مراسم و رویدادهای مختلف

برگزاری رویدادهای مختلف به شما کمک شایانی در گسترش شبکه ارتباطی شما دارد. در چنین مراسم هایی امکان برقراری ارتباط مستقیم و بی واسطه با مشتریان وجود دارد. اگر مراسم به خوبی و توام با خلاقیت صورت بگیرد حاضران بدون شک درباره آن با سایر مشتریان بالقوه برندتان صحبت خواهند کرد و در نتیجه بهترین نوع تبلیغ و بازاریابی یعنی بازاریابی دهان به دهان شکل خواهد گرفت. رویدادهایی که برگزار می شود در موقعیت ها و سبک های گوناگونی امکان اجرا دارد. مثلا رویداد برگزار شده می تواند در قالب سخنرانی علمی و تخصصی یا به خاطر مراسمی چون عید نوروز باشد.

 

۸. گسترش شبکه ارتباطی

شاید گسترش شبکه ارتباطی را در دسته فعالیت های بازاریابی قرار نمی دهید اما هر تعاملی موجب خلق و توسعه برندتان خواهد شد. مثلا زمانی که در جلسه ای کاری با مدیر شرکتی دیگر آشنا می شوید و با هم اطلاعات تماس را رد و بدل می کنید در حقیقت فرصتی عالی برای فعالیت های بیشتر و رشد فراهم می کنید.

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

نظرات و سوالات شما

2021-06-17
you movies
نام :

سایت شما عالی هستش
امیدوارم موفق باشید
روش های خیلی خوبی را برای بازاریابی اینترنتی معرفی کردید

پیام :

این صفحه را به اشتراک بگذارید

برچسب ها