با ما در اوج پرواز کنید با ما در اوج پرواز کنید

طراحی سایت، طراحی وب سایت، سئو، تبلیغات اینترنتی، طراحی لوگو، میزبانی وب و ثبت دامنه از جمله فعالیت های تخصصی راهکارنوین میباشد.

  1. طراحی سایت راهکارنوین
  2. مقالات طراحی سایت
  3. روشهای بازاریابی ایمیل مارکتینگ

روشهای بازاریابی ایمیل مارکتینگ

بازاریابی هدفمند و ارزان می تواند منجر به بازگشت سرمایه زیادی برای شرکت شما شود. اگرچه هر فرد به طور میانگین ۱۱ ایمیل روزانه دریافت می کند اما نیمی از آن ها ایمیل اسپم هستند. اینباکس ایمیل ها پر از ایمیل هایی هست که به صورت اتوماتیک فرستاده شده است. اما شما چطور می توانید با استفاده از بازاریابی ایمیل مارکتینگ در سال ۲۰۱۸ بازگشت سرمایه خوبی داشته باشید؟ بازاریابی دائم در حال تغییر و تحول است و کمپانی های زیادی برای تبلیغات محصولاتشان از ایمیل استفاده می کنند.

 

۵ روش بازاریابی ایمیل مارکتینگ در سال ۲۰۱۸

  • تقسیم بندی کردن بازار
  • ایمیل های متنی
  • موبایل فرندلی
  • ارتباط با مشتری
  • استفاده از ویدیو

 

بازاریابی ایمیل مارکتینگ

 


۱- تقسیم بندی بازار

تقسیم بندی بازار در واقع ایمیل ها را به صورت ساده و بر اساس گروه هدف تقسیم بندی می کند. هرچه این دسته بندی ها کوچکتر و دقیق تر باشد به نفع شماست. ردیاب ایمیل DMAs اخیرا نشان داده که موفق ترین راه بازاریابی ایمیل مارکتینگ تقسیم بندی ایمیل ها و مشتریان است و این کار به طور متوسط ۳۰ برابر بازگشت سرمایه به همراه دارد.

 

برای مثال با توجه تقسیم بندی در یک سایت مربوط به دستور پخت غذا هر کسی سلیقه متفاتی دارد و دنبال غذای مورد علاقه خودش می گردد. به عنوان مثال:

  • دستور پخت غذای گیاهی
  • دستور پخت غذاهایی با کربوهیدرات پایین
  • دستور پخت غذاهایی با کالری پایین

سپس شما می توانید ایمیل هایی با محتوای مورد علاقه مخاطب به آن ها بفرستید. تقسیم بندی باعث می شود که مخاطب دقیقا همان چیزی که دوست دارد را در ایمیلش دریافت کند. با این کار احتمال اینکه ایمیل هایی که می فرستید خوانده شود بسیار بالاتر می رود.

 


برخی از این نقسیم بندی ها : محدوده جغرافیایی، سن، جنسیت، علایق، شغل، سطح تحصیلات.


۲- ایمیل های ساده متنی – تبلیغات را متوقف کنید

ایمیل های زرق و برق دار و رنگی جایگاه خود را دارند اما در سال های اخیر این نوع ایمیل ها آزار دهنده محسوب می شوند. مشتریان با دیدن سادگی بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرند و اگر این ایمیل ها مخاطبشان را هم درست انتخاب کرده باشند امکان اینکه خوانده شوند بیشتر هم می شود. اگر عنوان ایمیل شما به صورت جدیدترین محصولات ما را ببینید باشد یا به صورت سلام استفانی… باشد کدام یک را باز می کنید؟ قطعا دومی توجه شما را بیشتر جلب می کند زیرا مستقیما شما را خطاب قرار داده است.

یک مطلب در HubSpot به این موارد اشاره کرده است:

اضافه کردن عکس یا فایل متحرک به ایمیلی که می فرستید احتمال باز کردن آن توسط گیرنده را ۳۷ درصد کاهش می دهد.

استفاده از یک تمپلیت HTML در ایمیل احتمال باز کردن آن را ۲۵ درصد کاهش می دهد.

اضافه کردن HTML های بیشتر به ایمیل، احتمال باز شدن آن را ۲۳ درصد کاهش می دهد.

ایمیل های ساده متنی تاثیر گزاری بیشتری دارند در نتیجه امکان باز کردن آن ها بیشتر است. این گونه ایمیل ها نه تنها احساس بهتری به خواننده می دهند بلکه روی همه دستگاه ها هم قابل خواندن هستند.

 

۳- موبایل فرندلی

۵۴ درصد از ایمل های کاری و مشتریان روی دستگاه های موبایل خوانده می شوند. یعنی مردم بیشتر ایمیل هایشان را روی موبایل می خوانند تا روی کامپیوتر و تبلت. اگر یک مشتری ایمیلی که فرستادید را روی موبایل باز کند و ببیند که تنها نیمی از بنر تبلیغاتی شما روی موبایل خوانده می شود آن را در کمتر از ۲.۵ ثانیه می بندد. حتما ایمیل هایتان را به گونه ای طراحی کنید که روی موبایل هم اجرا شوند. برای این کار باید با مفاهیم طراحی واکنش گرا responsive design آشنا شوید.

 

طراحی واکنش گرا

طراحی واکنش گرا را در وبسایت ها و غیره به کار می برند تا در همه دستگاه ها اعم از گوشی و تبلت به درستی اجرا شود. برای سنجیدن این کار سایز اسکرین لپتاپ را به اندازه گوشی کوچک کنید تا ببینید آیا عکس و متن ها سر جای خودشان قرار دارد یا به هم می ریزد.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید :

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی چیست

۴- سفارشی سازی

سفارشی سازی ایمیل ها باعث می شود که هر مشتری احساس با ارزش بودن کند. یک روش ساده برای این کار این است که از اسم مشتری ها در ایمیلتان چندین بار استفاده کرده و آن ها را خطاب قرار دهید. شما می توانید با استفاده از جنسیت و جغرافیای مشتری ها ایمیل را بیش از پیش نیز سفارشی سازی کنید. در اینجا چند مثال از این موضوع ارائه می کنیم که به ایجاد رابطه قوی تر با مشتریانتان کمک می کند:

 

بازاریابی ایمیل مارکتینگ


داستان تعریف کنید

ایمیلتان را با یک داستان جالب یا یک موضوع شخصی شروع کنید که به خواننده/مشتری ارتباط داشته باشد. با این کار خوانندگان بیشتر درگیر ایمیلتان می شوند و حتی ممکن است از آن ها بازخورد هم دریافت کنید. کمی فراتر از یک تبلیغ ساده انجام دهید. خودتان را طوری معرفی کنید که خواننده علاقمند به دنبال کردن اخبار شما باشد.


کمی بیشتر صحبت، کمی کمتر عمل

مشتریان اگر خود را در یک مکالمه بیابند بیشتر واکنش نشان می دهند تا اینکه یک تبلیغات مبنی بر اینکه چقد محصولات شما عالی است دریافت کنند. نظر آن ها را بپرسید و بگذارید بدانند که شما علاقمند به شنیدن نظرات آنان هستید.


شوخ طبعی بهترین راه است

اگر خواننده ها از شخصیت و حرف های شما خوششان بیاید دوست دارند که در آینده هم حرف هایتان را بشنوند. برای همین بهتر است در لحن ایمیل هایتان کمی از حس شوخ طبعی استفاده کنید. بهتر است یک بار از روی ایمیلتان بلند بخوانید اگر احساس کردید که لحن ایملتان خیلی رسمی و مثل یک ربات است بهتر است کمی غیر رسمی و صمیمانه تر بنویسید.

 

۵- از ویدیو استفاده کنید

گوشی های جدید آیفون می توانند از ویدیوهای HTML5 پشتیبانی کنند. این بدین معناست که شما می توانید ویدیوهایتان را به راحتی در ایمیلتان قرار دهید. در اینجا آمری از تاثیر ویدیو روی بیننده ها مشاهده می کنید:

  • ۷۵ میلیون نفر روزانه در آمریکا ویدیو تماشا می کنند.
  • اشاره به کلمه ویدیو در یک ایمیل امکان باز کردن آن را ۱۳٪ افزایش می دهد.
  • تقریبا نیمی از ویدیوها روی موبایل تماشا می شوند.
  • تا سال ۲۰۱۹ هشتاد درصد از حجم مصرفی اینترنت صرف تماشای ویدیو خواهد شد.
  • ویدیوهایی که حداکثر دو دقیقه هستند بیشتر از همه مورد توجه قرار دارند.

سعی کنید با قلمی گیرا بنویسید تا سریعا توجه خواننده را جلب کند. در یک تیتر کوتاه به آنها بفهمانید که چرا آن ویدیو را باید ببینند. اینکه حرفتان را در یک ویدیو کوتاه بزنید بسیار گیراتر از یک متن طولانی است. بازاریابی ایمیل مارکتینگ با یک ویدیوی کوتاه می تواند نتایج بهتری داشته باشد.

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

نظرات و سوالات شما

2018-08-29
احمد
نام :

خیلی ممنونم بابت مطالب بروزتون

پیام :

تشکر از شما

پاسخ مدیر :

این صفحه را به اشتراک بگذارید

برچسب ها

روش های تاثیر گذار در ایمیل مارکتینگ