با ما در اوج پرواز کنید با ما در اوج پرواز کنید

طراحی سایت، طراحی وب سایت، سئو، تبلیغات اینترنتی، طراحی لوگو، میزبانی وب و ثبت دامنه از جمله فعالیت های تخصصی راهکارنوین میباشد.

  1. طراحی سایت راهکارنوین
  2. مقالات طراحی سایت
  3. سئو کپی رایتینگ و تولید محتوای سئو پسند با 9 نکته مهم

سئو کپی رایتینگ و تولید محتوای سئو پسند با 9 نکته مهم

چطور میتونیم با سئو کپی رایتینگ و محتوا سازی اصولی و بازاریابی محتوا با ثبت مقالات مفید و ارزشمند رتبه های بالایی در گوگل کسب کنیم و بازدید وب سایت خودمان را هدفمند افزایش دهیم! frown طی 4 سال گذشته وبلاگ راهکارنوین از حدودا 5.000 بازدید ماهانه به تقریبا 418.000 بازدید ماهانه رشد کرده است.

 

افزایش رتبه سایت

 

اما ما چطوری این کارو انجام دادیم؟

در اصل ما با ترکیب اصول و استانداردهای سئو در تولید محتوا و تغییر ساختار برنامه نویسی وب سایتمون و همچنین بروز نگه داشتن و عوامل دیگر موفق به این افزایش بازدید شدیم، برنامه نویسی اختصاصی وب سایت یکی از کلیدی ترین اهرم ها در افزایش رتبه وب سایت است. در این مقاله برخی از نکات مربوط به کپی رایتینگ سئو پسند را که در فرآیند تولید محتوای راهکارنوین به کار رفته ایم با شما به اشتراک میگذاریم.

 

ما نکات مهم را در پایین براتون فهرست بندی کردیم و قراره با هم این موارد را در ادامه مقاله بخونیم :

  1. هدف اصلی را در کلمه کلیدی خود مشخص کنید
  2. با تجزیه و تحلیل صفحات و رتبه بندی آنها، بهترین محتوا را ایجاد کنید.
  3. ایجاد محرک هایی که باعث شود دیگران به سایت یا مطالب شما لینک دهند.
  4. از فرمول ASMR استفاده کنید تا محتوای شما جذاب تر شود.
  5. تجربه خواندن را برای کاربران خود با ایجاد فهرست در مطالب بهبود بخشید.
  6. CTR مطالب خود را با عنوان های جذاب تقویت کنید.
  7. تعامل کاربران سایت خود را با روش "وارونه هرمی" بهبود بخشید.
  8. به زبان مخاطبان خود بنویسید، حالتی که کاربر با محتوای شما احساس صمیمیت کند و از مطالعه آن لذت ببرد.
  9. از CTA ها برای جابجایی خوانندگان به قیف بازاریابی خود استفاده کنید.

 

قبل از هرچیز اصلا سئو کپی رایتینگ چی هست!

نوشتن محتوایی که کاربر از طریق آن اطلاعات لازم، مفید و قابل درکی را در رابطه با محصولی یا خدماتی که ارائه میکنید به دست بیاره در عین این که خوانندگان را به خودش مشغول میکنه، در نهایت میتونه آنها را هم متقاعد کنه تا در سایت شما اقدامی انجام بدهند. (مثلا: خریدی انجام بدهند یا در خبرنامه شما عضو شوند یا...)

از طرفی هم به این نکته توجه داشته باشیم که بعضی محتواها میتونن از Google ترافیک زیادی برای ما به ارمغان بیارن اما هرگز به خط مشی شما کمک نمیکنند، ممکن باعث افزایش اعتماد به نفس شما بشه ولی باعث افزایش موجودی حساب بانکی شما نمیشهlaugh

 

حالا چگونه میتوانیم محتوایی ایجاد کنیم که به این اهداف برسد؟

 

1 - هدف اصلی را در کلمه کلیدی خود مشخص کنید.

اگر شما یک سایت ورزشی در زمینه بسکتبال دارید، کفش بسکتبال تقریبا با 50.000 جستجو ماهانه در آمریکا، به نظر میرسه کلمه کلیدی خیلی خوبی برای تولید محتوا در این زمینه در سایت شما باشه!

 

آنالیز کلمه کلیدی

 

اما اشتباه نکنید! چرا؟ بیایین باهم به نتایج جستجو برای ( کفش بسکتبال ) در گوگل نگاهی بیندازیم ما عبارت مورد نظر را به زبان انگلیسی ( basketball shoes ) گوگل کردیم.

 

آنالیز کلمه کلیدی

 

خوب همانطور که می بینید نتایج گوگل تماما سایت هایی را فهرست کرده که فروشگاه اینترنتی و سایت های بزرگ خرده فروشی هستند. حالا چرا گوگل مقاله یا پست سایت ها را برای این سرچ استفاده نکرده و آنها را به کاربر معرفی و فهرست نمیکند!؟ چون گوگل میدونه کاربر با تایپ این عبارت قصد خرید این محصول را داره و به دنبال یادگیری و کشف نحوه تولید کفش بسکتبال نیست! این اولین درسی است که باید یاد بگیریم که راهکارنوین نوشتن مقاله منطبق با سئو چطوریه تا بتونیم نگارش مناسب محتوا را برای کلمه کلیدی مورد نظر خودمون ایجاد کنید. عدم رعایت این مسئله مثل این میمونه که بخواهید برای رسیدن به رتبه خوب و جایگاه مناسب در گوگل از یک سربالایی با شیب زیاد بالا برید که خوب قطعا استاندارد نیست.

ما در راهکارنوین به این مفهوم میگیم ( هدف جستجو ) ، درک هدف جستجو کار بسیار ساده ای است، فقط کافیه به نتایج جستجو در کلمه کلیدی مورد نظرتان نگاهی بیندازید تا 4 سوال از هدف جستجو را پیدا کنید که ما در ادامه شرح این 4 سوال میپردازیم.

 

A - سبک محتوا یا Content style

Content style سبک غالب مطالب در نتایج جستجو را شامل میشه، که بیشتر اوقات صفحات وب هستند یا گاهی فیلم ها هستند، مثلا اگر میخواهید برای کلمه کلیدی ( Unboxing Samsung S9 ) رتبه خوبی برای مطلب وب سایت خود کسب کنید، حتما باید یک محتوای ویدیویی ایجاد کرده و آن را سئو و بهینه سازی کنید.

 

آنالیز کلمه کلیدی

 

B - نوع محتوا یا Content type

انواع مختلف تولید محتوا تقریبا همیشه در یکی از این چهار ظرف قرار میگیرند : مقالات یا اخبار، محصولات، دسته بندی ها و صفحه های فرود. مثلا نتایج جستجو برای عبارت ( هدفون های بی سیم ) ( wireless headphones ) صفحات فروشگاه های اینترنتی است، در حالی که نتایج جستجو برای عبارت ( بهترین هدفون های بی سیم ) ( best wireless headphones ) اکثرا صفحات مقالات و پست های وبلاگ مانندی است که در سایت ها قرار دارند.

 

آنالیز کلمه کلیدی

 

آنالیز کلمه کلیدی

 

C - قالب محتوا یا Content format

قالب محتوا بیشتر مربوط به نوع محتوایی است که در حال ارائه است و اینکه چه اطلاعاتی در اختیار کاربر میگذارد، مثلا : لیست ها، مقاله است خبری را گزارش میکند، بخش نظرات کاربران یا حتی بررسی هایی که بروی یک موضوع خاص داره صورت میگیره و بسیاری موارد دیگر است.

مثلا وقتی شما عبارت ( ایده های قرار ملاقات ) ( date ideas ) را گوگل میکنید نتایجی شبیه تصویر زیر است.

 

آنالیز کلمه کلیدی

 

D - زاویه محتوا یا Content angle

زاویه محتوا اصلی ترین نقطه فروش از طریق تولید محتوا است. معمولا یک زاویه غالب در نتایج جستجو وجود دارد، مثلا نتایج برتر جستجو برای عبارت ( چگونه شطرنج بازی کنیم ) ( how to play chess ) برای مبتدیان مشابه تصویر زیر است.

 

آنالیز کلمات کلیدی

 

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید :

طراحی فروشگاه اینترنتی و نکاتی برای افزایش فروش

2- با تجزیه و تحلیل صفحات و رتبه بندی آنها، بهترین محتوا را ایجاد کنید.

گوگل میخواد مرتبط ترین و مفیدترین نتیجه را در صفحه اول فهرست کنه، پس بنابراین، مطالب شما باید نشان دهد که سزاوار چنین جایگاهی هست، اما گوگل چطوری اینکار را انجام میده!؟

با پوشاندن همه چیزهایی که کاربران میخواهند بدانند ولی انتظار دارند که ببینند! با نگاه کردن به صفحات نتایج جستجو (SERPs) مشخص است که مطلب ما باید یک فهرستی از تمام موارد مفید باشد اما در تولید محتوا به ویژگی ها و خرده موضوعاتی باید اشاره کرد!؟

ساده ترین راه برای پی بردن به این مسئله جستجوی مشترکات بین نتایج رتبه های برتر است، مثلا اگر به بهترین نتیجه برای عبارت کلیدی ( best wireless earbuds ) نگاه کنید، می بینید که اکثر نتایج جستجو ( Apple AirPods Pro ) را ذکر میکنند. بنابراین، قطعا این محصولی است که باید در مطالب خود به آن اشاره کنید. همچنین اگر میخواهید محصولات دیگر را هم تست کنید، مثلا :

  • Jabra Elite Active 75t
  • Samsung Galaxy Buds Plus
  • Beats Powerbeats Pro

با این کار و تست عبارت های دیگر و مقایسه نتایج آنها باهم و بررسی هر یک، به خودتون کمک میکنید تا نحوه و تولید محتوای سایت خود را بر اساس محوریت موضوعی سایت خود به بهترین وغنی ترین شکل ممکن برای جستجوگرها و به طور بالقوه برای گوگل ایجاد کنید.

 

3 - ایجاد محرک هایی که باعث شود دیگران به سایت یا مطالب شما لینک دهند.

از دیدگاه گوگل پیوندها یکی از سه عامل برتر رتبه بندی مطالب است، به همین دلیل ارتباط مستقیمی بین پیوندها و ترافیک ارگانیک وجود دارد.

 

لینک سازی

 

بنابراین، هنگام تولید محتوا برای یک عبارت کلیدی خاص باید بفهمید که کاربران دنبال چه هستند و چقدر این مطلب جذاب و غنی است که میتواند محرکی باشد تا دیگران به مطلب شما لینک دهند و آیا این پیوند برای کاربران مفید است یا خیر و... به عنوان مثال ما در زمینه کاری خودمان و مرتبط با همین مقاله عبارت ( seo copywriting ) را مورد بررسی قرار دادیم، با بررسی نتایج SERP همانطور که می بینید رقابت در این عبارت به زبان انگلیسی بسیار بالا است و تمام 10 سایت فهرست شده از بالاترین رتبه برخوردار هستند و همچنین همانطور که مشخص است سایت های زیادی به این 10 سایت برتر لینک داده اند، از نظر آنها مطلب این 10 سایت برتر به عنوان یک مرجع در نظر گرفته شده و به اندازه ای غنی بوده که باعث شده به آنها پیوند دهند.

 

رقابت کلمه کلیدی

 

4 - از فرمول ASMR استفاده کنید تا محتوای شما جذاب تر شود.

خواندن یک معامله است، بین شما و کاربرانتان، خوانندگان مطالب شما، زمان خود را با حرف های شما معامله میکنند و امیدوارند که این امر به نوعی به درخواست یا اطلاعاتی که احتیاج دارند پاسخ لازم را بدهد و دانش جدیدی به آنها بدهد یا آنها را سرگرم کند. کاربر اگراحساس کند خواندن آن مطلب یا توضیحات آن محصول یا سرویسی که ارائه میکنید بسیار سنگین است یا نگارش محتوای شما به قدری ضعیف است که کاربر را از ادامه مطالعه منع میکند، به عقب باز میگردد و مجدد به دنبال سایتی میگردد که بتواند اطلاعات لازم و مورد نیاز خود را در آن پیدا کند.

به قول نویسنده معروف ( باند هالبرت ) ( Bond Halbert ) که میگه ( good writing creates effortless reading ) ( نوشتن خوب خواندن بی دردسر را ایجاد میکند ) که خواندن بی دردسر با نحوه تولید محتوای شما شروع میشود.

مطالب خود را با رعایت فرمول ASMR بنویسید تا کاربران راحت تر بخوانند :

  • A یادداشت. اضافه کردن یادداشت ها یا حاشیه های جانبی و سایر عناصری که در کنار محتوا به غنی تر شدن آن کمک میکند.
  • S جملات و پاراگراف. جملات طولانی به سختی دنبال می شوند، مواردی را پیدا کنید که از کلمات انتقالی مانند ( و ) یا  ( زیرا ) یا ( آن ) استفاده کرده باشید، آنها را به جملات کوتاه تر تقسیم کنید.
  • M فوق العاده هایی مانند فیلم یا تصاویر. با استفاده از این المان ها میتوان بدون نیاز به جملات یا توضیحات اضافه به انتقال مفهوم یا اطلاعات به کاربر کمک کرد.
  • R در بخشی از محتوای خود جملات کلیدی و مهم را شاخص تر به کاربر نمایش دهید.

 

 

5 - تجربه خواندن را برای کاربران خود با ایجاد فهرست در مطالب بهبود بخشید.

وقت و زمان برای خواننده با ارزشه، خواسته یا ناخواسته، آنها همیشه بررسی میکنند که آیا بخشی از محتوایی که شما درج کرده اید به قول خود عمل می کند یا خیر! یعنی چی!؟ یعنی اینکه اگر در مطلب شما جایی سوال یا عنوان کلیدی مطرح شده جواب آن را در ادامه دارد یا خیر، که اگر جواب منفی بگیرد قطعا سایت شما را ترک خواهد کرد.

 

فهرست بندی مطالب براساس اصول سئو

 

در تصویر بالا همانطور که میبینید یک سایت انگلیسی سرتیتر هر موضوع را برای کاربر مشخص کرده که در مطلب پیش رو قراره در رابطه با این عناوین بحث کنیم، این روش به خوانندگان مطلب شما اجازه میدهد بلافاصله دریابند که آیا محتوای شما پاسخ درستی به سوالات میدهد یا خیر و اگر این اتفاق بیفتد، کاربران به راحتی میتوانند در مطلب شما وقت بگذرانند و اطلاعات لازم و مورد نیاز خود را به راحتی پیدا کنند. با این روش پس از شروع به خواندن مطلب شما ممکن است در کل مطلب شما غرق شوند و ناخواسته بقیه مطلب را هم مطالعه کنند.

 

 

6 - CTR مطالب خود را با عنوان های جذاب تقویت کنید.

اگر کسی روی لینک شما کلیک نکند پس رتبه شماره یک گوگل بی معنی است، به همین دلیل است که شما نیاز دارید عنوان مطلب خود را قانع کننده و جذاب در نظر بگیرید تا باعث جلب کلیک کاربران شود. از کلمه های پر قدرت در عنوان ها و برچسب ها استفاده کنید، اگر مطلب شما حالت خبری دارد یا فرمت آن به گونه ای است که تاریخ انقضا دارد بهتر است در آن تاریخ یا سال را درج کنید تا کاربران متوجه بروز بودن محتوا بشود.

 

 

7 - تعامل کاربران سایت خود را با روش ( وارونه هرمی ) بهبود بخشید.

اکثر اوقات در تولید محتوا، اطلاعات مفید ما در محتوا عملا دفن میشود در صورتیکه چند پاراگراف از محتوای ما ممکن است برای کاربر مفید باشد، که این محتوا اصلا سئو پسند نیست. ما باید خواننده های بی تاب را هم دریابیم، این کاربران میخواهند فورا اطلاعات لازم را از طریق محتوای شما کسب کنند و همچنین برای بقیه کاربرانی که دنبال جزئیات بیشتری هم هستند، باید محتوا جوابگوی آنها هم باشد.

این قالب به عنوان هرم وارونه معروف است. این یک روش روزنامه نگاری است که میتوانیم از آن در تولید محتوای مورد نیاز در سایت از آن استفاده کنیم و رتبه سئوی مقاله خود را افزایش دهیم، شما باید قبل از اینکه محتوای غیر ضروری را در مطلب خود درج کنید اول اطلاعات اساسی را به مخاطبان خود بدهید و سپس جزئیات بیشتر را در ادامه آن درج کنید، این راهکارنوین هم پاسخگوی کاربر عجول و هم کاربری که دنبال جزئیات هست، خواهد بود.

 

هرم وارونه بازاریابی محتوا

 

8 - به زبان مخاطبان خود بنویسید، حالتی که کاربر با محتوای شما احساس صمیمیت کند و از مطالعه آن لذت ببرد.

برای ترغیب مخاطبان خود و وادار کردن آنها به خواندن، باید به آنها نشان دهید که آنها را درک میکنید، باید نشان دهید که یکی از آنها هستید. مثلا اگر شما در حال نوشتن یک مطلب برای جنس خاصی هستید ( دختر یا پسر ) لازم است که برخی اصطلاحات آنها حتما درک کنید تا تعامل بهتری با خواننده داشته باشید.

 

9 - از CTA ها ( کال تو اکشن ) برای جابجایی خوانندگان به قیف بازاریابی خود استفاده کنید.

اگر میخواهید کاربران شما قدم بعدی را بردارند باید به آنها بطور مشخصی اعلان کنید، تا کاربر شما عملی را در سایت انجام دهد که این موضوع در بازاریابی محتوا بسیار مهم است. اما از آنجایی که قراره کاربر پول پرداخت کنه راغب کردن کاربر عمل دشواری است، پس به جای تلاش برای تبدیل کاربر به مشتری، آنها را به مرحله بعدی قیف بازاریابی خود بکشید.

بزارید یکم ساده تر توضیح بدیم مثلا در زمینه کاری خودمون یک مثال میزنیم، فکر کنید شما مطلبی با عنوان ( طراحی سایت چیست ) که در آن ممکن است نحوه عملکرد یک سایت را توضیح دهید در سایت خود منتشر کرده اید، در این مرحله خواننده شما ممکن است تعجب کند که آیا اصلا به طراحی سایت یا سئوی سایت احتیاج دارد یا خیر! بنابراین اگر مطلبی با عنوان ( 10 دلیل که چرا همه نیاز به وب سایت دارند ) میتواند کاربران شما را یک قدم به مشتری شدن نزدیکتر کند.

 

خوشحال میشیم نظرات شمارو در بخش کامنت بخونیم و اگر این مطلب برای شما مفید بود اونو کپی نکنید بلکه به اشتراک بزارین تا دیگران هم استفاده کنند.

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

نظرات و سوالات شما

2020-05-14
مریم طاووسی
نام :

واقعا مقاله کامل و جامعی بود و مرسی از شما، تولید محتوای اصولی و سئو محور که تمام نکات درش رعایت بشه خیلی سخته ولی خوب کسی که بخواد سرتر از بقیه باشه باید جور این کارو هم بکشه گرچه کارفرماهای خیلی خیلی کمی هستند که بابت این کار پول پرداخت کنند و ارزش تولید محتوای رو بدونند

پیام :

سلام و خیلی ممنون از لطف شما، بله متاسفانه هنوز تولید محتوا یا تولید محتوای سئو پسند به درستی در ایران جا نیوفتاده که امیدواریم به مرور زمان این حرفه و تخصصی هم دیده شود

پاسخ مدیر :

این صفحه را به اشتراک بگذارید

برچسب ها

تولید محتوا

محتوای سئو

سئوی محتوا

سئو کپی رایتر

محتوای سئو پسند