با ما در اوج پرواز کنید با ما در اوج پرواز کنید

طراحی سایت، طراحی وب سایت، سئو، تبلیغات اینترنتی، طراحی لوگو، میزبانی وب و ثبت دامنه از جمله فعالیت های تخصصی راهکارنوین میباشد.

  1. طراحی سایت راهکارنوین
  2. مقالات طراحی سایت
  3. 8 شبکه اجتماعی برای صاحبان تجارت الکترونیک

8 شبکه اجتماعی برای صاحبان تجارت الکترونیک

اگر تجارت کوچکی دارید یا کسب و کار جدید تان را به تنهایی اداره می کنید و زمان کمی برای تمرکز روی فعالیت های بازاریابی دارید اگر بدانید ابزارهای بازاریابی جدیدی مختص خرده فروشان آنلاین ایجاد شده حتما خوشحال می شوید. ابزارهایی که با کمترین زحمت نظر مخاطب شما را جلب می کنند.

 

ابزارهای شبکه اجتماعی برای ایجاد و انتخاب محتوای اجتماعی

نخستین چیزی که شما برای هرگونه بازاریابی موفقی در شبکه های اجتماعی و درهر فعالیتی نیاز دارید محتواست. محتوایی که شما در فیسبوک اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی منتشر می کنید به طرفداران شما این امکان را می دهد که کسب و کار شما را بشناسند. اگر نمی دانید از کجا شروع کنید تا به دنبال منابع عالی برای محتوای شبکه اجتماعی بگردید با ابزارهای شبکه اجتماعی زیر شروع کنید.

 

۱- Canva

Canva به افرادی که طراح نیستند کمک می کند تا به آسانی و تنها با کشیدن و رها کردن فایل ها بر روی صفحه اصلی بازاریابی بصری ایجاد کنند. به عنوان یک فروشنده می توانید از Canva برای پست های شبکه اجتماعی پست های رسانه ای اینفوگرافیک آگهی های اجتماعی و تصاویر کوچک تبلیغاتی و دیگر کارها استفاده کنید.
می توانید رنگ ها تصاویر و مطالب مورد نیازتان را درCanva به شکل دلخواه تان درآورید و با نام تجاری کسب و کارتان هماهنگ کنید و پست های شبکه های اجتماعی تان را کامل کنید. می توانید از گزیده های وسیع عکس ها و علامت های رایگان انتخاب کنید اما حتی گزینه های پولی مقرون به صرفه هستند و هر قطعه تنها یک دلار است.
به محض اتمام می توانید طراحی هایتان را در قالب PNG دربیاورید تا بتوانید تصویرتان را در صفحات شبکه های اجتماعی و پروفایل تان به اشتراک بگذارید. به علاوه برای گرافیک شبکه های اجتماعی Canva برای پر طرفدارترین اقسام بازاریابی جانبی بروشور کارت ویزیت اینفوگرافیک ارائه خلاصه نویسی برگه و … قالب هایی دارد. اگر درگیر طراحی محتوا برای شبکه اجتماعی و کسب و کارتان هستید حساب کاربری رایگان Canva را امتحان کنید.

 

شبکه اجتماعی

 

۲- Feedly

آیا اطلاعات تان را با آخرین تحولات و موضوعات صنعت خودتان به روز می کنید؟ آیا می خواهید کمی ازاین اخبار را با مخاطبان تان به اشتراک بگذارید؟ در این صورت از Feedly استفاده کنید. Feedly به شما این امکان را می دهد که تمام وبلاگ های مورد علاقه واشتراک های ماهیانه ای را که برای انتشارات آنلاین دارید را یک جا سازماندهی کنید.

می توانید به روش های مختلفی از Feedly استفاده کنید. برای رسیدن به این هدف با استفاده از ابزارهای شبکه اجتماعی می توانید از آن برای انتخاب محتوا از دیگر وبسایت های مربوط استفاده کنید و این محتوا را با مخاطبان تان در فیسبوک توئیتر لینکدین و دیگر شبکه های مهم به اشتراک بگذارید. Feedly همچنین با شبکه های اجتماعی third party دارای قابلیت برنامه ریزی کار می کند مثلا Buffer و ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی از قبیل HootSuite در ادامه درباره هر دو آن ها صحبت خواهیم کرد.


اگر دوست دارید برای مخاطبان شبکه های اجتماعی تان محتوا انتخاب کنید اما نمی دانید از چه سایت هایی شروع کنید Allop پنج پست آخر وبلاگ ها را در اختیار شما قرار می دهد که از سیستم عامل های اندروید تا پربیننده ترین کلیپ ها و هر چیز دیگری را تحت پوشش قرار می دهد. وبلاگ ها و انتشارات آنلاینی را پیدا کنید که مقالاتش مردم را ترغیب کند تا بیشتر از محصولاتی که شما می فروشید بخرند مثلا اگر مغازه لباس فروشی دارید مقالاتی در حوزه مد را به اشتراک بگذارید.


به عنوان یک صاحب مغازه این شبکه اجتماعی برای روزهایی که وقت ندارید که محتوای خودتان را نشر دهید اما می خواهید که شبکه اجتماعی تان همچنان محبوب بماند استفاده از ابزارهای شبکه اجتماعی روشی موثر است. دسته ای از خرده فروشان آنلاین با استفاده از همین روش به شکل موفقیت آمیز و سودآوری محتوا انتخاب کرده اند.

 

شبکه اجتماعی


۳- Post Planner

روش دیگری که برای پیدا کردن محتوا و اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی پیشنهاد می کنیم Post Planner است. Post Planner به شما این امکان را می دهد که پربازدید ترین محتوا عکس و مقاله را درباره یک موضوع پیدا کنید. می توانید با جستجوی واژه کلیدی یا چرخیدن در صفحات صنعتی محتوای مورد نظرتان را پیدا کنید.


همین که چیزی را که می خواهید را پیدا کردید می توانید بلافاصله آن را برای مخاطبان تان در فیسبوک توئیتر یا پینترست Pinterest به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید برنامه ریزی کنید تا آن را در زمان یا تاریخی دیگر نشر دهید.


هزینه Post Planner بدین صورت است که از سه دلار در ماه شروع می شود پرداخت به صورت سالیانه و ظرفیت آن برای سه پروفایل سی پست در روز و برای پست هایی که از قبل برنامه ریزی می شوند تا به صورت خودکار منتشر شوند 300 پست است. برای افرادی که تجارت الکترونیک می کنند و به دنبال آن هستند که بهترین محتوا را با استفاده از ابزارهای شبکه های اجتماعی پیدا کنند Post Planner گزینه مناسبی به نظر می رسد.

 

شبکه اجتماعی

ابزارهای شبکه اجتماعی برای مدیریت فعالیت اجتماعی

گزینه دیگر در لیست ابزارهای شبکه اجتماعی ابزارهای مدیریتی است. ابزارهایی وجود دارند که به شما این امکان را می دهند که برای مطالبی که می خواهید در آینده در شبکه های اجتماعی منتشر کنید برنامه ریزی کنید و پیوسته از زمانی که مخاطبان برای خواندن مطالب شما صرف می کنند اطلاع داشته باشید. این ابزار برای صاحبان تجارت الکترونیکی که می خواهند حساب کاربری یک یا چند شبکه اجتماعی شان را خارج از شبکه مجازی مدیریت کنند گزینه مناسبی است. این ابزارهای بازاریابی شبکه های اجتماعی کمک می کند که از اتلاف وقت جلوگیری کنید.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید :

ابزارهای تحلیلی اینستاگرام را دقیق تر بشناسید

۴- Buffer

Buffer ابزار اتوماسیون بازاریابی است که به شما این امکان را می دهد که تنها یک برنامه ریزی را برای به اشتراک گذاری مطالب تان ایجاد کنید تا آن ها را در فیسبوک اینستاگرام توئیتر پینترست لینکدین گوگل پلاس به اشتراک بگذارید. خرده فروشان اینترنتی بی شک از این که بدانند به راحتی می توانند با ابزارهای شبکه اجتماعی مانند همین نمونه هماهنگ شوند بسیار خوشحال می شوند. چرا که می توانند مطالب مورد نظرشان را از قبل برنامه ریزی کنند.


از اینجا شما به سادگی مطالب تان را در Buffer اضافه می کنید. Buffer مطالب را به صف در می آورد تا دفعه بعدی که برنامه ای که ایجاد کرده اید را باز می کنید مطالب در یک محدوده باشند. همچنین می توانید مطالب را از صف هر حساب کاربری اجتماعی ویرایش یا حذف کنید یا آن را به جای دیگری منتقل کنید. این ابزار به شما اجازه می دهد که همه مطالب شبکه های اجتماعی تان را از قبل اضافه کنید در نتیجه لازم نیست که به خاطر بسپارید که باید برنامه هایتان را برنامه ریزی کنید پس می توانید پست ها را در زمان مشخص بفرستید بدون این که به صورت دستی آن ها را تنظیم کرده باشید. این ابزار برای برنامه ریزی مطالب بعد از ساعات کاری گزینه مناسبی است.


Buffer برنامه رایگانی را برای سه حساب کاربری اجتماعی و ده مطلب برای پست های از پیش برنامه ریزی شده را برای هر روز به شما ارائه می دهد. برنامه های پولی از پانزده دلار در ماه شروع می شوند و به شما این امکان را می دهند که روزانه به هشت حساب کاربری شبکه های اجتماعی و صد مطلب برنامه ریزی شده دسترسی داشته باشید. Buffer همچنین با ابزارهای شبکه اجتماعی دیگر مانند Feedly که پیش تر برای انتخاب محتوا به آن اشاره کردیم ادغام می شود.

 

شبکه اجتماعی

۵- HootSuite

HootSuite یکی از ابزارهای شبکه های اجتماعی است که کاربرد مدیریتی دارد و به شما این امکان را می دهد که کارهایی فراتر از مطالب برنامه ریزی شده در شبکه های اجتماعی را انجام دهید. HootSuite به شما اجازه می دهد تا روند پیشرفت دیگر جنبه های حساب کاربری شبکه های اجتماعی تان را به دقت مشاهده کنید مانند مدیریت اظهار نظرهای مخاطبین مشاهده اشاره به واژه های کلیدی و بسیاری موارد دیگر برای شبکه های ذیل.

شبکه اجتماعی صفحه گزارش پیشرفت شبکه اجتماعی تان را برای تبدیل شدن به جدول و ستون ها سازماندهی می کند.
هر جدول می تواند ده ستون را دربر بگیرد. جدول ها می توانند برای سازماندهی شبکه اجتماعی تان به وسیله حساب کاربری یا فعالیت تان به کار گرفته شوند مانند مشاهده دقیق فعالیت های رقبایتان در شبکه های اجتماعی یا پاسخ دادن به اظهارنظرهای مخاطبان در زیر مطالب.


HootSuite برنامه رایگانی را برای سه حساب کاربری شبکه های اجتماعی و بیست مطلب برنامه ریزی شده به صورت روزانه ارائه می دهد. برنامه های پولی از 29 دلار برای اشتراک ماهیانه شروع می شوند که برای استفاده در ده حساب کاربری اجتماعی و صد مطلب برنامه ریزی شده در روز هستند.

 

شبکه اجتماعی

 

ابزارهای شبکه اجتماعی برای گزارش های تحلیلی

ابزارهای شبکه اجتماعی برای گزارش های تحلیلی از مشاهده دقیق روند آنالیز شبکه اجتماعی تان شروع می شود و تا گزارش های تحلیلی که دیگر شبکه های اجتماعی ارائه می دهند ادامه می یابد برای مثال فیسبوک توئیتر اینستاگرام و پینترست. برای دسترسی به این گزارش های تحلیلی باید از امکانات تجارتی که هر یک از این شبکه ها فراهم کرده اند استفاده کنید مانند صفحات فیسبوک یا حساب های کاربری مخصوص تجارت در اینستاگرام یا پینترست.


قابلیت بینش فیسبوک این قابلیت ابزاری قوی برای کسانی است که می خواهند تعامل مخاطبانشان را در فیسبوک دنبال کنند بهترین گزارش تحلیلی را در بین تمام ابزارهای شبکه اجتماعی ارائه می دهد. این قابلیت میزان دسترسی به صفحه شما افزایش مخاطبین محتوا مشارکت شبکه های اجتماعی و فعالیت های کامل شده در صفحه تان را گزارش می دهد.


مطمئن شوید که در تحلیل ها یادداشت می کنید که هر شبکه اجتماعی تا چه میزان در فعالیت ها و مشارکت نقش دارد مانند تعداد لایک های یک مطلب یا تعداد افرادی که راجع به صفحه شما صحبت می کنند. این شاید علامتی باشد که هر شبکه اجتماعی استفاده می کند تا بتواند مشخص کند که چه چیزی یک مطلب را محبوب می کند یا چگونه یک حساب کاربری خاص نتیجه جستجوی بهتری نسبت به سایرین دارد.

 

۶- Google Analytics

احتمال دارد که از قبل یک حساب کاربری رایگان Google Analytics را برای فروشگاهی که در آن تجارت الکترونیک می کنید داشته باشید. Google Analytics تحت نظارت گوگل به شما گزارش می دهد در بین آن ها گزارش های محدودی که بر روی شبکه های اجتماعی تمرکز کرده اند را پیدا می کنید.

 

شبکه اجتماعی

 

ابزارهای آنالتیکز شبکه اجتماعی

این گزارش شرایطی را فراهم می کند تا میزان آمد و شد از طریق شبکه های اجتماعی به فروشگاه تان را در وب سایت خود مشاهده کنید. فراتر از این می توانید گزارش بررسی اجمالی از ابزارهای شبکه اجتماعی را ببینید که خلاصه سریعی است از اینکه فروشگاه تان چه میزان آمد و شد از شبکه های اجتماعی دریافت کرده و چه تعداد متصدی فروش به این شبکه های اجتماعی ارجاع داده می شوند. دیگر گزارش ها شبکه های اجتماعی دیگری را که به آمد و شد در فروشگاه شما مربوط اند را نشان می دهد که چه صفحاتی به صفحه اول ضمیمه شده اند و چقدر زمان لازم است تا این صفحات به فروش تبدیل شود و به سوددهی برسد.
اگر Conversation tracking را در Google Analytics تنظیم نکرده اید مطمئن شوید که به این راهنما مراجعه می کنید:

setting up Goals and Funnel به خصوص اگر می خواهید میزان فروش فروشگاه تان را خارج از گزارش های Shopify پیگیری کنید.
Conversation tracking ابزاری رایگان است که به شما نشان می دهد که پس از آن که یک مشتری با تبلیغات شما جذب می شود چنان چه آن ها یک محصول را بخرند برای دریافت خبرهایتان ثبت نام کنند یا اپلیکیشن تان را دانلود کنند چه اتفاقی می افتد.
به محض تنظیم می توانید بیشتر در مورد فعالیت های مشتریان وبسایت اطلاعات کسب کنید

اینکه از چه کشوری هستند از چه صفحاتی بازدید کرده اند چه محصولاتی را نگاه کرده اند و چیزهایی از این قبیل.

 

۷- Social report

گزارش اجتماعی ابزاری تحلیلی است که آنالیزهای شبکه اجتماعی تان را در یک ورودی با دسترسی سریع جمع می کند. برای صاحبان فروشگاه های دارای تجارت الکترونیک هم ساده تر است که از این طریق ببینید که کسب و کارتان در شبکه های اجتماعی چگونه عمل می کند و همچنین می توانید ببینید که کسب و کارتان تا چه حد با افزایش مخاطب مشارکت و فعالیت در شبکه های مجازی چندگانه پیش می رود.
گزارش اجتماعی با قیمت ماهیانه 49 دلار به عنوان گران ترین ابزار در در صدر این لیست قرار دارد. اما علاوه بر گزارش های اجتماعی همچنین می توانید تحلیل هایتان را از وبسایت فروشگاه و شبکه های دیگر دریک محل و با ایمیل دریافت کنید.


در صورتی که می خواهید از میزان بازدید آنلاین و مشارکت در کسب و کارتان مطلع باشید این مورد یکی از بهترین ابزارهای شبکه اجتماعی است که میتوان از آن استفاده کرد. همچنین تا حد زیادی در زمان تان صرفه جویی می شود چرا که لازم نیست هر روز به صورت جداگانه وارد هر منبع تحلیلی شوید.

 

۸- Shopify & Social

می خواهید شبکه اجتماعی را با سایت Shopify ادغام کنید؟ مطمئن شوید که به Social Media category در Shopify App store نگاهی می اندازید. این اپلیکیشن ها به شما این امکان را می دهند که دکمه های اشتراک اجتماعی تان ورودی های اجتماعی و دیگر ادغام ها با شبکه های اجتماعی که به بازدید کنندگان فروشگاه تان کمک می کند تا محصولات تان را به اشتراک بگذارند و در کسب و کارتان مشارکت کنند.

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

نظرات و سوالات شما

2018-08-29
احمد
نام :

مرسی خوشحالم که با سایتتون آشنا شدم

پیام :

باعث افتخار ما است، امیدواریم مطالب مفید بوده باشه

پاسخ مدیر :

این صفحه را به اشتراک بگذارید

برچسب ها

بازاریابی شبکه های اجتماعی