با ما در اوج پرواز کنید با ما در اوج پرواز کنید

طراحی سایت، طراحی وب سایت، سئو، تبلیغات اینترنتی، طراحی لوگو، میزبانی وب و ثبت دامنه از جمله فعالیت های تخصصی راهکارنوین میباشد.

  1. طراحی سایت راهکارنوین
  2. مقالات طراحی سایت
  3. شبکه های اجتماعی در آینده به چه صورتی خواهند بود؟

شبکه های اجتماعی در آینده به چه صورتی خواهند بود؟

تکامل شبکه های اجتماعی در چه ابعادی در حال وقوع است؟

فیسبوکی که در چند سال گذشته جایگاهی بی رقیب و بی نظیر داشت اکنون به محیطی ساکن و راکد بدل شده است. بسیاری از نوجوانان دیگر از این شبکه ارتباطی استفاده نمی کنند و روندها تغییر کرده است. اکنون حضور متداوم افراد در فضای مجازی و استفاده موثرتر از این بستر اطلاعاتی و ارتباطی باعث شده تا دل مشغولی های افراد نسبت به مقوله حریم خصوصی بسیار بیش از سابق بشود.

متخصصان بر این باورند که تکامل شبکه های اجتماعی تنها محدود به افزایش سرعت و تسهیل امکانات مختلف برای کاربران نبوده است بلکه این تکامل در تولید محصولی بوده به نام کاربران جدید دنیای مجازی که رفتاری به شدت نوین در شیوه ارتباطی خود یافته و ابزاری به شدت قدرت مند تغییر پیدا کرده اند. پیش بینی هایی مبنی بر نقاط قابل تامل در آینده از سوی متخصصان مطرح می شود.

 

شبکه اجتماعی


۱. تمرکز بر روابط

اولین شبکه های اجتماعی مانند مای اسپیس بیش از هر چیز بستری برای ارتباطات ساده و مفرح فراهم می کردند که افراد را با هم آشنا و مجالی برای بروز محدود نظرات خود فراهم می کرد. کم کم این روند پیشرفت کرد و افراد قادر بودند به واسطه این شبکه ها به نوعی برای خود به هویت و برندسازی دست بزنند.

این روزها این کارکرد به شکل قابل ملاحظه ای دچار تغییر شده است. در این فضا و به کمک این ابزار مهم هر شخص تریبونی تمام عیار برای اشاعه و ارائه نظرات خود در دست دارد. تریبونی که به سادگی می تواند جریان ساز باشد و تغییرات مثبت و منفی بسیاری را در جوامع با ابعاد گوناگون رقم بزند. شبکه های اجتماعی دیگر صرفا مکانی برای قرار دادن عکس کودکان و تفریحات افراد نیستند. در حقیقت تکامل شبکه های اجتماعی به شکل تمرکز بر روابطی بسیار وسیع و مهم در حال وقوع است.


۲. تنوع پست های شخصی درشبکه های اجتماعی

رشد سریع دنیای دیجیتال باعث شده تا هر روز شاهد اضافه شدن امکانی تازه به فضاهای مختلف مجازی باشیم. اکنون دیگر ترکیب صدا و تصویر و متن ها روز به روز در حال توسعه است و یقینا این تغییرات در آینده بیشتر هم خواهد شد و باید منتظر ماند تا حضور صدا تصویر نوشته و دیگر امکانات را در قالب هایی به شدت خلاقانه تر و شگفت انگیزتر مشاهده کرد.


۳. توجه کاربران به آرامش

به طور قطع یکی از چیزهایی که باید در شبکه های اجتماعی آینده رفاه حال مخاطبان را رعایت کند توجه به آرامش آن ها است. بسترهای مجازی موجب شده اند که تبلیغات و مشتقات آن به عناوین مختلف و با روش های بعضا آزاردهنده کاربران را به طور لحظه ای بمباران کنند. تمامل شبکه های اجتماعی باید این مسیر را به سمت و سویی تازه ببرد و امکان آرامشی مطلوب را برای کاربران از این بابت فراهم کند.


۴. ظهور گروه های مختلف

تفکیک گروه های ارتباطی مختلف با زمینه های فکری گوناگون هم یکی دیگر از مواردی است که باید در آینده مورد توجه قرار بگیرد. بسیاری از افراد تمایلی ندارند که سایر اعضای خانواده در مشاهده اظهار نظرهای سیاسی و نقطه نظرات گوناگونی که درباره مسائلی خارج از خانواده دارند آگاه بشوند. این حق کاملا طبیعی است و تفکیک موضوعی گروه ها و شبکه های اجتماعی تا حد زیادی می تواند این امنیت خاطر را به وجود بیاورد. وجود گوگل پلاس و دیگر محیط های مشابه تا حدی تلاشی بر ایجاد چنین فضایی بود که به دلیل محدودیت چندان موفق عمل نکرد.


۵. اهمیت بیشتر حریم خصوصی

این موضوع همواره دغدغه مهم کاربران شبکه های اجتماعی بوده است و با افزایش امکانات مختلف این شبکه ها احتمالا لزوم آن را بیش از پیش خواهد کرد. تکامل شبکه های اجتماعی در این بخش بسیار ضروری به نظر می رسد زیرا عدم توجه به حریم افراد می تواند نارضایتی های فراوانی ایجاد کند.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید :

تاثیر کدام شبکه اجتماعی بر سئو بیشتر است

۶. بازی سازی کمتر

شبکه های اجتماعی از مواد مخدر هم اعتیاد آورتر هستند. شبکه های اجتماعی در آینده با در نظر گرفتن این خاصیت و ویژگی اعتیاد آور باید به دنبال تغییراتی در این روند باشند. یعنی نباید صرفا به بازی سازی و گرافیک های جذاب برای ربودن و تسخیر قلب مخاطب بیاندیشند. در نظر گرفتن وابستگی مخاطب به این شبکه ها نباید منبعی برای سواستفاده های کوتاه مدت شبکه های اجتماعی از آن ها باشد بلکه باید بستری مناسب و راحت برای تمامی کاربران تشکیل شود.


۷. افزایش ماندگاری شبکه ها

اگر توجه کرده باشید این روزها بسیاری از افراد شرکت ها و رویدادها در طی روندی دنباله دار در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند. در توضیح بیشتر باید گفت که این شبکه ها به منظور ثبت اطلاعات دنباله دار و به منظور ماندگاری آن ها منتشر می شوند. از این رو شبکه های اجتماعی ماندگارتر از قبل خواهند شد و این دوام بیشتر یکی از ابعاد مهم تکامل شبکه های اجتماعی در آینده خواهند بود.


۸. توسعه تجربه گرایی

یکی دیگر از نکاتی که به عنوان تغییر و تکاملی مهم از سوی متخصصان درباره تکامل شبکه های اجتماعی پیش بینی می شود مساله تجربه گرایی است. شبکه های اجتماعی در آینده ای نزدیک انعطاف بیشتری در تغییر رویکردهای خود نشان خواهند داد و احتمالا بیشتر با ساز کاربران هماهنگ خواهند بود. در واقع ساختارهایی منعطف و مطابق میل کاربران ارائه خواهند داد.

 

شبکه اجتماعی

 

۹. توسعه روی تلفن ها

شبکه های مجازی مختلف مانند فیسبوک و توئیتر نسخه های وب و موبایل را به شکلی توام ارائه می کنند اما این طور که به نظر می رسد در آینده تلفن های موبایل همه کنترل و مدیریت اوضاع را قبضه خواهند کرد و در نتیجه بیشتر شبکه ها صرفا در قالب شبکه های موبایلی به کار خود ادامه خواهند داد.


۱۰. تحکیم خانواده

انسان موجودی اجتماعی است و اولین جامعه ای که در آن می بالد خانواده است. پس برای ادامه حیات بشری این بستر مهم اجتماعی باید مستحکم و پا برجا باشد. ما انسان ها بدون خانواده ها تنها مهجور و منزوی خواهیم زیست.


۱۱. اهمیت ویدیو

اهمیت ویدیوها روز به روز در شبکه های اجتماعی بیشتر می شود. قابلیت هایی چون اجرای لایو و استوری در اینستاگرام گواهی بر این ادعا است.

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

نظرات و سوالات شما


این صفحه را به اشتراک بگذارید

برچسب ها

تبلیغات در شبکه های اجتماعی