با ما در اوج پرواز کنید با ما در اوج پرواز کنید

طراحی سایت، طراحی وب سایت، سئو، تبلیغات اینترنتی، طراحی لوگو، میزبانی وب و ثبت دامنه از جمله فعالیت های تخصصی راهکارنوین میباشد.

  1. طراحی سایت راهکارنوین
  2. مقالات طراحی سایت
  3. صفر تا صد موفقیت کسب و کارها در اینستاگرام قسمت اول

صفر تا صد موفقیت کسب و کارها در اینستاگرام قسمت اول

موفقیت کسب وکارها در اینستاگرام، این شبکه اجتماعی تصویرمحور، با کمی تلاش و پشتکار هدفی دور از دسترس نیست. با پیشرفت های بسیار در پلتفرم این اپلیکیشین، روز به روز امکانات جدیدی به آن اضافه می شود که می تواند پتانسیل خوبی برای رسیدن به اهداف کسب و کار شما داشته باشد. اگر قصد دارید تا در این راه قدم بگذارید، باید با استراتژی های این نوع بازاریابی دیجیتال آشنایی پیدا کنید. در این مقاله دو قسمتی شما صفر تا صد موفقیت کسب و کارها در اینستاگرام را گام به گام خواهید دید.

 

استراتژی های موفقیت کسب و کارها در اینستاگرام

اگر تصمیم به معرفی کسب و کارتان در اینستاگرام و پیدا کردن بازار هدف در این شبکه اجتماعی دارید، با ما در این مقاله دو قسمتی همراه باشید تا با هفت راه موفقیت در کسب و کارهای اینستاگرامی آشنا شوید.

 

تولید محتوا با کیفیت بالا

در عصری که محتوا حرف اول را می زند، بالاترین اولویت کیفیت محتوا است. اینستاگرام این روزها با پست های با کیفیت، کاربران زیادی را به خود جذب می کند. اگر تجربه استفاده از شبکه های اجتماعی به عنوان کاربر تجاری را ندارید، می توانید با داشتن همان اکانت عادی خود، از دید مشتریان بالقوه اینستاگرامی به کسب و کار خود نگاه کنید. در این صورت است که می توانید با مشاهده موفقیت سایر کمپانی ها، با توجه به نیاز مخاطب، محتوای خوب تولید کنید.

 

کسب و کار در اینستاگرام

 

بیایید با هم چند نوع مختلف از محتوا را که می توانید منتشر کنید، بررسی کنیم:

 

پشت صحنه

هر کسب و کاری که داشته باشید، فرآیندی در آن طی می شود تا به نتیجه نهایی برسد. می توانید این فرآیند محتوایی را در اکانت خود منتشر کنید. اگر تولیدکننده محصول باشید، فرآیند تولید محصول و شبکه طراحی تا تولید و پخش آن، می تواند بسیار پرمخاطب باشد. اگر صاحب رستوران هستید، به آشپزخانه بروید و از آنچه که در آنجا می گذرد گزارشی تصویری منتشر کنید.

پشت صحنه در اینستاگرام مخاطبان شما علاقه مندند ببینند که در پشت صحنه چه می گذرد. در این صورت با یک تیر دو نشان می زنید: هم نشان می دهید که کیفیت برایتان بسیار مهم است و هم این که مخاطبان با دیدن کارکنان، حس بهتری نسبت به انسانی بودن فرآیند محصولات شما خواهند داشت. فراموش نکنید موفقیت کسب و کارها در اینستاگرام به صبر و پشتکار شما در زمینه تولید محتوا نیازمند است.

 

پشت صحنه در اینستاگرام


عکس محصولات

محصول نهایی شما یا خدماتی که به مشتری عرضه می کنید، موضوع خوبی برای انتشار است. دقت داشته باشید که عکس ها کیفیت خوبی داشته باشند و از زوایای مناسب با نور کافی گرفته شده باشند. اگر ویژگی های منحصربفرد محصولات خود را بتوانید نشان دهید، برای دنبال کنند گانتان جالب تر خواهد بود. برای الهام گرفتن در این مورد می توانید به برندهای اینستاگرامی موفق دیگر سر بزنید و ایده بگیرید. البته بعد از کسب تجربه حتما باید سبک خاص خودتان را داشته باشید.

 


استوری اینستاگرام

از زمان فعال شدن این امکان و فیلترهای سرگرم کننده آن، اینستاگرام گوی رقابت را از دیگر شبکه ها، از جمله رقیبش اسنپ چت ربود. شما می توانید محتوای خود از جمله فیلم، عکس و بومرنگ را منتشر کنید. این محتوا به صورت یک اسلایدشو برای مخاطبان بسیار جالب خواهد بود. مخاطبان با مشاهده استوری تعامل بیشتری خواهند داشت؛ چون این نوع از محتوا کمی حالت غیررسمی دارد و بیننده حس می کند بیشتر به واقعیت نزدیک است.

 

استوری در ایستاگرام

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید :

بازاریابی اینستاگرام و نکات مهم آن

بهره گیری از افراد تاثیرگذار در اینستاگرام

بازاریابی تاثیرگذار که یک نوع بازاریابی است که در آن از افراد با فالوورهای بالا و محتوای تاثیرگذار برای بازاریابی استفاده می شود، یک روند رو به رشد در دنیای شبکه های مجازی است. می توانید از طریق مذاکره با این افراد، گزینه مناسب برای کسب و کار خود را انتخاب کنید و از این راه موفقیت بیشتری در جذب مخاطب به دست آورید. به طور کلی برخی اصول در این روش وجود دارد که شانس شما را برای رسیدن به نتیجه بیشتر می کند. به این اصول که در ذیل عنوان شده، دقت کنید:

 

یافتن مناسب ترین فرد برای برند

برای پیدا کردن افراد مناسب می توانید از افراد واسطه کمک بگیرید. شرکت هایی هستند که به شما بهترین گزینه را معرفی می کنند. البته بسیاری از اینفلوئنسرها Influencers ترجیح می دهند به طور مستقیم با خودشان در ارتباط باشید، که این حذف واسطه به سود شما است تا هزینه های کمتری پرداخت کنید.

 

استفاده از جستجوی اینستاگرام برای یافتن فرصت های بازاریابی تاثیرگذار

برای این کار کافی است کلمات کلیدی راجع به هر حوزه ای را که سعی در تبلیغ آن دارید، تایپ کنید. به عنوان مثال وقتی شما برای کفش مخصوص دویدن قصد تبلیغات دارید؛ منطقی است که کلمه دویدن را تایپ کرده و حساب های مختص به آن را بیابید.

 

یافتن اکانت های غیر مرتبط با کسب و کار

البته برای موفقیت کسب و کارها در اینستاگرام رعایت این اصل ضروری است که به دنبال حساب هایی به عنوان افراد تاثیرگذار بگردید که محتوای تولیدی آن ها مرتبط با حوزه کسب و کار شما باشد. مثلا فرض کنید شما قصد فروش کفش مخصوص دویدن را دارید. چیزی که واضح و مبرهن است، به سراغ حساب های اختصاص داده شده در مورد دویدن بروید. اما با کمی تیزبینی می توانید ارتباط دویدن را با حساب های دیگر اینستاگرام که اختصاص به کاهش وزن، تغذیه، تناسب اندام و غیره دارند را شناسایی کنید. این اکانت ها به احتمال زیاد طرفدارانی دارند که علاقه مند به کفش مخصوص دویدن هستند.

یک راه بسیار کاربردی برای یافتن این اکانت ها، این است که کلمه کلیدی خود را جستجو کنید و پست هایی را با هشتگ های دارای این کلمه ببینید. هشتگ های دیگر این پست، که در کنار هشتگ موردنظر شما تایپ شده اند، همان ایده های غیرمستقیم هستند!

 

کسب و کار در اینستاگرام


بررسی اکانت های خاص با دو معیار

قطعا این سوال برایتان پیش می آید که چه معیاری نشان می دهد یک حساب کاربری در رقابت بازاریابی تاثیرگذار Influencer Marketing برایتان موفقیت به ارمغان خواهد آورد. برای پاسخ به این سوال باید دو معیار را بررسی کنید:

 

معیار اول، تعداد فالوورها است و معیار دوم، سطح تعامل Engagement Ratio یا به طور اختصار ER نام دارد. در مورد تعداد فالوورها مسلما می دانید که اکانت هایی با بازدیدکننده های کم، شانسی برای موفقیت کسب و کارها در اینستاگرام ندارند. نکته جالب توجه که باید بدانید، این است که ER بسیار مهم تر از تعداد فالوورها است.

 

این معیار که سطح تعامل فالوورها را نشان می دهد، هرچه بیشتر باشد به معنی این است که فالوور و لایک فیک در یک حساب کاربری کمتر است و می توان به آن اعتماد کرد. در این صورت شما با فالوورهای واقعی طرف هستید که تمایل زیادی به توصیه های فرد موردنظر دارند.

 

احترام به قوانین حساب اینستاگرامی

اینفلوئنسرها روی روابطشان با بازدیدکننده ها حساس هستند. آن ها در مورد محتوایی که تولید می کنند، سبک خاصی دارند و برای موفقیت کسب و کارها در اینستاگرام بهتر است به این قوانین احترام بگذارید تا تبلیغات شما بازده بیشتری داشته باشد.


نحوه قیمت گذاری

هرکدام از اینفلوئنسرها در مورد حساب اینستاگرام خود استراتژی خاصی دارند. بعضی ها حتی به عنوان درآمد به آن نگاه نمی کنند و شما لازم نیست در ابتدا هزینه زیادی را پرداخت کنید. فراموش نکنید که هر حساب اینستاگرام که سابقه تولید محتوای کارآمد برای مشتریان قبلی خود داشته است، ارزش پرداخت مبلغ بالا را دارد.

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

نظرات و سوالات شما


این صفحه را به اشتراک بگذارید

برچسب ها