با ما در اوج پرواز کنید با ما در اوج پرواز کنید

طراحی سایت، طراحی وب سایت، سئو، تبلیغات اینترنتی، طراحی لوگو، میزبانی وب و ثبت دامنه از جمله فعالیت های تخصصی راهکارنوین میباشد.

  1. طراحی سایت راهکارنوین
  2. مقالات طراحی سایت
  3. ابزارهای تحلیلی اینستاگرام را دقیق تر بشناسید

ابزارهای تحلیلی اینستاگرام را دقیق تر بشناسید

گزینه های مهمی که باید در اینستاگرام تحلیل کنید

دوتا شاخص کلی برای محک زدن وضع فالورها و پست ها در اینستاگرام وجود دارد : یکی سنجش هایی برای پست های فردی و دومی سنجش هایی برای حساب کاربری خودتون. مورد اول عملا به بازتاب عملکرد هر پست در قالب عکس یا فیلم فوکوس داره و مورد دوم تمام فعالیت های شمارو در اینستاگرام به شکل تلفیقی بررسی میکنه.

 

سنجش های پست های منفرد

به کمک ابزارهای تحلیلی اینستاگرام می توان دریافت که چند نفر از هر پست شما بازدید کرده اند، اثرگذاری و دسترسی شما به مخاطبان بنا به میزان دنبال کنندگان تان چقدر بوده است، میزان تعامل مخاطبان از نظر لایک کردن، نظر دادن و به اشتراک گذاری مطلب چقدر بوده است.

برای بالا رفتن میزان اثرگذاری محتوایی که در اینستاگرام تولید می شود باید سعی کنید از هشتگ های مرتبط و صحیح بهره ببرید. استفاده بهینه از هشتگ ها تنها یک راه برای افزایش میزان دیده شدن مطالب تان است. یکی دیگر از عوامل بسیار مهم برای توسعه دیده شدن مطالب و محتوای تولیدی، توجه کردن به زمان مناسب نشر است. یادتان باشد که الگوریتم های اینستاگرام برای انتشار محتوا تغییر کرده است و دیگر انتشار محتوا به شکل ترتیب زمانی گذاشتن پست ها نیست. پس با شناخت اینستاگرام و الگوریتم هایش کار خود را برای بهتر دیده شدن آماده کنید. برای بالا بردن میزان تعامل مخاطبان با پست های خود هم باید سعی کنید، ارتباط تان را با مخاطبان افزایش بدهید.


سنجش های حساب کاربری در اینستاگرام

سنجش های مورد استفاده برای بررسی وضعیت حساب کاربری هم به موضوعاتی مانند نرخ تعامل مخاطبان، نرخ رشد بازدیدکنندگان و سنجش هایی درباره آنها می پردازد. نرخ تعامل، نرخی است که نشان می دهد به طور کلی میزان مشارکت و ارتبطات مخاطبان با شما چگونه بوده است. هر چقدر تعداد دنبال کنندگان تان بیشتر باشد، میزان سنجش این موضوع هم دشوارتر می شود. در چنین وضعیتی هم همچنان باید به میزان تعامل سازنده مثلا جواب دادن به پرسش های مخاطبان و… اهمیت بدهید.

نرخ رشد مخاطبان هم به شما نشان می دهد که در طول زمان، میزان رشد و افزایش تعداد مخاطبان و دنبال کنندگان تان به چه صورت بوده است. از نظر جمعیت شناختی هم می توان بازدیدکنندگان خود را بررسی کرد. مثلا می توانید متوجه بشوید که مخاطبان تان بیشتر مرد هستند یا زن، در چه موقعیت مکانی و جغرافیایی زندگی می کنند وغیره.

در بخش تولید داستان یا همان استوری هم میزان پاسخ گویی به استوری ها، دیدن تمام بخش های استوری یا رها کردن و گذر از آنها و… می تواند معیارهایی باشد که ابزارهای تحلیلی اینستاگرام مورد بررسی قرار می دهند.

آماربازدید اینستاگرام

اینستاگرام اینسایت (Instagram Insights)

این ابزار در خود اینستاگرام وجود دارد و به کاربر اجازه می دهد تا در نگاهی گذرا به آمارهایی درباره بازدیدها و مخاطبان خود دست پیدا کند. یکی از برترین مزایای اینسایت، ساده بودن آن است.


هوت سوئیت آنالیتیکس (Hootsuite Analytics)

هوت سوئیت یکی از مهم ترین ابزارهایی است که برای تحلیل در اینستاگرام مورد استفاده قرار می گیرد. گراف ها و جداولی که این ابزار در اختیار کاربران قرار می ده، دید بسیار مناسبی نسبت به وضعیت حساب کاربری در اختیارشان می گذارد. آماری که هوت سوئیت از مخاطبان ارائه می کند بسیار دقیق تر از اینستاگرام اینسایت است و تاریخچه طولانی تری را از آنچه در حساب کاربری تان گذشته است نشان خواهد داد. یکی از شاخص ترین ویژگی های هوت سوئیت این است که نظرات و واکنش های مخاطبان را از نظر احساسی بررسی می کند و نشان می دهد که کامنت ها مثبت بوده اند یا خیر


آیکان اسکوئر (Iconosquare)

یکی از نکته های شاخصی که آیکان اسکوئر را به عنوان یکی از برترین ابزارهای تحلیلی اینستاگرام معرفی می کند، خدماتی است که برای کاربران خود در بار اول استفاده در نظر می گیرد. وقتی برای نخستین بار از این ابزار بهره می برید، همه چیز رایگان خواهد بود و تحلیل و بررسی دقیقی در قالب ایمیل به شما ارسال می شود. شیوه ارائه داده ها برای بازرسی و دریافت نتایج در آیکان اسکوئر هم بسیار ساده است.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید :

افزایش لایک در اینستاگرام

یونیون متریکز (Union Metrics)

این ابزار تحلیلی اینستاگرام هم شما را از وضعیت ترندها و روندهای برتر پست های تان باخبر می کند و شما را درباره تَگ ها، منشن ها و… در جریان همه چیز قرار می دهد. در واقع، با ارائه دیدی مناسب به شما کمک می کند تا بهترین روش های مدیریتی را برای گرداندن صفحه خود در نظر بگیرید.

 

آماربازدید اینستاگرام


کراود فایر (Crowdfire)

یکی از استراتژی ها برای تقویت پایگاه مخاطبان، دنبال کردن افراد مختلف است. هر چه تعداد افرادی که فالو می کنید، بیشتر باشد، میزان بالا رفتن تعداد بازدیدکنندگان تان افزایش بیشتری خواهد داشت. یکی از نکاتی که وجود دارد، این است که برخی از افراد به شما اجازه فالو کردن می دهند اما به طور متقابل شما را دنبال نخواهند کرد. این مخاطبان موذی باعث می شوند که تیرتان به خطا برود. اما کراودفایر در این زمینه به شما کمک می کند که چنین افرادی را شناسایی کرده، آنفالو کنید و جا را برای ارتباطات حقیقی تر با کاربران دیگر باز کنید.


اسکوئرلاوین (Squarelovin)

اسکوئرلاوین به شما کمک می کند تا محتوایی را که کاربران دیگر درباره تان تولید کرده اند، پیدا کنید و با رعایت قوانین کپی رایت در صورت لزوم و مناسب بودن از آنها بهره بگیرید. یکی دیگر از کاربردهای عالی این ابزار تحلیلی اینستاگرام، پیگیری برخی از فیلترهای اینستاگرام است. حتی مواردی جزئی مانند فیلترها هم می توانند روی میزان تعامل مخاطبان اثر بگذارند.

 

پلن (Plann)

پلن به زیباتر شدن ظاهری صفحه تان کمک شایانی می کند. فیلتر جستجوگری که این برنامه دارد به شما کمک می کند تا متوجه شوید که مخاطبان کدام یک از تم های شما را بیشتر می پسندند. حتی امکان مقایسه این موضوع میان شما و رقبای تان هم وجود دارد. به کمک ابزارهای تحلیلی اینستاگرام به خوبی می توانید مدیریت کار خود را بر عهده گرفته و در جذب مخاطب موفق عمل کنید.

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

نظرات و سوالات شما


این صفحه را به اشتراک بگذارید

برچسب ها

ابزارهای اینستاگرام