با ما در اوج پرواز کنید با ما در اوج پرواز کنید

طراحی سایت، طراحی وب سایت، سئو، تبلیغات اینترنتی، طراحی لوگو، میزبانی وب و ثبت دامنه از جمله فعالیت های تخصصی راهکارنوین میباشد.

  1. طراحی سایت راهکارنوین
  2. مقالات طراحی سایت
  3. بازار اینترنت اشیا و 10 پیش بینی جالب درباره آینده

بازار اینترنت اشیا و 10 پیش بینی جالب درباره آینده

اینترنت اشیا امکان اتصال ابزارها و دستگاه های مختلف را به یکدیگر و خدمات اینترنتی فراهم می کند. بازار اینترنت اشیا در چند سال آینده بسیار گسترش خواهد یافت. شرکت های اینتل Intel و سیسکو Cisco واحدهای اختصاصی برای تحقیق و توسعه در زمینه اینترنت اشیا ایجاد کرده اند. این نشانه ها در کنار هم نشان می دهد در سال های نه چندان دور وسایل و ابزارهای هوشمند بیشتری مثل خانه های هوشمند لباس های هوشمند و خودروهای هوشمند به بازار عرضه خواهد شد.

 

بازار اینترنت


آینده بازار اینترنت اشیا


۱- افزایش بازار به ۱/۴ تریلیون دلار تا سال ۲۰۲۱

تحقیقات نشان میدهد حجم بازار اینترنت اشیا شامل سخت افزار نرم افزار و خدمات مرتبط از ۸۰۰ میلیون دلار فعلی به ۱/۴ تریلیون دلار در سال ۲۰۲۱ برسد. پیش بینی می شود تا یک سال آینده حجم سرمایه گذاری در زمینه های مختلف اینترنت اشیا به شدت افزایش خواهد یافت.


۲- ۲۴ میلیارد دستگاه به اینترنت اشیا متصل خواهد شد

پیش بینی شده تا سال ۲۰۲۰ ۲۴ میلیارد دستگاه به اینترنت اشیا متصل خواهد شد. همین طور پیش بینی شده از این ۲۴ میلیارد دستگاه ۱۱/۲ میلیارد دستگاه در بخش تجاری ۷/۷ میلیارد دستگاه در بخش دولتی و ۵ میلیارد دستگاه متعلق به مصرف کننده های عادی خواهد بود.

البته این پیش بینی از سوی شرکت ها و موسسات دیگری هم انجام شده و جالب است که ارقام فاصله قابل توجهی دارند. اینتل سال ۲۰۱۱ برای سال ۲۰۲۰ پیش بینی ۵۰ میلیارد دستگاه را اعلام کرد و موسسه ABI پیش بینی ۲۱ میلیارد دستگاه تا ۲۰۲۲ را اعلام کرده است. هر چند این اعداد فاصله زیادی دارند اما بازهم نسبت به تعداد فعلی وسایل متصل به اینترنت اشیا افزایش بزرگی هستند.


۳- افزایش سرمایه گذاری در اینترنت اشیا صنعتی

در این بخش شرکت جنرال الکتریک پیشرو است و پیش بینی می کند تا ۱۵ سال آینده سرمایه گذاری در این بخش به ۶۰ تریلیون دلار خواهد رسید. جنرال الکتریک پلتفرم ابری خود را ساخته که می تواند داده های دریافتی از دستگاه های متصل را دریافت و تحلیل کند تا بهره وری را افزایش داد.

 

سرمایه گذاری در اینترنت


۴- داده های به دست آمده از اینترنت اشیا ارزش زیادی دارند

هم اکنون ۶۰ درصد تولید کننده ها از داده های به دست آمده از دستگاه های متصل به اینترنت اشیا برای بهبود و ارتقا محصولات خود استفاده می کنند. بر اساس پیش بینی IDC تا سال آینده استفاده از این اطلاعات افزایش زیای خواهد داشت. این داده ها به نوآوری و افزایش عملکرد زنجیره تامین کمک خواهد کرد.


۵- کسب و کارها به دنبال وفق دادن خود با اینترنت اشیا هستند

با توجه به گسترش بازار اینترنت اشیا کسب و کارها هم به دنبال وفق دادن محصولات و خدمات خود با آن هستند. در این میان شرکت های بزرگ جهانی بیشتر خواهان استفاده از اینترنت اشیا هستند. بانک ها شرکت های هوایی و تجارت های مبتنی بر حمل و نقل با اینترنت اشیا به شکل بهتر و موثرتری می توانند تجارت خود را مدیریت و کنترل کنند. کسب و کارهای کوچک و متوسط تمایل کمتری برای استفاده دارند.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید :

راه اندازی کسب و کار آنلاین در مقابل کارآفرینی سنتی چه مزایایی دارد؟

۶- مشکلات امنیتی خطرناک هنوز وجود دارد

اوایل امسال در یک تحلیل مبتنی بر پرسش و نظرسنجی که توسط Altman Vilandrie & Company از مدیران ۱۹ صنعت مختلف انجام شده بود مشخص شد که نصف این شرکت ها مشکلات امنیتی را در اینترنت اشیا تجربه کرده اند. جالب است که بدانید این مشکلات امنیتی خسارت های مالی سنگینی داشته است. در شرکت های بزرگ مقدار این زیان حتی به ده ها میلیون دلار می رسد.


۷- افزایش سرمایه گذاری در امنیت

با توجه به آنچه درباره مشکلات امنیتی مصرف کنند گان بزرگ بازار اینترنت اشیا گفته شده موسسه تحقیقات در فناوری Gartner انتظار دارد تا سال ۲۰۲۰ سرمایه گذاری در افزایش امنیت به ۸۴۰ میلیون دلار برسد. این یک خبر خوب برای کاهش نگرانی از مشکلات امنیتی است.

 

بازار اینترنت


۸- بازار ابزارهای پوشیدنی به شدت رشد خواهد کرد

مچ بند های آنالیز سلامتی و ورزشی ساعت هوشمند و هدفون های هوشمند که ابزارهای امروزی اینترنت اشیا محسوب می شوند بیشترین سهم از بازار مصرفی را دارند. پیش بینی می شود تا سال ۲۰۱۹ حجم این بازار از ۱۵ میلیارد دلار فعلی به ۲۵ میلیارد دلار افزایش یابد.


۹- خانه های هوشمند در حال ورود به بازار اینترنت اشیا

علی رغم مشکلات امنیتی و حریم خصوصی که گزارش می شود پیش بینی می شود این بازار بزرگ به زودی با انواع لوازم خانگی هوشمند و متصل به اینترنت اشیا پر شود. از لامپ و قفل در تا یخچال و تلوزیون به زودی رشد گسترده ای در بازار اینترنت اشیا خواهند داشت.


۱۰- شکل گیری اولین صندوق سهام مشترک اینترنت اشیا

سال گذشته شرکت Global X IoT اولین شاخص سهام مشترک اینترنت اشیا را با شاخص SNSR در نزدک NASDAQ را معرفی کرد تا با آن پیشرفت بازار اینترنت اشیا را نشان دهد. از هولدینگ های حاضر در این شاخص می توان STMicroelectronics Garmin AMS AG Sensata و Skyworks Solutions را نام برد. این شاخص در یک سال گذشته افزایش ۳۰ درصدی داشته است.

اینترنت اشیا در چند سال گذشته به دلایل مختلف یک رشد آرام داشته است. در یک سال گذشته با فراهم شدن نیازهای فنی و قانونی امکان رشد و گسترش بیشتری برای این بازار فراهم شد. از مواردی که می تواند در پیشرفت سال های آینده اینترنت اشیا تاثیرگذار باشد فناوری بلاک چین و ارزهای رمزپایه است.

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

نظرات و سوالات شما


این صفحه را به اشتراک بگذارید

برچسب ها

راهکارهای رشد کسب و کار