با ما در اوج پرواز کنید با ما در اوج پرواز کنید

طراحی سایت، طراحی وب سایت، سئو، تبلیغات اینترنتی، طراحی لوگو، میزبانی وب و ثبت دامنه از جمله فعالیت های تخصصی راهکارنوین میباشد.

  1. طراحی سایت راهکارنوین
  2. مقالات طراحی سایت
  3. بازاریابی موفق اینترنتی و 5 گام برای موثر

بازاریابی موفق اینترنتی و 5 گام برای موثر

در دنیای امروز موفقیت بدون راه اندازی برنامه ای برای بازاریابی از طریق شبکه اجتماعی سخت است. در این جا به شما ۵ گام برای بازاریابی از طریق شبکه اجتماعی را معرفی می کنیم. به خاطر تمام احتمالات موجود، بازاریابی از طریق شبکه اجتماعی کار دشواری است. با این حال، بین کسانی که در این راه موفق می شوند و آن هایی که از این راه باز می مانند، تفاوت وجود دارد.

 

تاثیرات شبکه اجتماعی


۵ گام برای بازاریابی از طریق شبکه اجتماعی

اگر قصد دارید بازاریابی از طریق شبکه اجتماعی در سال ۲۰۱۸ را اجرا کنید، این متن را تا آخر بخوانید. در صورتی که هنوز نمی دانید که چه نوع بازاریابی به درد کسب و کار شما می خورد مقاله تفاوت بازاریابی سنتی و اینترنتی چیست و کدام به درد کسب و کار شما می خورد را مطالعه کنید.

 

در ادامه با ۵ راهکاری که برای موفقیت در بازاریابی از طریق شبکه اجتماعی نیاز دارید، آشنا می شوید.


اهداف کسب و کار خود را بدانید

این مرحله حساس و مهم است و در کمال تعجب، افراد زیادی از این مرحله بدون توجه عبور می کنند. باید حتما به گذشته نگاه کنید و ببینید اهداف کسب و کار شما چیست. بدون دانستن این اهداف، ساخت یک بازاریابی موفق از طریق شبکه های اجتماعی غیرممکن است.

 

مثلا یکی از اهدف شما ممکن است گسترش کسب و کار در یک منطقه خاص باشد، بنابراین بازاریابی از طریق شبکه اجتماعی هم باید مطابق با این هدف باشد. در اغلب موارد رسانه ها درگیر تبلیغات و ارتباط با طرفدارانی می شوند که ربطی به هدف سازمان ندارند.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید :

روشهای بازاریابی ایمیل مارکتینگ

زمان خود را برنامه ریزی کنید

باید بدانید که بیش تر زمان خود را کجا صرف کنید. سال ۲۰۱۳ تمام شده است! زمانی که تنها چیزی که باید می دانستید این بود که آیا مشتریان من در فیسبوک هستند یا خیر؟ که جوابش همیشه مثبت بود. اکنون آن ها در اینستاگرام هم هستند.

اما همه مشتریان به یک شکل رفتار نمی کنند. برای مثال، اگر می خواهید یک نرم افزار پایگاه داده بفروشید، مشتریان شما احتمالا وقت کم تری در اینستاگرام می گذرانند؛ مثلا اغلب وقت خود را در لینکداین می گذرانند. اما حتما در نظر داشته باشید که هر گونه ببازاریابی از طریق شبکه اجتماعی را بر پایه فیسبوک و اینستاگرام شروع کنید. اگر می خواهید شبکه اجتماعی دیگری را به عنوان هسته اصلی در نظر بگیرید، احتیاط کنید و برای این کار دلایل کافی داشته باشید.

 

شبکه اجتماعی


بودجه لازم را کنار بگذارید

رسانه اجتماعی رایگان است. این جمله را حتما بارها شنیده اید، اما این جمله دیگر حقیقت ندارد. مثل هر چیز دیگری، فضای محدودی در اختیار دارید و شما کل بازاریابی از طریق شبکه اجتماعی را حول اهداف سازمان تشکیل می دهید. بنابراین برای تولید محتوای مناسب، باید بودجه ای در نظر بگیرید.

 


کارکنان را بنا بر نیاز انتخاب کنید

عکس این موضوع هم درست است؛ همیشه با تزریق پول نمی توان موفق شد. بسیاری از شرکت ها این استراتژی را برای پیشبرد اهداف بازاریابی خود عملی می دانند. روزهایی که می توانستید بقیه را با یک تیم مدیریتی درخشان تحت تاثیر قرار دهید گذشته است.

برای موفقیت در سال ۲۰۱۸ به ترکیب درستی از مهارت ها و منابع نیاز دارید. یک تیم مدیریتی عالی همچنان می تواند کمک بزرگی باشد، اما یک تیم تولید محتوای حرفه ای هم همین طور است. بسته به این که در چه نوع سازمانی هستید، محتوای تولیدی شما ممکن است یک وبلاگ، عکاسی یا طراحی باشد. در برخی موارد لازم است با افرادی با همه توانایی های ذکر شده، کار کنید. برای مثال، ممکن است به افرادی با توانایی ساخت محتوای ویدیویی احتیاج داشته باشید و به همین دلیل عده ای را برای ساخت ویدیو و عده ای را برای ادیت ویدیو در نظر بگیرید. برای این که همه اعضای تیم محتوا در هارمونی با یکدیگر کار کنند، بد نیست که یک مدیر داشته باشند.

بنابر اندازه سازمان، ممکن است تیم محتوای شما در خود سازمان مشغول به کار شوند یا به صورت دورکاری با شما همکاری داشته باشند. اما چیزی که در نهایت مهم است، این موضوع است که چطور این تیم محتوا را مدیریت خواهید کرد.

 

شبکه اجتماعی


به روز باشید

همه چیز با سرعت در حال تغییر است. اگرمی خواهید بازاریابی از طریق شبکه اجتماعی خوب پیش برود، باید توانایی های خود را به روز نگه دارید. در همین حین که برنامه ریزی می کنید، فهرستی از منابع مورد نیاز برای این که در آینده هم با تحولات روز پیش بروید تهیه کنید. اگر از دریافت نکات الهام بخش در اینباکس خود لذت می برید، Social Media Current خبرنامه خوبی است. Feedly هم گزینه مناسب دیگری است برای اینکه بازاریابی از طریق شبکه اجتماعی خود را به روز نگه دارید.

شرکت در کنفرانس ها هم به کارتان ارزش می دهد. این که شبکه اجتماعی در یک فضای مجازی است، دلیل نمی شود که فرآیند یادگیری و پیشرفت شما هم محدود به دنیای مجازی باشد.

در نهایت رقابت در دنیای مجازی سخت است. اما اگر این پنج گام را دنبال کنید، شانس بیش تری برای برنده شدن در این رقابت دارید.

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

نظرات و سوالات شما


این صفحه را به اشتراک بگذارید

برچسب ها

بازاریابی از طریق شبکه اجتماعی