با ما در اوج پرواز کنید با ما در اوج پرواز کنید

طراحی سایت، طراحی وب سایت، سئو، تبلیغات اینترنتی، طراحی لوگو، میزبانی وب و ثبت دامنه از جمله فعالیت های تخصصی راهکارنوین میباشد.

  1. طراحی سایت راهکارنوین
  2. مقالات طراحی سایت
  3. بهینه سازی سایت برای موبایل

بهینه سازی سایت برای موبایل

از این به بعد گوگل برای رنک دادن به سایت ها از نسخه موبایلی سایت ها برای هر دو نوع جستجوی موبایل و دسکتاپ استفاده خواهد کرد. این یعنی اگر سایت شما دارای نسخه موبایلی است و سازگاری کامل دارد پس نگران نباشید سایت شما هم در موبایل و هم در دسکتاپ رنک خوبی خواهد داشت. اما اگر سایت شما از لحاظ موبایلی ضعیف است یا عملکرد خوبی در نسخه موبایلی ندارد بر روی رنکینگ شما هم در موبایل و هم در دسکتاپ تاثیر منفی خواهد گذاشت و رتبه شما را به پایین خواهد آورد.

 

بهینه سازی سایت

 

1- از طراحی سایت ریسپانسیو استفاده کنید

طراحی رسپانسیو یکی از مهم ترین کارهایی است که برای رنکینگ در موبایل فرست به آن نیاز خواهید داشت. داشتن سایت های رسپانسیوی که بر اساس نیازهای کاربران و دستگاه های آنها تغییر کنند یک واجب ضروری است. سایت های رسپانسیو علاوه بر ارائه یک تجربه خوب در زمینه جستجو و مرورگری در واقع یک تیر و دو نشان هستند. به خوبی هم در موبایل و هم در دسکتاپ رنک می کنند زیرا طراحی آنها به نحوی است که به راحتی با سایز صفحه کاربر منطبق و فیت می شوند.

به یاد داشته باشید رسپانسیو ساختن یک سایت فقط به این معنی نیست که همه چیز را در صفحه نمایش فیت کنید بلکه باید علاوه بر تغییر سایز به فکر این باشید که سایت کارآیی خود را از دست ندهد و همچنان قابل استفاده و خدمات دهی باشد. به عنوان مرحله آخر بهتر است سایت خود را از لحاظ کارآیی و کاربردی بودن روی دستگاه های مختلف و همچنین روی مرورگرهای مختلف تست کنید تا مطمئن شوید محتوای شما به خوبی رندر می شود.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید :

بهینه سازی وب سایت

2- سعی کنید از وب بیلدرهایی استفاده کنید که برای طراحی سایت موبایل ساخته شده اند.

امروزه همه می دانند که صفحات دیجیتالی روز به روز کوچکتر و متحرک تر می شوند. بنابراین فکر کنید که روی مشتریان خود و نحوه دسترسی آنان سرمایه گذاری می کنید. این کار بسیار عاقلانه است که محکم کاری نمایید و مطمئن شوید که وبسایت شما همواره به صورت کامل صرفنظر از دستگاه کاربر لود می شود و کاربران از آن لذت می برند. شما به عنوان کارشناس سئو در واقع مسئول این هستید که مطمئن شوید مشتریان سایت هایی که شما طراحی کرده اید بهترین تجربه کاربری را کسب می کنند.

 

وب بیلدر وبسایت شما را رسپانسیو می کند به طوری که می تواند به تمامی گجت های موبایلی واکنش متناسب نشان دهد: برای مثال به صورت خودکار تشخیص می دهد که بازدید کننده شما از چه دستگاهی استفاده می کند تبلت گوشی هوشمند و لایوت وبسایت را متناسب با آن تغییر می دهد. اگر نمی دانید از کجا به دنبال یک وب بیلدر مناسب بگردید می توانید از وب بیلدرهایی استفاده کنید که گوگل آنها را ترجیح می دهد. وب بیلدرهایی که با اصول گوگل سازگار هستند و تجربه کاربری مناسب و باسرعت بالایی را فراهم می کنند.

 

توجه کنید که رسپانسیو ساختن وبسایت کافی نیست. سرعت نیز از اهمیت بسیار مهمی برخوردار است. در موبایل ها هم کاربران به دنبال تصاویر باکیفیت و سرعت رندرینگ بالا هستند. یک وبسایت سریع باعث افزایش جلسات آنلاین افزایش ترافیک مشتریان کاهش نرخ پرش یا بانس ریت و مشارکت بیشتر می شود. برای ایجاد تحولات و تغییرات بزرگ و اساسی منتظر آپدیت جدید الگوریتم گوگل نباشید که غافلگیر شوید. اگر هنوز بهینه سازی سایت برای موبایل را انجام نداده اید همین امروز این کار را شروع کنید.

 

3- محتواها را برای بهینه سازی سایت برای موبایل سازگار کنید

دستگاه موبایل همیشه همراه شما هستند به همین دلیل از اهمیت بالایی برخوردار هستند. اما آماده کردن وبسایت برای خدمات دهی در موبایل ها کاری فراتر از صرفا رسپانسیو ساختن آن است. برای اینکه مطمئن شوید محتوای شما همانند وبسایت شما رسپانسیو و موبایل فرندلی است باید درک صحیحی از رفتارها و نیازهای کاربران داشته باشید و همچنین برای این نیازها پاسخ های متناسب نیز داشته باشید. اگرچه گستره توجه اغلب کاربران موبایلی بسیار محدود و کوتاه است اما اگر سایت شما دارای محتوای ارزشمندی باشد صرف نظر از اندازه آن بازدید کنندگان شما حتما با اشتیاق فراوان آن را دنبال خواهند کرد. امروزه بسیاری از برنامه ها از قبیل برنامه های تلویزیونی فیلم ها و حتی مقاله ها در روی موبایل های تماشا و خوانده می شوند. برای اینکه مطمئن شوید محتوای شما برای موبایل بهینه سازی شده به نکات زیر توجه کنید:

• سعی کنید به جز سایت از اپلیکیشن های موبایلی نیز برای افزایش مشارکت کاربران استفاده کنید. یک مقاله جالب یا فروش یک آیتم اگر توسط کاربران در فیسبوک یا توئیتر به اشتراک گذاشته شوند به مراتب باعث جذب مشارکت چشمگیری خواهد شد. امتحانش کنید.

• محتوای باکیفیت بالایی تولید کنید که بیانگر داستان باشد. تا زمانی که محتوای شما عالی و جذاب باشد کاربران موبایلی متمایل خواهند بود که زمان طولانی را در سایت شما سپری کنند. خود شما چند بار شده که لینکی را باز کرده اید و زمان زیادی را صرف آن کرده اید در صورتی که شاید هیچ گاه قصد این کار را هم نداشته اید. محتوای عالی این کار را برای شما انجام خواهد داد و کاربران زیادی را برای شما جذب خواهد کرد.

• نوع و تنوع محتواها فراوان است. اینفوگرافیک ها مقالات تصاویر باکیفیت ویدیوهای باکیفیت. سعی کنید از تمامی اینها استفاده کنید. کسب و کار و وبسایت شما بازدید کنندگان مختلفی دارد سعی کنید به همه جوانب توجه داشته باشید تا هیچ یک از آنها نادیده گرفته نشوند.

• به یاد داشته باشید عناوین کوتاه باعث افزایش سرعت خواندن کاربران می شود. درست است که عنوان قوی مهم است اما باید به خاطر داشته باشید که فقط 5 ثانیه وقت دارید که خواننده را متقاعد کنید که به خواندن خود ادامه دهد. سعی کنید این فرصت را با عناوین طولانی از دست ندهید. کوتاه و قوی باشد.

جهت ایندکس mobile-first صرف نظر از تمامی تلاشی که برای طراحی سایت موبایل و تولید محتوای خود کرده اید فیدبک بسیار مهم است. باید بدانید که کدام محتوای شما بازدید کنندگان بیشتری را به خود جذب کرده است. پس بیشتر به آن توجه کنید.

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

نظرات و سوالات شما


این صفحه را به اشتراک بگذارید

برچسب ها