با ما در اوج پرواز کنید با ما در اوج پرواز کنید

طراحی سایت، طراحی وب سایت، سئو، تبلیغات اینترنتی، طراحی لوگو، میزبانی وب و ثبت دامنه از جمله فعالیت های تخصصی راهکارنوین میباشد.

  1. طراحی سایت راهکارنوین
  2. اخبار طراحی سایت
  3. افزایش اختلالات اینترنتی کشور

افزایش اختلالات اینترنتی کشور

بیش از ۱۵ روز است که شبکه اینترنت کشور علاوه بر مشکلات کندی قبل دچار مشکلات جدیدی شده است که باعث افت کیفیت و نارضایتی مصرف کنندگان اینترنت گردیده است.

به گزارش خبرنگار «تابناک» اجتماعی، برخی از این اشکالات فنی و تخصصی عبارتند از:

۱. عدم امکان دسترسی به برخی از سایتهای ایرانی یا خارجی هاست شده در خارج یا داخل که بصورت زمانی و منطقه ای متغییر است. مثلا دسترسی به یک سایت از بعضی از رنج IP ها و یا حتی شهرها در بازه های زمانی مختلف بطور کامل مسدود می گردد.

۲. اختلال عملکرد در نرم افزارهای تحت وب : ارسال (submit) یک فرم در بخشی از یک نرم افزار دچار وقفه طولانی می شود و در حالت انتظار باقی می ماند اما با استفاده از پورت SSL و رمز نگاری مسیر ارتباطی تا سرور که قابل مداخله در مسیر تبادل اطلاعات نیست یا تغییر ISP در همان محل بر روی همان نرم افزار مشکل برطرف می گردد و فرم سریعا ارسال می گردد.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید :

راه اندازی سرور ویندوز

۳. قطع شدن مسیر ارتباطی بین دو IP در داخل کشور که از پروتکل های امن و رمزنگاری شده برای ایجاد شبکه خصوصی مجازی داخلی استفاده می کنند.

۴. تغییر کلیدهای رمزنگاری شده SSL که بصورت منطقه ای و زمانی انجام می گردد و این امر امنیت تبادل اطلاعات و تجارت الکترونیکی را بشدت دچار ریسک نموده است.

۵. وجود اختلال Packet loss و یا کاهش پهنای باند از بعضی از نقاط در حین استفاده از برخی از سایت ها

تامین امنیت شبکه تبادل اطلاعات در فضای مجازی مطابق با قوانین و حفظ حقوق مردم ضرورتی غیر قابل انکار است ولیکن عدم اجرای اصولی و فنی این امر باعث اختلالات فراوان در شبکه اینترنت کشور گردیده است که ادامه این امر باعث افت کیفیت اینترنت و افزایش شایعات پیرامون موضوع فیلترینگ غیر مستقیم و رساندن به نقطه خرابی خواهد بود.

سایت تابناک اشکالات فنی گزارش شده توسط مدیران فنی و وب مسترها را که از طریق نظرات کاربران ارسال می شوند منتشر خواهد کرد.

منبع خبر : وب سایت خبری تابناک


سه شنبه، 11بهمن ماه ، 1389

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

نظرات و سوالات شما


این صفحه را به اشتراک بگذارید

برچسب ها