با ما در اوج پرواز کنید با ما در اوج پرواز کنید

طراحی سایت، طراحی وب سایت، سئو، تبلیغات اینترنتی، طراحی لوگو، میزبانی وب و ثبت دامنه از جمله فعالیت های تخصصی راهکارنوین میباشد.

  1. طراحی سایت راهکارنوین
  2. اخبار طراحی سایت
  3. گردهمایی 2 روزه توسعه دهندگان وب ایران

همایش توسعه دهندگان وب ایران نخستین همایش توسعه دهندگان وب ایران
نخستین گردهمایی توسعه دهندگان وب ایران برای توسعه دهندگان FrontEnd در دو روز برای طراحان و توسعه دهندگان JavaScript و css با هدف معرفی تکنیک ها و تکنولوژی های روز جهانی، معرفی فریم ورک ها و کتابخانه های متن باز بومی و همچنین آموزش در قالب کارگاه های آموزشی برگزار خواهد شد. همزمان با برگزاری این گردهمایی بزرگ توسعه دهندگان وب، کارگاه های آموزشی نیز برگزار خواهد شد و شرکت کنندگان در همایش می توانند در این کارگاه ها شرکت نمایند. این همایش با همکاری مجموعه آپارات بصورت آنلاین و رایگان پوشش داده خواهد شد.

 

مزایای شرکت در این همایش

  • آشنایی با تکنیک ها، کتابخانه ها و فریم ورک های جدید
  • شرکت در کارگاه های آموزشی مرتبط با موضوعات مطرح شده در همایش
  • برقراری ارتباط و شبکه سازی با سایر متخصصین این حوزه
  • دریافت گواهی شرکت در همایش
  • دو روز خوش همراه با یادگیری و شبکه سازی

 

بخشی از سخنرانی ها و مباحثی که در این همایش ارائه میگردد :

 

معماری استایل های بزرگ اندازه

در پروژه های بزرگ وب و نرم افزارهای تحت وب مدرن، ساخت ظاهر زیبا، کاربرپسند و کاربردپذیر، جز لاینفک دل مشغولی های صاحبان پروژه و مدیران فنی است.به همین دلایل استفاده از پیش پردازنده هایی مانند scss ، less و غیره بسیار متداول شده اند که در حین رفع برخی مشکلات باعث ایجاد پیچیدگی ها و معضلات جدیدی شده اند که به برخی از آنها خواهیم پرداخت که برای این منظور یک مدل واقعی از مجموعه پروژه ها و وب سایت های یک شرکت فعال را از بدو ساخت تاکنون بعلاوه برنامه ریزی های آینده برای آن بررسی خواهیم کرد.

 

معرفی و استفاده از فریم ورک متن باز جغد

فریم ورک جغد اولین فریم ورک UI ایرانی است. این فریم ورک متن باز، تنها فریم ورک دنیا می باشد که با عوض شدن زبان و بدون نیاز به داشتن فایل های اضافه، می تواند ویژگی های مربوط به آن زبان را (هم چون جهت و یا قواعد نگارشی) به خود گیرد. عناصر و امکانات جغد، الهام گرفته شده از استانداردهای متریال دیزاین گوگل می باشد؛ به همین دلیل نیز UI و UX بهتری را برای طراحان و کاربران سایت ها تضمین می کند.سینکتس روان و ماژولار باعث تسریع در فراگیری و پیاده سازی جغد گردیده و آن را چه برای تازه کاران و حرفه ای ها ایده آل می سازد.

 

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید :

شناسایی باگ در ووردپرس، جوملا و دروپال

انقلابی در طراحی لی اوت، CSS Grid Layout

ماژول Grid ارائه شده توسط کنسرسیوم وب در فاز پایانی انتشار قرار دارد، این ماژول و امکانات بی شمار آن، از پیچیدگیهای CSS Flexbox کاسته و با استفاده از جزییات قدرتمند آن، دیگر نیازی به روشهای کلاسیک لی اوت زنی صفحات وب و بکار بردن هک های مختلف نیست. در این ارائه، بحث جداکردن ساختار از محتوا و استفاده از ماژول گرید، با مطرح کردن مثالهایی به مشخصات، روش های صفحه بندی وب و ماژول گرید می پردازد.

آشنایی با تکنولوژی جدید Houdini

آیا این اتفاق برای شما پیش آمده که بخواهید از یکی از قابلیت های css استفاده کنید ولی چون تمامی مرورگرها از آن پشتیبانی نمی کرده اند و یا بطور کامل از آن پشتیبانی نمی کرده اند از استفاده از آن قابلیت صرف نظر کرده اید. Houdini یکی از وظایف جدید W3C است که هدف نهایی آن از بین بردن این مسائل با معرفی APIها و ابزارهای جدید می باشد. اما این به چه معنا است؟ آیا این ایده خوب است ؟ و این چگونه به ما برنامه نویسان برای برنامه نویسی وب سایت ها کمک می کند؟

PostCSS، آینده CSS بعد از LESS و Sass

CSS ساختار بسیار ساده ای دارد و همین سادگی باعث شده است که تعریف ساختار منطقی و منظم برای آن سخت باشد. در پروژه های بزرگ اغلب طراحان واسط کاربری برای یک دست کردن کد خود و همکاری تیمی با مشکل مواجه می شدند. در همین زمان افرادی سعی کردند با تعریف کردن ساختاری برای CSS شرایط را برای تعریف ساختار در آن تعریف کنند ولی این کافی نبود. سپس برنامه نویسان توانستند با ارائه بسته های نرم افزاری همچون less و sess برخی از کاستی های CSS را برطرف کنند. اکنون PostCSS به عنوان ابزاری جدید بعد از LESS و Sass آمده است که امکانات بسیار بیشتری را در اختیار طراحان اینترفیس قرار دهد تا آنها بتوانند ساختار منظم تری برای پروژه های کوچک و بزرگ خود تعریف کنند.

 

همایش برنامه نویسان ایران

معرفی Pseudoهای CSS

Pseudoها در CSS برای توسعه دهندگان Front-end یک مفهوم آشنا و بسیار کاربردی هستند. المان ها و کلاس های Pseudo به روش های متنوعی قابل استفاده می باشند که هر کدام از آنها به نوعی، سبب استایل دهی صحیح و بهینه سازی کدهای CSS می شوند. شروع آنها از نسخه دوم CSS بود و در CSS3 پیشرفته تر شدند. نکته بسیار مهم درک زمان درست استفاده از این امکان CSS است، این که کجا و برای کدام نیاز در توسعه Front-end باید از این کلاس ها استفاده کنیم. هدف ما بررسی دقیق تر المان های Pseudo و نحوه استفاده صحیح آنها در قسمت های مختلف کدهای CSS است.

آیا هنوز به چارچوب های جاوااسکریپت نیاز داریم؟

امروزه چارچوب های جاوااسکریپت چنان نقش پررنگی در پروژه های وب پیدا کرده اند که تقریبا تمام پروژه ها با این سوال شروع می شوند که از کدام چارچوب جاوااسکریپت استفاده کنیم؟ اما این رویه، تنها رویه ی ممکن برای شروع یک پروژه نیست. در حقیقت، این رویه باید خاتمه یابد.

Web Components Revolution

وب کامپوننت ها رویکرد جدیدی به توسعه وب سایت ها و وب اپلیکیشن ها می باشند. هدف از توسعه وب کامپوننت ها ساخت عناصری (HTML Elements) مستقل بوده که توانایی کنش با یکدیگر را دارا باشند. به عنوان مثال وب کامپوننت ها به شما توانایی تعریف و استفاده از تگ هایی مانند و را می دهند. در حال حاضر مرورگر های مدرن به صورت استاندارد و سایر مرورگر ها به صورت polyfill از وب کامپوننت ها پشتیبانی می کنند. وب کامپوننت ها در سال 2012 توسط شرکت گوگل معرفی شدند. همچنین شرکت گوگل نسخه 1.0 کتابخانه Polymer را با هدف پیاده سازی و توسعه وب کامپوننت ها در سال 2015 به صورت عمومی ارائه کرد.

معرفی کتابخانه متن باز Lebab،ابزاری برای مدرن کردن کد جاوااسکریپت

lebab از کجا شروع شد و چه نیازی باعث به وجود آمدن آن شده است؟ ساختار کلی lebab و اینکه در واقع کل ترنسپایلرها مثل babel، codeshift و حتی postcss چگونه کار می کند؟ در این بخش کد یک ترنسفرمر ساده را که در حد ۱۰ خط هست تشریح خواهیم کرد و اینکه چطور برای لباب باید یک ترنسفرمر نوشت. در نهایت لیست ترنسفرمرها رو عنوان و یک کد نمونه قدیمی جاوااسکریپت که با استفاده از lebab توی REPL تبدیل به کد مدرن می شود نمایش داده خواهد شد.

همایش توسعه دهندگان وب ایران

React برای دولوپرها

React یا ری اکت فریم ورک جاواسکریپتی برای ساخت "User Interface" است که فیس بوک آن را توسعه داده و نگهدای می کند. ری اکت فریم ورکی Component محور است که خبری از MVC در آن نیست. Virtual DOM باعث شده تا سرعت خوبی در Render کردن داشته باشد. در ارائه React برای دولوپر ها از گذشته ی JS و ساختار React صحبت خواهد شد.

توسعه، از وب تا پلتفرم های دیگر

توسعه نرم افزار در هر پلتفرم بنا بر شرایط محیطی آن امری متفاوت و پردردسر است. از سال های پیش نرم افزار های مبتنی بر وب به عنوان راهکاری برای تولید یک مرحله ای نرم افزار برای چند پلتفرم مطرح گردیده اند، اما در واقعیت توسعه این نرم افزار ها دستکمی از پیچیدگی برنامه های Native ندارد. با بررسی چند نمونه، امکان پذیری این امر را با هم بررسی می کنیم.

معرفی و استفاده از کتابخانه متن باز vidmotionjs

در این ارائه پلاگینی برای انجین jquery به نام vidmotionjs که توسط میلاد داودآبادی نوشته شده است، معرفی و رونمایی می شود و نحوه کار با این پلاگین آموزش داده خواهد شد. این پلاگین انحصاری است و قرار است دقیقا روز همایش کدها و وبسایتش معرفی شده و برای استفاده عموم منتشر شود. این پلاگین مدیریت زمان پخش یک موشن گرافیک ویدئویی را در وب تحت کنترل خود می گیرد و امکان کدنویسی روی آن را فراهم میکند.

کاوشی در ES6 و بررسی ویژگی های جدید

با پشتیبانی بالای ۹۰ درصدی اکثر مرورگرهای مدرن از ورژن جدید جاوااسکریپت (ES2016) دیگر وقت آن رسیده که به سمت این ورژن برویم و به استفاده از آن در محصولات نهایی فکر کنیم. در این ارائه سعی می کنیم مروری اجمالی داشته باشیم به بیش از ۳۰ API که تا امروز به ورژن جدید جاوااسکریپت اضافه شده است.

معرفی ServiceWorker و کاربردهای آن

در این ارائه به معرفی قابلیت جدیدی در مروگر ها با عنوان Service Worker می پردازیم، قابلیتی که کمک میکند اپلیکیشن های تحت وب به اپلیکیشن های native نزدیکتر شوند. سابقا محدوده عمل یک اپلیکیشن تحت وب صرفا یک صفحه وب بود، اما اکنون Service Worker به اپلیکیشن تحت وب این امکان را میدهد که در ورای یک صفحه وب به حیات خودش ادامه دهد. همچنین این تکنولوژی به عنوان بستری برای قابلیت های دیگر نظیر Push Notification، مدیریت محتوای آفلاین، همگام سازی در پس زمینه و مواردی از این دست که سابقا فقط در اپلیکیشن های native قابل پیاده سازی بود، عمل می کند.

محل برگزاری همایش توسعه دهندگان وب

ایران - تهران - خیابان کارگرشمالی - بالاتر از بزرگراه جلال آل احمد - روبروی سازمان انرژی اتمی - پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات

http://conf.wsschool[.]org/devconf/#enrollment

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

نظرات و سوالات شما


این صفحه را به اشتراک بگذارید

برچسب ها

گردهمایی برنامه نویسان