با ما در اوج پرواز کنید با ما در اوج پرواز کنید

طراحی سایت، طراحی وب سایت، سئو، تبلیغات اینترنتی، طراحی لوگو، میزبانی وب و ثبت دامنه از جمله فعالیت های تخصصی راهکارنوین میباشد.

  1. طراحی سایت راهکارنوین
  2. مقالات طراحی سایت
  3. نکات مهم و نحوه جستجو در گوگل

موتور جستجوی گوگل سهم زیادی در جستجوهای روزانه کاربران دارد. اما به راستی چقدر با ریزه کاری های سرچ کردن آشنایی داریم؟ مثلا خود شما چقدر طول می کشد تا با سرچ به محتوای مورد نظرتان برسید؟ اگر این زمان برای شما طولانی است با دانستن چند نکته کوچک می توانید سرچ خود را بهبود دهید و زودتر به محتوای مورد نظرتان برسید.

لازم است بگویم که جستجوی گوگل بر مبنای کلمات کلیدی است که وارد می کنید، هر چه این کلمات دقیق تر باشند گوگل شما را زودتر به محتوای مورد نظرتان می رساند.

وقتی عبارت (پاناسونیک) را در تایپ می کنید، گوگل به دنبال صفحاتی می گردد که این عبارت در آنها وجود داشته باشد. در این حالت ترتیب برای گوگل اهمیتی ندارد.

برای جستجو استفاده از سه تا پنج واژه مناسب است.

سرچ کردن محتوای مورد نیاز در موتورهای جستجو از ابتدایی ترین کارهایی است که هر کسی که سر و کارش به اینترنت افتاده باشد با آن آشنایی دارد. در میان بزرگ ترین و معروف ترین موتور جستجو، گوگل، سهم زیادی در سرچ روزانه مردم دنیا دارد

  • عملگر ( " )

همانگونه که قبلاً گفته شد، برای جستجوی عبارتی خاص بصورت کامل (نه بصورت کلمات جدا از هم) بایستی آن عبارت را در داخل کوتیشن ( "پاناسونیک" ) قرار داد.

دقت کنید در گوگل عباراتی که میان کوتیشن قرار می گیرند نباید بیشتر از ده کلمه باشد. گوگل بیشتر از ده کلمه را نمی پذیرد.

  • عملگر ( or ) یا علامت ( | )

می توانید در بین دو کلمه از ( یا ) استفاده کنید. برای مثال اگر در کادر جستجو تایپ کنید ( فروشگاه پاناسونیک یا نمایندگی پاناسونیک ) آنگاه گوگل دنبال سایتهایی می گردد که در خصوص فروشگاه یا نمایندگی پاناسونیک باشند.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید :

آیا مرورگرها باعث آسیب دیدن وب سایت شما میشوند؟

گوگل بطور پیش فرض فقط سایتهائی را لیست می نماید که تمام کلمات مورد جستجو در آنها باشند.

به خاطر داشته باشید که وارد نمودن کلماتی مانند : و ، در ، به ویا... در نتیجه جستجو تاثیر خواهد گذاشت.

  • عملگر ( + )

گوگل از یک سری کلمات معمولی بصورت خودکار چشم پوشی می کند، ولی در صورتی که شما ضروری می دانید که اینگونه کلمات حتماً مورد جستجو قرار گیرند، می توانید با قرار دادن یک علامت ( + ) در جلوی آنها مطمئن شوید که در نتایج جستجو حتماً وجود خواهند داشت.

در جستجوهای گوگل، عبارتی مانند to، a، the و مانند اینهابه حساب نخواهند آمد. اگر می خواهید این عبارت ها حتما در سرچ لحاظ شوند کافیست از علامت ( + ) استفاده کنید.

  • عملگر ( - )

علامت ( - ) نیز کاربرد جالبی دارد و بسیار کارآمد است. فرض کنید به دنبال محتوایی هستید که دارای عبارت ( دستگاه سانترال ) باشد ولی از شرکت ( پاناسونیک ) در آن حرفی زده نشده باشد. برای این کار کافی است مانند نمونه زیر سرچ کنید.

( "دستگاه سانترال" - "پاناسونیک" )

با این کار، گوگل تمام محتواهایی که عبارت ( دستگاه سانترال ) را دارد پیدا می کند و آنهایی که کلمه ( پاناسونیک ) در آنها ذکر شده را فیلتر می کند و سپس نتایج را به شما نشان می دهد.

  • عملگر ( * )

ترفند دیگری که نیاز دارید * است. فرض کنید دنبال محتوایی هستید که دقیقا نمی دانید برای سرچ کردن آن باید از چه واژه ای استفاده کنید. کافی است به جای واژه ای که نمی دانید از علامت * استفاده کنید. به مثال زیر توجه کنید.

microsoft * windows

  • عملگر SITE

اگر به دنبال موضوعی در سایت خاصی هستید، می توانید از عبارت site: در قسمت سرچ بهره ببرید. با این کار گوگل تنها صفحاتی را به عنوان نتیجه نشان می دهد که مربوط به سایت ذکر شده باشند.

مانند : طراحی سایت site:www.rahkarenovin.com

مختصری از نحوه جستجو در گوگل را برای شما عزیزان در این مقاله توضیح دادم امیدوارم که مناسب بوده باشه، هر زمان نیاز به مشاوره در زمینه طراحی سایت و یا بهینه سازی تخصصی سایت و افزایش رتبه سایت در گوگل را داشتید بدونید همیشه میتونین بروی من و همکاران من حساب کنید.

77630608 - 77501340 (021)

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

نظرات و سوالات شما


این صفحه را به اشتراک بگذارید

برچسب ها

نحوه سرچ در گوگل