با ما در اوج پرواز کنید با ما در اوج پرواز کنید

طراحی سایت، طراحی وب سایت، سئو، تبلیغات اینترنتی، طراحی لوگو، میزبانی وب و ثبت دامنه از جمله فعالیت های تخصصی راهکارنوین میباشد.

  1. طراحی سایت راهکارنوین
  2. مقالات طراحی سایت
  3. ارزیابی و طراحی سایت بر اساس نیازهای اساسی و سودآور

متخصص طراحی سایت بر اساس تجربه و شیوه کاری خود در جهت ارائه سایتی مناسب و موثر برای یک شغل به خصوص، کار طراحی گرافیک و برنامه نویسی سایت را انجام میدهد، در این راستا گزینه های زیادی را در میان ایده های مختلف برای یک شغل انتخاب می کند و معمولاً اکثر آنها صحیح و نتیجه مناسب را به همراه خواهد داشت، اما به این معنا نیست که یک طراح سایت در تمام موارد یک طرح کامل و بی نقص را ارائه می دهد.

برای ارزیابی یک وب سایت باید بازخورد کاربران پس از استفاده از یک آنرا بررسی نمود تا مشخص شود کدامیک از بخشهای سایت به درستی طراحی شده و کدامیک دارای نواقصی است و باید بازبینی شود.

ارزیابی طراحی وب سایت

شیوه های پرهزینه بسیاری برای انجام ارزیابی طراحی وب سایت وجود دارد، اما با ارزیابی تعداد اندکی از کاربران یک سایت در مدت زمان کوتاه، می توان از راه حل کم هزینه تری بهره برد، که در ادامه، مراحل اصلی این نوع از ارزیابی طراحی وب سایت را با هم مرور میکنیم.

 

 

 

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید :

فلش در طراحی سایت

1- تعیین یک طرح برای ارزیابی

طرح ارزیابی، بر اساس نیازمندیهای شغل شما باید تدوین گردد، که ممکن است شامل موارد زیر باشد :

  • آیا کاربر پس از 5 ثانیه حضور در سایت شما، می تواند شغل شما را تشخیص دهد؟
  • آیا کاربر می تواند اطلاعات تماس شما را به راحتی بیابد؟
  • آیا کاربر به راحتی می تواند محصول مورد نظر را در سایت شما بیابد و آن را در لیست خرید خود قرار دهد؟
  • آیا کاربر می تواند محصولات سایت را مقایسه و ارزانترین و مناسبترین محصول را از بین آن ها انتخاب کند؟
  • و هرگونه فعالیت دیگری که بیان کننده نیاز شما از سایت باشد.


2- انتخاب کاربران برای ارزیابی

کاربرانی که برای ارزیابی طراحی سایت خود انتخاب می کنید بسیار با اهمیت هستند، در صورتیکه سایت شما برای قشر خاصی از کاربران طراحی نشده باشد، یک نمونه از کاربران معمولی می تواند مناسب باشد. اولین موردی که باید رعایت کنید این است که باید کاربرانی را پیدا کنید که قبلاً از سایت شما استفاده نکرده اند و با شغل شما آشنا نیستند.

3- آنالیز نتایج ارزیابی

بدون در نظر گرفتن تعداد کاربرانی که مورد ارزیابی قرار گرفته اند ارزیابی طراحی وب سایت نتایج زیادی را برای شما دربر خواهد داشت که بررسی این نتایج و یافتن بهترین راه حل ممکن نیاز به تجربه بالا و استفاده از نظر کارشناس طراحی سایت در این زمینه دارد.

توصیه میکنیم پس از بررسی نتایج و اعمال تغییرات در سایت، دوباره ارزیابی طراحی وب سایت خود را تکرار کنید تا مشخص شود آیا تغییرات انجام شده مشکلات قبلی را برطرف کرده یا اینکه تغییرات مشکلات جدیدتری را به وجود آورده است.

نتیجه گیری

ارزیابی طراحی سایت به طور باور نکردنی برای سایت شما ارزشمند خواهد بود، توجه داشته باشید که رضایت کاربران از سایت شما باعث افزایش فروش و کسب سود بیشتر برای شما را در پی خواهد داشت.

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

نظرات و سوالات شما


این صفحه را به اشتراک بگذارید

برچسب ها

سود آور بودن طراحی سایت