با ما در اوج پرواز کنید با ما در اوج پرواز کنید

طراحی سایت، طراحی وب سایت، سئو، تبلیغات اینترنتی، طراحی لوگو، میزبانی وب و ثبت دامنه از جمله فعالیت های تخصصی راهکارنوین میباشد.

  1. طراحی سایت راهکارنوین
  2. مقالات طراحی سایت
  3. وضعیت سایت در موتورهای جستجو هنگام در دسترس نبودن آن

صاحبان وب سایت مشکلی دارند، در زمانی که مشکل فنی برای نمایش صفحات سایت پیش می آید و یا این که می خواهند سایت را از یک سرور به سروری دیگر انتقال دهند. رتبه سایت آن ها در موتورهای جستجو تأثیر منفی پیدا نکند. اگر به صورت کوتاه بخواهیم این نگرانی شما را برطرف کنیم، باید گفت که این امر کاملاً طبیعی است. معمولاً برای هر سایتی نیاز به تعمیرات و تغییر سرور داریم و برای این کار زمانی را به خود اختصاص میدهد. گوگل و در کل موتورهای جستجو این موضوع را به خوبی می دانند.

در این مقاله به شما می گوییم که در هنگان تغییرات و در دسترس نبودن سایت چه پیغامی را به ربات های گوگل نمایش دهید تا در برنامه سئو شما مشکلی ایجاد نشود.

زمانی که قطعی موقت در سایت خودتان دارید، باید این نکته را به کاربران و موتورهای جستجو بگویید که در دسترس نبودن سایت شما موقتی است و به زودی سایت شما در دسترس عموم خواهد بود.

بزرگ ترین اشتباه این است که کاربران و موتورهای جستجو متوجه شوند فایل یا صفحه ای خواهان نمایش آن هستند وجود خارجی در سایت شما نداشته باشد. و با خصای زیر مواجه شوند.

این مسئله از دیدگاه کاربران و موتورهای جستجو به این معنی است که این سایت و اطلاعات آن دیگر قابل دسترس نیست. خطای 404 از دیدگاه موتورهای جستجو به این معنی است که این صفحه دیگر وجود ندارد و گوگل وارد پروسه ای می شود که آن صفحه و صفحات را از ایندکس خود حذف کند.

وضعیت کد های HTTP

در هر زمانی که شما وارد سایتی می شوید مرورگر شما پیامی را از سوی سرور دریافت می کند که به آن HTTP Status code می گویند. به عنوان یک بهینه ساز سایت ، شما باید با این کد ها و معنی آن ها آشنا باشید.

کد 200 موفق

این به معنی است که درخواست با موفقیت انجام شده است. این یک پاسخ استاندارد برای درخواست های موفق HTTP است.

کد 301 انتقال آدرس

منابع سرور به جای آدرس درخواستی آدرس جدیدی را جایگزین کرده اند. این وضعیت مناسب برای انتقال های آدرس 301 است.

در زمانی که می خواهیم آدرس های وب سایت خودمان را بهینه کنیم. و آدرس های قدیمی را به آدرس جدید منتقل کنیم می توانید از این کد استفاده کنیم.

کد 302 پیدا شد.

سرور به صورت موقت کاربر را به آدرس جدیدی هدایت کرده است. با استفاده از 302 به جای 301 شما به موتورهای جستجو نشان می دهید که این انتقال موقتی است.

کد 404 پیدا نشد.

سرور با درخواست شما هیچ اطلاعاتی را نمی تواند نمایش دهد. اگر این صفحه به موتورهای جستجو نمایش داده شود به این معنی است که این صفحه موقتی نیست و موتورهای جستجو سایت را از ایندکس خودشان حذف خواهند کرد.

کد 503 خدمات در دسترس نیست.

سرور سایت در حال حاضر در دسترس نیست ، موتورهای جستجو می دانند که این وضعیت موقتی است. در زمانی که می خواهید سرور خود یا سایت را تعمیر کنید به موتور های جستجو نمایش دهید.

چگونه به موتور های جستجو بگوییم که قطعی سایت بصورت موقتی است؟

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید :

8 راه بهینه سازی سایت برای موبایل

اگر سایت خودتان را موقت از دسترس خارج کرده اید. این موضوع را باید به گوگل بگویید. همان طور که در بالا گفته شد بهتر است در این شرایط از وضعیت کد 503 استفاده کنیم تا موتورهای جستجو بگوییم که قطعی سایت به صورت موقت است. برای این کار ابتدا باید کاری کنیم که سرور کد 503 را به کاربر نمایش دهد. وقتی موتورهای جستجو آن را ببینند متوجه شرایط سایت خواهند شد.

برای این کار 5 خط زیر را در یک فایل نوشتاری کپی کرده و آن را با نام 503.php در شاخه روت سرور قرار دهید.

2 خط اول کد اصلی نمایانگر کد وضعیت است و خط بعدی نمایانگر آن است که سایت تا چه زمان دیگر در دسترس خواهد بود.

گوگل این موضوع را متوجه خواهد شد و بنابراین به گوگل می گویید که بعداً سایت در دسترس خواهد بود و گوگل بعدا به سایت شما مراجعه خواهد کرد که می توانید زمان آن را به ثانیه و یا تاریخ وارد کنید.

اما این کافی نیست که شما کد 503 را در سرور قرار دهید.

کاربران از منابع مختلف مانند گوگل و غیره به صفحات مختلف سایت شما وارد می شوند. در این شرایط باید تمامی بازدیدکنندگان به این صفحه منتقل شوند.

در سرورهایی که از نوع Apache است. به راحتی می توانید با فایل .htaccess این مشکل را حل کنید و با کد زیر می توانید تمامی کاربران را به این فایل 503.php هدایت کنید.

در زیر لیست خطاهای هاست لینوکس که به هنگام اجرای برنامه های تحت وب نصب شده برروی آن ایجاد میگردد را برایتان لیست کردم، شما میتوانید با کد نویسی مناسب در .htaccess کد خطای تولیدی را مدیریت کرده و پیغام مناسبی به کاربر وب سایت نمایش دهید . البته این کدها را در کنترل پنل هاست خود هم میتوانید مشاهده و برنامه نویسی کنید.

Successful Client Requests:
200 OK
201 Created
202 Accepted
203 Non-Authorative Information
204 No Content
205 Reset Content
206 Partial Content

Client Request Redirected:
300 Multiple Choices
301 Moved Permanently
302 Moved Temporarily
303 See Other
304 Not Modified
305 Use Proxy

Client Request Errors:
400 Bad Request
401 Authorization Required
402 Payment Required (not used yet)
403 Forbidden
404 Not Found
405 Method Not Allowed
406 Not Acceptable (encoding)
407 Proxy Authentication Required
408 Request Timed Out
409 Conflicting Request
410 Gone
411 Content Length Required
412 Precondition Failed
413 Request Entity Too Long
414 Request URI Too Long
415 Unsupported Media Type

Server Errors:
500 Internal Server Error
501 Not Implemented
502 Bad Gateway
503 Service Unavailable
504 Gateway Timeout
505 HTTP Version Not Supported

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

نظرات و سوالات شما


این صفحه را به اشتراک بگذارید

برچسب ها

تعیین وضعیت سایت برای موتورهای جستجو