با ما در اوج پرواز کنید با ما در اوج پرواز کنید

طراحی سایت، طراحی وب سایت، سئو، تبلیغات اینترنتی، طراحی لوگو، میزبانی وب و ثبت دامنه از جمله فعالیت های تخصصی راهکارنوین میباشد.

  1. طراحی سایت راهکارنوین
  2. مقالات طراحی سایت
  3. انواع موتور رندر مرورگرهای وب

انواع موتور رندر مرورگرهای وب

موتور رندر یا به انگلیسی layout engine هسته یک مرورگر به حساب می آید که وظیفه پردازش و رندر کدها را بر عهده دارد.

اگر طراح حرفه ای باشید می دانید که ظاهر یک وب سایت باید با تمامی مرورگرها سازگار باشد و دلیل این تفاوت مکان و جزئیات به خاطر تفاوت موتورهای مرورگرها می باشد.

 

موتور رندر

 

در این تصویر می توانید آمار استفاده از مرورگرهای مختلف در نقاط مختلف دنیا را ببینید. سبز: کروم – نارنجی: فایرفاکس – آبی: اینترنت اکسپورر – خاکستری: سافاری – قرمز: اپرا

اما کدام مرورگر از کدام موتور استفاده می کند می تواند سوالی برای بیشتر طراحان باشد. در ادامه با ما باشید تا شما را با این نوع ها آشنا سازیم

 

WebKit – وب کیت

معروفترین موتور را می توان وب کیت نام برد که استفاده کنندگان معروفی را نیز به خود جذب کرده است. مرورگرهای کروم گوگل و سافاری اپل کاربران محبوب وب کیت می باشند.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید :

مرورگر وب

Gecko – گکو

گکو موتور متن باز و رایگانی می باشد که در نرم افزارهای زیادی از شرکت موزیلا به کار گرفته شده است. این موتور با زبان C++ نوشته شده و در سیستم عامل های مختلف BSDs, Linux, OS X, Solaris, OS/2, AIX, OpenVMS, و Microsoft Windows قابل اجرا است و هم اکنون تحت نسخه دوم لایسنس Mozilla Public License منتشر شده است.

معروف ترین استفاده کنندگان گکو را همان نرم افزارهای موزیلا مانند فایرفاکس و تاندربرد تشکیل میدهند. و در کنار اینها می توان نرم افزار مرورگر تصاویر گوگل یعنی پیکاسا را نیز نام برد که از گکو استفاده می کند.

Presto – پرستو

پرستو نام موتور مرورگر اپرا می باشد که برای اولین بار در ۲۸ January 2003 برای اپرا نسخه ۷ منتشر شد.

Trident – تریدنت

تریدنت شناخته شده با نام MSHTML موتور رندر مرورگرهای مایکروسافت می باشد.

برای اولین بار این موتور بر روی مرورگر آی ای نسخه ۴ و در October 1997 منتشر شد. در نسخه نهم مرورگر مایکروسافت موتور تقریبا با استانداردهای جدید وب همگام شد.

 

چهار مورد نام برده شده را می توان از موارد مهم برای طراحان نام برد که باید طرح خود را با این ها وفق دهند، در کنار این ها موتورهای دیگری نیز مانند بلینک گوگل تسمان سروو و… نیز وجود دارند.

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

نظرات و سوالات شما


این صفحه را به اشتراک بگذارید

برچسب ها