با ما در اوج پرواز کنید با ما در اوج پرواز کنید

طراحی سایت، طراحی وب سایت، سئو، تبلیغات اینترنتی، طراحی لوگو، میزبانی وب و ثبت دامنه از جمله فعالیت های تخصصی راهکارنوین میباشد.

  1. طراحی سایت راهکارنوین
  2. مقالات طراحی سایت
  3. طرز استفاده از گوگل مپ

طرز استفاده از گوگل مپ

نقشه گوگل یکی از پر کاربردترین ابزارهایی است که به ما کمک میکند تا مسیر را به سادگی پیدا کنیم.

گوگل مپ فقط یک برنامه ی معروف نقشه برداری مورد استفاده گوگل نیست بلکه یکی از معروف ترین نقشه های مورد استفاده ی وب مشاپ ها برنامه های اینترنتی که اطلاعات را از یک یا چند منبع می گیرند و به روش نوینی ارائه می کنند نیز هست. در هر حال استفاده از گوگل مپ به شما کمک می کند تا به بهترین شکل ممکن جهت یابی را صورت بدهید. برای استفاده از این ابزار می توانید به سادگی آن را دانلود کنید و مورداستفاده قرار بدهید.البته نسخه اندروید و دسکتاپ آن با هم متفاوت است.

 

گوگل مپ


استفاده از گوگل مپ در چند گام ساده

یاد گرفتن چگونگی استفاده از گوگل مپ آسان است و به شما کمک خواهد کرد تا از طریق وب مشاپ های بسیار متنوّعی که بر اساس گوگل مپ هستند هدایت شوید. برای استفاده از گوگل مپ می توانید نشانی موردنظر خود را در نوار جستجو بنویسید. با ورود به این برنامه شما روی نقشه ای قرار می گیرد که قابلیت پیدا کردن مقاصد موردنظرتان را دارد. هر چقدر مقصد را دقیق تر در نوار جستجو بنویسید نتایج دقیق تری هم برایتان به دست خواهد آمد. وارد کردن خیابان های فرعی شماره پلاک و… باعث می شود تا سریع تر مقصد را بیابید. ضمن اینکه برای برخی از مکان های معروف مثل موزه ها رستوران ها و… نیازی به وارد کردن نام خیابان ها نیست و کافی است نام آنها را در توار جستجو نوشته و مسیر را بیابید.

یکی از نکات چشم گیری که در استفاده از گوگل مپ وجود دارد. امکان جستجوی کلی واژه ها است. مثلا اگر برای مسافرت به شهر دیگری رفته اید و نمی دانید که کدام رستوران دریایی برایتان مناسب تر است با جستجوی عنوان کلی رستوران دریایی گزینه های مختلفی پیش روی شما خواهد بود. گزینه هایی که گوگل مپ آنها را در اختیارتان قرار داده است. امکان زوم کردن و بزرگ کردن نقشه و نشانی ها هم برای کاربران وجود دارد.

تذکّر: هنگامی که دستورالعمل های زیر در مورد چگونگی استفاده از گوگل مپ را می خوانید سعی کنید گوگل مپ را در یک پنجره ی جداگانه در مرورگر خود بالا بیاورید و هنگامی که مطالعه می کنید تمرین کنید.

 

نحوه استفاده از گوگل مپ با تکنیک های درگ و دراپ

آسان ترین روش برای هدایت گوگل مپ استفاده از تکنیک های درگ و دراپ است. برای دستیابی به این تکنیک باید مکان نمای موس را روی ناحیه ای از نقشه ببرید دکمه ی چپ موس را فشار داده و نگه دارید و درحالی که دکمه ی موس را نگه داشته اید مکان نمای موس را در جهت مخالف چیزی که می خواهید روی نقشه نمایش دهید حرکت دهید.

برای مثال اگر می خواهید که نقشه به سمت جنوب حرکت کند دکمه ی موس را نگه می دارید و موس را به سمت بالا حرکت می دهید. این کار موس را به بالا می کشد بنابراین بخش بیشتری از نقشه به سمت جنوب را آشکار می کند.

اگر منطقه ای که می خواهید روی نقشه در مرکز قرار بگیرد در حال حاضر احتمالاً به سمت لبه ی نقشه نمایش داده می شود می توانید دو کار برای در مرکز قرار دادن آن انجام دهید. شما می توانید روی منطقه کلیک کنید دکمه ی چپ موس را نگه دارید و آن را به سمت مرکز بکشید. یا این که می توانید روی منطقه دابل کلیک کنید. این کار نه تنها آن ناحیه از نقشه را در مرکز قرار می دهد بلکه در یک نقطه زوم نیز می کند.

برای بزرگ نمایی و کوچک نمایی با موس می توانید از چرخ موس بین دو دکمه ی موس استفاده کنید. حرکت دادن چرخ به سمت جلو بزرگ نمایی و حرکت دادن آن به سمت عقب کوچک نمایی می کند. اگر روی موس خود چرخ موس ندارید می توانید با گزینه های هدایتی در سمت چپ گوگل مپ بزرگ نمایی و کوچک نمایی کنید.

 

آشنایی با منو گوگل مپ

در بالای گوگل مپ چند دکمه وجود دارند که می توانند ظاهر و عملکرد را تغییر دهند. برای این که بفهمیم این دکمه ها چکار می کنند دو دکمه ی street view و traffic را رد می کنیم و روی سه دکمه ی مربوط map و satellite و Terrain تمرکز می کنیم. نگران نباشید دوباره به مبحث دو دکمه ی دیگر برمی گردیم.

این دکمه ها نحوه ی ظاهر شدن گوگل مپ را تغییر می دهند:

 

Map

این دکمه گوگل مپ را در نمای نقشه map قرار می دهد که نمای پیش فرض است. این نما شبیه به یک نقشه ی خیابانی است. یک پس زمینه ی خاکستری دارد. خیابان های کوچک سفید رنگ آمیزی شده اند خیابان های بزرگ زرد هستند و بزرگ راه های اصلی و مسیرهای میان استانی نارنجی هستند.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید :

استخدام طراح سایت

Satellite

این دکمه گوگل مپ را با یک پوشش ماهواره ای رنگ آمیزی می کند که به شما اجازه می دهد منطقه را آن گونه که از بالا دیده می شود ببینید. در این حالت شما می توانید تا جایی بزرگ نمایی کنید که خانه های تک را تشخیص دهید.

 

گوگل مپ


Terrain

این دکمه پستی بلندی ها را مشخّص می کند. می تواند برای تشخیص دادن این که یک ناحیه سنگی یا هموار است استفاده شود. هم چنین می تواند یک نمای جالب هنگام بزرگ نمایی نواحی کوهستانی به دست بدهد.

 

این دکمه ها نحوه ی عملکرد گوگل مپ را تغییر میدهند

Traffic

دکمه ی ترافیک برای آن هایی که رفت وآمد شان اغلب به دلیل ترافیک کندرو به تعویق می افتد بسیار مفید است. این نما برای بزرگ نمایی در سطح یک نمای خیابانی است بنابراین شما می توانید ببینید که ترافیک چگونه است. خیابان هایی که به خوبی حرکت می کنند با سبز مشخّص شده اند در حالی که خیابان هایی که در حال تجربه ی ترافیک هستند به رنگ قرمز مشخّص می شوند.

 

Street view

این یک روش بسیار جالب و حتّی سرگرم کننده برای استفاده از گوگل مپ است ولی هدایت کردنش کمی سخت تر است. این نما به شما یک نما از خیابان می دهد گویی شما در وسط آن ایستاده اید. این با بزرگ نمایی در سطح یک نمای خیابانی و سپس استفاده از درگ و دراپ برای حرکت دادن مرد کوچک به سمت خیابانی که می خواهید ببینید به دست می آید.

توجّه داشته باشید که نمای خیابانی فقط در خیابان هایی کار می کند که با آبی مشخّص شده اند.


جهت یابی به وسیله منو گوگل مپ

شما هم چنین می توانید از منوی هدایتی سمت چپ برای دستکاری نقشه استفاده کنید. این یک روش جایگزین برای استفاده از درگ و دراپ برای هدایت فراهم می کند.

در بالای این منوی هدایتی چهار پیکان وجود دارند که هرکدام به یک جهت اشاره می کنند. کلیک کردن روی هر پیکان نقشه را به آن جهت حرکت می دهد. کلیک کردن روی دکمه ی وسط این پیکان ها نقشه را روی مکان پیش فرض متمکرکز می کند.

زیر این پیکان ها یک علامت به علاوه و یک علامت منها که توسّط چیزی که شبیه یک مسیر راه آهن است جدا شده اند وجود دارند. این دکمه ها به شما اجازه می دهند بزرگ نمایی و کوچک مایی کنید. شما می توانید با کلیک کردن روی علامت به علاوه بزرگ نمایی و با کلیک کردن روی علامت منها کوچک نمایی کنید. شما هم چنین می توانید روی بخشی از مسیر راه آهن کلیک کنید به منظور این که تا آن سطح بزرگ نمایی کنید.

 

گوگل مپ

 

بررسی نتایج جستجو در گوگل مپ

وقتی عنوانی کلی را در گوگل مپ جستجو می کنید ممکن است گزینه های متفاوت و متنوعی را در اختیارتان بگذارد. بنابراین می توانید روی هر یک از نتایج رفته و با نقد و نظرات کاربران دیگر درباره مسیرها و مکان های پیشنهادی آشنا بشوید. در این قسمت پیوند های مناسبی نیز از سوی سایر کاربران قرار می گیرد که به شما کمک می کند راحت تر به نتیجه مورد نظرتان دست پیدا کنید. مثلا فرض کنید که به دنبال نشانی کتابخانه ای مشهور می گردید استفاده از گوگل مپ به شما کمک می کند تا وب سایت آن مرکز را نیز ببینید و از آن بازدید کنید.

گوگل مپ با یافتن گزینه های مختلفی که با جستجوی شما هماهنگی دارد انتخاب های بعضا متنوعی پیشنهاد می دهد. مثلا مشخص می کند که مسیر برای استفاده از هر وسیه نقلیه چگونه است و چقدر زمان می برد یا پیاده رفتن باید از چه مسیرهایی صورت بگیرد و زمان لازم برای هر یک از مسیرهای پیشنهادی چقدر است. با انتخاب گزینه جزئیات details به سادگی می توانید از جزئیات هر یک از مسیرها آگاهی پیدا کنید. مسیرهای تردد با دوچرخه اتومبیل و وسایل حمل ونقل عمومی و… در گوگل مپ از هم تفکیک شده است.

 

استفاده از گوگل مپ برای قرارهای کاری

اگر می خواهید با استفاده از گوگل مپ مکانی مناسب برای قرارهای کاری خود فراهم کنید. کافی است نام شرکت خود را وارد قسمت جستجو کنید و سپس گزینه Search nearby یا جستجو در نواحی اطراف را انتخاب کنید. با این کار به راحتی با رستوران ها هتل ها و مکان هایی آشنا خواهید شد که در نزدیکی دفتر یا شرکت تان وجود دارند و امکان برگزاری قرارهای کاری تان در آنها وجود دارد. گزینه ترافیک و ترانزیت هم به ترتیب به شما نشان می دهند که در منطقه ای که حضور پیدا خواهید کرد وضعیت ترافیک به چه صورت است و وسایل نقلیه عمومی نیز چه شرایطی دارند. مثلا آیا در منطقه موردنظر شما اتوبوس ها تردد دارند یا خیر. با استفاده از گوگل مپ امکان شناخت مسیرهای تردد دوچرخه هم وجود دارد.

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

نظرات و سوالات شما


این صفحه را به اشتراک بگذارید

برچسب ها

آموزش گوگل مپ