با ما در اوج پرواز کنید با ما در اوج پرواز کنید

طراحی سایت، طراحی وب سایت، سئو، تبلیغات اینترنتی، طراحی لوگو، میزبانی وب و ثبت دامنه از جمله فعالیت های تخصصی راهکارنوین میباشد.

  1. طراحی سایت راهکارنوین
  2. مقالات طراحی سایت
  3. اهمیت رنگ در طراحی وب سایت

هنگام صحبت با دیگران علاوه بر حرف زدن کارهای دیگری نیز مانند خندیدن ، اشاره کردن ، نگاه کردن ، عصبانی شدن و غیره انجام میدهیم . تمام این کار ها در ارتباط برقرار کردن ما با مخاطب تاثیر دارد و گاهی بسیاری از حرف ها را با چیزی غیر از زبان بیان میکنیم . یک صفحه وب نیز باید بتواند علاوه بر انتقال مطالب ، احساس طراح وب آن صفحه را نیز بیان کند . این کار را رنگ ها در طراحی وب انجام میدهند . حس خشونت ، محبت ، شادی یا حتی اعتماد از طریق رنگ ها به بیننده القاء میشود.


نمونه هایی از ترکیب رنگ ها و معانی آنها در طراحی وب سایت :

رنگ سبز و سفید با هم ترکیب مناسبی بوجود می آورند . اما در ژاپن یک گل میخک صد پر سفید نشان مرگ است و در چین کلاه سبز به معنای خیانت یک زن به شوهرش معنی میدهد . کلاه سبز با میخک سفید نشان زیبایی برای لوگوی یک شرکت نمیتواند باشد . گرچه سبز رنگ آرامش بخش است ( بهمین دلیل در بیمارستان ها استفاده میشود ) و در ضمن رنگ سبز راحت تر از بقیه رنگ ها در چشم انسان آنالیز میشود . ترکیب های گوناگون رنگ سبز معانی گوناگونی میدهد . ترکیب سبز و زرد کمترین طرفدار را بین بینندگان دارد .

قرمز برای افزایش فشار خون و سرعت ضربان قلب استفاده میشود . افرادی که در محیط قرمز کار میکنند معمولا سریعتر کار میکنند ، اما اشتباهاتشان در کار بیش از دیگران است . این رنگ امیال درونی مثل اشتها ، بی قراری و تنش عصبی را افزایش میدهد . ایجاد یک سایت با دو رنگ آبی کمرنگ و قرمز کمرنگ ایده بسیار ضعیفی است.

رنگ قرمز ملایم طولانی ترین طول موج را داراست و آبی ملایم کوتاه ترین را . هنگام نگاه کردن انسان به این دو رنگ ، لنز چشم برای تنظیم زوم تغییر اندازه میدهد. اما چون فرکانس های رنگی این دو رنگ با هم خیلی تفاوت دارد باعث خستگی چشم و ایجاد سردرد برای بیننده میشود. پس ترکیب این دو رنگ در طراحی سایت گزینه مناسبی نیست.

سایت هایی که از از سایه های گوناگون آبی یا رنگ آبی و سفید استفاده میکنند بیشتر از بقیه ، مردم پسند بنظر می آیند . چرا ؟

آبی آرامش ، استواری ، امید داشتن و دانایی و بخشندگی را عرضه میدارد . مردم ذاتا به سایت های آبی رنگ سریعتر اعتماد میکنند . متن های آبی رنگ بیشتر در ذهن مردم به یاد میماند . ترکیب آبی و سفید و بنفش نجابت و اصالت را در ذهن انسان میسازد.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید :

رتبه بندی وب سایت ها توسط گوگل از دور خارج میشود!

سایت های زرد رنگ زیاد نیستند. با وجود اینکه رنگ زرد نشان از تمرکز است، رنگ زرد یک رنگ حسی و چشم فریب است و استفاده آن در میزان کم بسیار جذاب و خوش دید خواهد بود.

کمی هم درباره نارنجی حرف بزنیم ،نارنجی باعث میشود که اجناس گرون قیمت در نظر افراد مناسب و خوب جلوه کنند. نارنجی روشن تر سخت تر در چشم دیده میشود. و به عنوان متن ها و بک گراند صفحه پیشنهاد نمیشود . اما استفاده از این رنگ به مقدار کم یعنی نارنجی کمرنگ در طراحی سایت میتواند کمک کند تا یک سایت شاد و دلچسب طراحی کنید.

عمل و عکس العمل :

رنگ روی حس ما و ادراک ما و عکس العملهای ما تاثیر میگذارد. یک بیننده با یک آگاهی وارد سایت شما شده است ، حالا شما باید او را همچنان سر شوق نگه دارید.

ما 8 الی 10 ثانیه وقت داریم تا او را از لحاظ بصری جذب کنیم. با استفاده از رنگ شما میتوانید حس خوش آمد گویی و راحتی و اعتماد را به بیننده القاء کنید. اگر شما گرافیک های یک سایت را تغییر دهید در اصل زبان گفتگوی تصویری آن را عوض کرده اید و بدین سان است که عکس العمل متفاوتی از بازدیدکننده سایت سر خواهد زد.

سایت هایی که اصطلاحا سایت های رنگارنگ هستند و از همه جور رنگی استفاده کرده اند کمترین زمان بازدید توسط بیننده ها را دارند و بیننده خیلی سریع ازین سایت ها خارج میشود. زیرا چشم برای دیدن رنگ های گوناگون زوم های گوناگونی میکند و زود خسته میشود.

البته سایت هایی که رنگ سفید در آنها غالب است و مقدار خیلی کمی از دیگر رنگ ها در آن در بخش های گوناگون دیده میشود جزو این دسته نمیشوند.

هر چه تعداد رنگ ها کم شود مدت زمان ماندن بازدید کننده در صفحه بیشتر خواهد شد. یک نکته در استفاده از رنگ های گوناگون اینه که حداکثر از 5 رنگ استفاده کنید و آنها را همگی از رنگ های گرم یا سرد استفاده کنید و زمینه را سفید بگذارید.

برخی از رنگ های گرم و سرد در طراحی سایت :

رنگ های گرم تشکیل شده اند از : زرد ، نارنجی ، قهوه ای ، زرد ، سبز نیمه روشن ، نارنجی ، قرمز.

رنگ های سرد عبارتند از : آبی ، سبز تیره ، صورتی ها ، بنفش ها ، آبی ، سرخابی ها ، آبی ، قرمز تیره.

امیدواریم با ترکیب درست رنگ ها در طراحی وب سایت ، وب سایت هایی جذاب تر طراحی کنید.

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

نظرات و سوالات شما


این صفحه را به اشتراک بگذارید

برچسب ها

ترکیب رنگ در طراحی سایت