با ما در اوج پرواز کنید با ما در اوج پرواز کنید

طراحی سایت، طراحی وب سایت، سئو، تبلیغات اینترنتی، طراحی لوگو، میزبانی وب و ثبت دامنه از جمله فعالیت های تخصصی راهکارنوین میباشد.

  1. طراحی سایت راهکارنوین
  2. مقالات طراحی سایت
  3. بازاریابی شبکه ای و آشنایی با آن

بازاریابی شبکه ای و آشنایی با آن

شاید برای شما هم پیش آمده که هدف یکی از انواع بازاریابی مثل بازاریابی شبکه ای، زیرپوستی و یا هر اسم عجیب و غریب دیگری قرار گرفته اید و کالایی را خریده اید که هیچ نیازی به آن نداشته اید. چه خوشمان بیاید و چه نیاید شرکت های بازاریابی چند سطحی هر روز در حال بزرگتر شدن و ابداع روش های جدید تر هستند و بسیاری از صاحبان کسب و کار و کارآفرین های تازه کار هم بدشان نمی آید از خدمات شرکت های بازاریابی استفاده کنند تا در مدت کوتاهی مشتریان خود را چند برابر کنند. اگر شما هم وسوسه اندکی برای وارد شدن به شبکه های بازاریابی دارید بهتر است قبل از هر اقدامی کمی درباره جزئیات آن بدانید پس حتما ادامه مقاله را بخوانید.

به کارآفرین ها توصیه می شود ابتدا با بازاریابی و نقش آن در کسب و کارهای کوچک آشنا شوند و سپس از میان انواع آن مناسب ترین را انتخاب کنند.
اغلب این نوع مجموعه های بازاریابی برای جذب افراد، وعده درآمد بالا با کم ترین کار را می دهند، آیا چنین چیزی امکان پذیر است؟ آن ها دقیقا چه کار می کنند؟ ما این سوال ها را از یک فرد موفق در بازاریابی چند سطحی، ری هیگدن Ray Higdon پرسیدیم. او یکی از پردرآمدترین افراد این حرفه است و سال گذشته شرکتش در لیست شرکت هایی با بیشترین سرعت رشد قرار گرفت. نام او هم اکنون در کنار بازاریاب های مشهور قرار گرفته است.

سوال هایی از ری هیگدن پرسیده شد تا از ارتباطات درون شبکه ای شرکت های بازاریابی چند سطحی چگونه است؟

 

بازاریابی شبکه ای


آیا ما باید نسبت به شرکت های بازاریابی دیرباور و شکاک باشیم؟

من یک سرمایه گذار در بخش مسکن بودم و در مقابل این نوع بازاریابی بسیار مقاوم و دیرباور بودم تا اینکه شریکم، پیشنهادی را با من مطرح کرد، در ابتدا فکر می کردم پیشنهادش همان شرکت های هرمی است و کوچک ترین علاقه ای هم برای همراهی نداشتم.اما دو اتفاق برای من افتاد که دیدگاه من را تغییر داد.

اول این که شریکم چندتا از محصولاتی را که برایشان بازاریابی می کرد را به من داد و من هم آن ها را به مادرم و همسرم دادم، بعد از مدتی آن ها از کیفیت محصولات برایم تعریف می کردند و راضی بودند. دومین اتفاق این بود که در یکی از جلسات شرکت بازاریابی دوستم حاضر شدم و فردی را ملاقات کردم که از همین کار درآمد بسیار بالایی داشت. آن زمان من و شریکم کارمان مشاور املاک و بیشتر حجم کارمان اجاره دادن واحدهای ساختمانی کوچک در بخش های ارزان قیمت شهر بود.
در امیدوارانه ترین حالت هم درآمدمان هیچ وقت به درآمد بازاریابی که ملاقات کردم نمی رسید به علاوه اینکه او وقت خود را با جر و بحث کردن با اجاره نشین ها تلف نمی کرد. من با گذاشتن این دو اتفاق در کنار هم، کمی فکرم را تغییر دادم.

 

آیا برای راه اندازی یک بازاریابی شبکه ای نیاز به منابع و هزینه های زیادی است؟

با جستجو در اینترنت درباره آنچه برای شروع یک تجارت نیاز است با مواردی مثل برند تجاری،تبلیغات، مدیریت زنجیره تامین، مدیریت بودجه، برون سپاری، تحقیق و توسعه و غیره مواجه خواهید شد. اما من به شما می گویم برای شروع یک کسب و کار با موضوع بازاریابی شبکه ای به هیچ کدام از آن ها نیاز ندارید.
چند وقت پیش برای سخنرانی در یک همایش بازاریابی و سرمایه گذاری به دعوت دوستم راسل برانسن Russell Brunson شرکت کردم من تنها فردی بودم که قرار بود درباره بازاریابی شبکه ای صحبت کند و وقتی صحبت هایم را شروع کردم با سالنی پر از دیرباورها مواجه بودم اما وقتی سخنرانی ام تمام شد چندین نفر از سرمایه گذاران میلیاردر به سراغم آمدند و از تغییر نظرشان درباره بازاریابی شبکه ای گفتند.
من در سال های گذشته انواع روش های فروش و بازاریابی آنلاین یا آفلاین را آموخته ام و می دانم چه روشی برای چه کاری مناسب است من یک تازه وارد در این حوزه محسوب می شوم اما به جایگاه خوبی رسیدم.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید :

بازاریابی محتوایی چیست؟

آیا بازاریاب های شبکه ای با فریب کاری به اهدافشان می رسند؟

در همه جا بازاریاب هایی پیدا می شوند که همین کار را می کنند و با وعده های دروغین یا تکنیک های تبلیغات اینترنتی مخاطب زیادی جذب می کنند. بیشتر آن ها تازه واردهایی هستند که آموزش کافی ندیده اند و نمی دانند چطور فرصت های موجود را پیدا کنند و به مشتریان معرفی کنند. اگر شما هم هدف این نوع بازاریابی فریبکارانه قرار گرفته اید بدانید که هیچ وقت این نوع بازاریابی فریبکارانه از بین نمی رود و در بیشتر موارد این اولین تجربه شغلی آن ها است. آن ها هیچ وقت همه چیز را به خوبی توضیح نمی دهند و نمی توانند جواب قاطعی به سوالات شما بدهند.

 

 

بازاریابی شبکه ای


آیا بازاریابی شبکه ای همان بازاریابی هرمی است؟

بازاریابی شبکه ای اصلا هرمی نیست. دلیل این شبهه بیشتر همان افراد فریب کار هستند که اصول بازاریابی شبکه ای را نمی دانند و تجربه کافی ندارند، آن ها به اسم بازاریابی شبکه ای و معرفی آن به عنوان فرصتی جدید، دوستان و آشنایان خود را هدف قرار می دهند و نتیجه آن دیرباوری و شک و تردید نسبت به همه انواع بازاریابی می شود و واژه هرمی به مفهوم غیر مشروع آن مساوی همه روش های قانونی و منطقی می شود.


بازاریابی هرمی غیرقانونی است و تقریبا همه بازارهای تجاری آن را غیر قابل قبول می دانند. دلایل عمده تشبیه بازاریابی شبکه ای به هرمی دو مورد است:

۱- در بعضی مواقع رابطه اعضا به شکل هرمی است.

۲- بسیاری افراد فقط اسم هرمی را شنیده اند و درباره معنی و قوانین آن بی خبر هستند.

در جواب دلیل اول یک سوال می پرسم؛ می توانید شرکت یا سازمانی را نشان دهید که ساختار آن هرمی نیست؟ دلیل اصلی تشبیه همه روش های بازاریابی به هرمی همان طور که قبلا اشاره شد روش های فریبکارانه و افراد مورد هدفشان است، افراد مورد هدف به خاطر ضرری که متحمل شده اند، ایده شباهت بازاریابی شبکه ای به ساختار هرمی را در جامعه رسوخ داده اند. ساختار یک شرکت، سازمان و هر نهادی که هرمی باشد یا نباشد نمی تواند مشروعیت و قانونی بودن آن را رد یا تایید کند.

و در جواب دلیل دوم؛ امروزه شرکت های بازاریابی قوانین صفت و سختی دارند و بعد از دوران افول بازاریابی هرمی، شرکت های قانونی بازاریابی شبکه ای شکل گرفته اند و صاحبان شرکت ها هم می دانند باید مراقب چگونگی گسترش شبکه خود باشند.

 

بازاریابی شبکه ای


توصیه شما برای افراد جدیدی که می خواهند عضو شوند، چیست؟

اگر وارد شرکتی شدید که برای افزایش تعداد افراد زیرمجموعه به شما پول پرداخت می کند بهتر است فرار کنید! بازاریاب های شبکه ای هستند که حتی خودشان هم نمی دانند چه کار می کنند و همین افراد باعث انتشار اخباری ضد همه شرکت های بازاریابی می شوند و متاسفانه رسانه ها هم از این اخبار استقبال می کنند. اما در حقیقت این نوع شرکت ها در حال حاضر تعداد کمی هستند.
بنابراین اگر شرکتی به ازای فروش محصولات و خدمات توسط خود شما و تیم شما دستمزد پرداخت کند و مجوزهای قانونی لازم را هم داشته باشد این یک فرصت عالی برای شما است.

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

نظرات و سوالات شما


این صفحه را به اشتراک بگذارید

برچسب ها