با ما در اوج پرواز کنید با ما در اوج پرواز کنید

طراحی سایت، طراحی وب سایت، سئو، تبلیغات اینترنتی، طراحی لوگو، میزبانی وب و ثبت دامنه از جمله فعالیت های تخصصی راهکارنوین میباشد.

  1. طراحی سایت راهکارنوین
  2. مقالات طراحی سایت
  3. آمازون چه تاثیری بر اقتصاد آمریکا داشته است قسمت دوم

آمازون چه تاثیری بر اقتصاد آمریکا داشته است قسمت دوم

آمازون بر اقتصاد آمریکا تاثیر بسزایی داشته است. در آمازون چه تاثیری بر اقتصاد آمریکا داشته است قسمت اول با این تاثیر و همچنین چندی از عوامل مهم و موثر در اقتصاد آمریکا اشاره کردیم. از تاثیر فناوری بر تغییر روند اقتصاد آمریکا سخن گفتیم و به تفسیر کامل مواردی در سیستم اقتصادی وب سایت بزرگ آمازون Amazon.com پرداختیم مواردی که باعث تکان خوردن روند اقتصاد آمریکا شدند و تاثیر بسزایی بر کاهش تورم و افزایش اشتغال زایی در کشور آمریکا گذاشتند.

در ادامه این مقاله، می خواهیم، به بررسی تاثیراتی بپردازیم، که نتیجه تاثیر آمازون بر اقتصاد بوده است. این تاثیرات در سیستم مالیاتی و سرمایه گذاری آمریکا بسیار چشمگیر بوده و مورد توجه قرار گرفته است. پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

 

تاثیر آمازون بر اقتصاد با پرداخت مالیات

آمازون هم مانند تمام شرکت های بزرگ، مالیات بر درآمد خود را به طور مرتب پرداخت می کند. شاید بتوان گفت تنها در زمینه مالیات، تاثیر آمازون بر اقتصاد کاملا واضح است. بر اساس تجزیه و تحلیل های نیویورک تایمز در سال ۲۰۱۶، آمازون به طور میانگین ۱۳ درصد مالیات پرداخته است که این میزان مالیات، برابر با نیمی از میانگین مالیات ۵۰۰ شرکت دارای سهام برتر S&P 500 در آمریکا است که معادل ۲۶/۹ است. لازم به ذکر است که مالیات بر درآمد شرکت های تکنولوژی بزرگی همچون اپل و فیسبوک، بسیار کم تر از این میزان مالیات است.

هر چند رییس جمهور ترامپ، اخیرا ادعا کرده است که آمازون مالیات خود را به درستی پرداخت نمی کند، اما این امر هیچ گاه به اثبات نرسیده است.

همچنین عدم حضور فیزیکی بسیاری از کارمندان و فروشندگان همکار آمازون، باعث کاهش مالیات بر فروش شده است. البته قوانین و مقررات مالیات بر فروش در سراسر آمریکا متفاوت است اما با این وجود در بسیاری از ایالت ها، تاثیر آمازون بر اقتصاد به گونه ای بوده که باعث صرفه جویی در مالیات بر فروش شده است.

 

آمازون برای آن که در ایالت هایی که قوانین مالیات بر فروش سخت تری دارند باعث ایجاد ضرر و بی قانونی نشود، مالیات بر فروش تمام کالاها را در این مناطق جمع آوری کرد. هر چند موضوع مالیات بر فروش زمانی که مربوط به فروشندگان ثالث و خرده فروشی ها می شود، کمی پیچیده است اما آمازون برای جلوگیری از چالش های احتمالی، تمامی قوانین موجود را در نظر گرفته است و اعمال می کند.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید :

آمازون چه تاثیری بر اقتصاد آمریکا داشته است قسمت اول

تاثیرات آمازون


تاثیر آمازون بر اقتصاد با سرمایه گذاری

آمازون تا کنون نقش فراوانی در سرمایه گذاری های بزرگ اقتصادی داشته است. نخستین قدم آمازون برای سرمایه گذاری، عرضه سهام بوده است. در حال حاضر مدیرعامل آمازون که تنها ۱۷ درصد از سهام این شرکت را دارد، به عنوان یکی از ثروتمند ترین افراد جهان شناخته می شود.

 

آمازون حدود ۲۰ سال قبل، اولین بازار سهام خود را با حداقل سهم ۱۰۰ دلار آغاز کرد و تا کنون ارزش هر سهم به حدود ۶۳ هزار دلار رسیده است.

بازده ۵ ساله سهام آمازون به طور قطعی حدود ۳۰۰ درصد است. این در حالی است که بازده ۱۰ ساله سهام ۵۰۰ شرکت دارای سهام برتر S&P 500 در آمریکا، تنها ۶۸ درصد محاسبه شده است. در نتیجه تا کنون تاثیر آمازون بر اقتصاد از طریق سرمایه گذاری بسیار سودمند بوده و این شرکت می تواند در آینده فعالیت های اقتصادی بالقوه ای را سازمان دهی کند.

آمازون تنها یک شرکت سرمایه گذار نیست، بلکه یک سرمایه دار بزرگ است که سرمایه داران کوچک تر را در زیرمجموعه خود هدایت و مدیریت می کند. این شرکت همچنین تا پایان سال ۲۰۱۶، با مبلغی معادل ۱۹/۶ دلار به صورت نقدی، مجموعه ای از اوراق بهادار تجاری را خریداری کرده است و حدود ۴۶۷ میلیون دلار برای خرید سهام مختلف شرکت های دولتی و خصوصی هزینه کرده است.

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

نظرات و سوالات شما


این صفحه را به اشتراک بگذارید

برچسب ها

طراحی سایت خرده فروشی

طراحی سایت بازاریابی