با ما در اوج پرواز کنید با ما در اوج پرواز کنید

طراحی سایت، طراحی وب سایت، سئو، تبلیغات اینترنتی، طراحی لوگو، میزبانی وب و ثبت دامنه از جمله فعالیت های تخصصی راهکارنوین میباشد.

  1. طراحی سایت راهکارنوین
  2. مقالات طراحی سایت
  3. برای اتخاذ استراتژی های سئو خود را جای مشتری بگذارید!

برای اتخاذ استراتژی های سئو خود را جای مشتری بگذارید!

موتورهای جستجو هر روز در تلاشند تا بتوانند خود را با نحوه جستجوی کاربران هماهنگ کنند بنابراین طوری الگوریتم های خود را تغییر می دهند که بتوانند صفحاتی که بیشترین تطبیق را با منظور و هدف کاربر دارد به او ارائه دهند. از این رو بهینه سازی سایت ها نیز باید بر همین اساس انجام شود.


اولین نکته ای که باید به عنوان یک تاجر یا بازاریاب بدانید این است که مشتریان شما در خلاء زندگی نمی کنند. آن ها از محیط اطراف خود اطلاعات زیادی دریافت می کنند که دیدگاه و سلیقه آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد. کاری که شما باید بکنید این است که علاوه بر معرفی محصولات و خدمات خود به مشتری های مبتدی، در مورد مشتری های خبره و با تجربه نیز دست روی دست نگذارید و در میان انتخاب های آن ها جایی برای محصولات خود باز کنید. این باید هدف شما باشد.

 

نیازهای مشتری را بشناسید

نخستین گام در راه تحقق این هدف، شناسایی نیازهای مشتریان است. شما باید بفهمید که چه چیزی برای مشتریان شما جالب است؟ چه چیزی کنجکاوی آن ها را برمی انگیزد؟ چه چیزی سبب می شود که آن ها احساس کنند به محصول یا خدمات شما نیاز دارند؟ اما چگونه می توان چنین اطلاعاتی را به دست آورد؟
نظر سنجی می تواند یکی از راه های جمع آوری این اطلاعات و حتی یکی از قدرتمند ترین ابزار ها در این زمینه باشد. سعی کنید راه هایی را بیابید تا بتوانید مخاطبان خود را به گفتگو تشویق نموده و به این ترتیب آن ها را به سمت تبدیل شدن به یک مشتری سوق دهید.

 

قبل و بعد از انجام شدن طراحی سایت مشتری ها را ردیابی کنید

فعالیت های کاربران خود را در هر مرحله از روند تبدیل شدن به مشتری، ردیابی کنید. این فعالیت ها می تواند شامل ورود کاربر به دسته بندی محصولات و یا افزودن محصول به سبد خرید توسط کاربر و عدم تکمیل فرآیند خرید باشد. با درک این که کاربر در چه مرحله ای از فرآیند خرید قرار دارد، همه این اطلاعات می توانند به فرصت هایی برای تعامل و ایجاد ارتباط مجدد با کاربر تبدیل شوند.
گام بعدی استفاده از یک سیستم اتوماسیون بازاریابی است که در طی روند خرید، ارتباط شما با مشتری را آسان تر کند. بازبینی و تنظیم دقیق این سیستم می تواند سود سرشاری را برای شما به ارمغان بیاورد. در هنگام گفتگو با مشتری حواستان باشد که او بیشتر به چه چیزهایی گرایش دارد و بیشتر بر روی چه مواردی تاکید می کند. در هر مرحله از روند خرید حتماً اطلاعات مورد نیاز مشتری را دراختیار او قرار دهید.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید :

فاکتورهای سئو و بهینه سازی سایت

پس از طراحی وب سایت رقبای خود را تحلیل کنید

برای فهمیدن این که رقبای شما محصولات و خدمات خود را چگونه عرضه می کنند و روند تبدیل کاربر به مشتری در نظر آن ها چگونه است، باید وقت بگذارید. با در اختیار داشتن این اطلاعات و درک عملکرد رقبا می توانید فرصت های تعامل با مشتریان خبره و با تجربه (که بسیار دقیق و هوشمندانه عمل می کنند) را تشخیص دهید و به این ترتیب قادر خواهید بود منابع ارزشمند مورد نیاز مشتری را دراختیار او بگذارید (منابعی که در هیچ جای دیگر مانند آن را پیدا نخواهند کرد).

 

نقش محتوا در طراحی سایت و روند تبدیل کاربر به مشتری

حالا دیگر همه این اطلاعات را در اختیار دارید و می توانید نیازها و نکات مورد توجه کاربران را تشخیص دهید. اما این اطلاعات در بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو چه نقشی می توانند داشته باشند؟
مرحله بعدی ارزیابی محتوای سایت و هماهنگ و همسو کردن آن با روند تبدیل کاربر به مشتری است. این ارزیابی می تواند شکاف ها و کمبودها در محتوای سایت را برای شما آشکار کند. آیا محتواهایی دارید که روند تصمیم گیری مشتری را سریع تر و ساده تر کنند؟ این محتواها باید بتوانند مشتری را مجاب کنند که تصمیم درستی گرفته است ( آیا تحلیل رقبا را به خاطر دارید؟)
بعد از اینکه دریافتید شکاف های محتوایی بیشتر در چه زمینه هایی هستند، باید بررسی کنید که در زمینه این موضوعات، کاربران چه جستجوهایی را انجام می دهند؟ این جا همان جایی است که باید تحقیق در مورد کلمات کلیدی را آغاز کنید.

 

اگر نمی دانید یک محتوای خاص با استقبال مخاطبان مواجه می شود یا نه، نگران نباشید. آن را در طراحی سایت خود قرار دهید و از مشتریان خود بازخورد بگیرید. این که بفهمید که محتوای ارائه شده تا چه حد برای مخاطبان مفید و کاربردی بوده است می تواند تعیین کننده ساختار محتوای بعدی شما باشد. همواره میزان تاثیر گذاری محتوای خود را ارزیابی کنید. بارها و بارها عناوین اصلی، لینک های داخلی و بخش هایی از متن که مهم تر هستند را ارتقاء دهید تا محتوا را به بهترین حالت ممکن برسانید.
این آزمایش ها و نتیجه آن ها سبب بهتر شدن سایت شما و تبدیل شدن آن به منبعی می شود که مشتریان شما هر وقت نیاز به اطلاعاتی داشته باشند به آن رجوع می کنند.
چه امتیازی به این مطلب میدی؟

نظرات و سوالات شما


این صفحه را به اشتراک بگذارید

برچسب ها

استراتژی های سئو