با ما در اوج پرواز کنید با ما در اوج پرواز کنید

طراحی سایت، طراحی وب سایت، سئو، تبلیغات اینترنتی، طراحی لوگو، میزبانی وب و ثبت دامنه از جمله فعالیت های تخصصی راهکارنوین میباشد.

  1. طراحی سایت راهکارنوین
  2. مقالات طراحی سایت
  3. سرعت وای فای خودت را افزایش بده

با اعمال تغییرات در تنظیمات پیش فرض مودم وای فای لپ تاپ خود سرعت اینترنت خودتو افزایش بده

امروزه استفاده از انواع مودمهای بیسیم در منزل و اداره و مکان های عمومی یک امر طبیعی و رو به افزایش است.

اما آیا از نهایت سرعت انتقال اطلاعات این مودم ها بهره میبریم؟

وایرلس


بیشتر مودمهای بیسیم از پهنای باندی حدود ۲٫۴ گیگاهرتز برای انتقال سیگنالهای خود استفاده میکنند.این محدوده فرکانسی به بخشهای کوچکتری به نام کانال تقسیم میشود درست همانند کانالهای تلویزیون.۱۴ کانال وجود دارد که نسبت به یکدیگر دارای همپوشانی هستند و باعث تداخل سیگنالی میگردند ضمن اینکه در یک فضای خانگی یا اداری فرکانس های دیگری همچون تلفن های بیسیم و دستگاه های مایکرو ویو و … نیز وجود دارند که سیگنالهای مزاحمی را برای مودم فراهم میاورند.

معمولا تنظیمات مودم های بیسیم بصورت Auto Channel یا تنظیم خودکار است و امکان اینکه مودم های شما از کانال هایی استفاده کند که در تداخل با امواج فرستنده های بیسیم اطراف و دستگاه های مزاحم باشد بسیار بالاست. پس چکنیم؟

اگر دارای گوشی اندرویدی هستید میتوانید از برنامه WiFi Analyzer استفاده کنید. این برنامه با نمایش تمام کانال های دستگاه های اطراف شما میزان ترافیک آنها را نمایش میدهد و شما میتوانید برای مودم خود کانالی را انتخاب کنید که کمترین ترافیک را داراست. بدین ترتیب سرعت بالاتری در انتقال داده ها خواهید داشت.

وایرلس

 

 

اگر با لپ تاپ یا تبلت لینوکسی خود به مودم بیسیم وصل شده اید فرمان زیر میتواند کانالهای استفاده شده را نمایش دهد تا بتوانید کانال خالی یا کمتر استفاده شده ای را انتخاب کنید:

Sudo iwlist wlan0 scan | grep (Channel

وای فای

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید :

چهار دلیل عدم مطالعه محتوای سایت شما توسط کاربران

در سیستم عامل مک ، نصب برنامه ای لازم نیست و شما در بخش تنطیمات مودم وای فای میتوانید شبکه های موجود را اسکن کنید و کانالها را مشاهده فرمایید.

وای فای

 

در سیستم های عامل ویندوز نیز با برنامه هایی همچون InSSIDer به راحتی میتوانید کانالهای اطراف خود را بررسی کنید.

وای فای

 

 

در آخر یک نکته بسیار مهم دیگر :
– استفاده از تنظیم درست ویندوز میتواند میزان استفاده از پهنای باند شما را افزایش داده و به شدت سرعت اینترنت شما را زیاد کند.

لطفا این تنظیم را انجام دهید:
– با تایپ دستور gpedit.msc در خط فرمان ویندوز ، پالیسی های ویندوز را مشاهده کنید.
– مسیر زیر را پیدا کنید:

Local Computer Policy > Computer Configuration > Administrative Templates

– با انتخاب Network و سپس QOS Packet Scheduler گزینه Limit Reservable Bandwidth را کلیک کنید.
– ویندوز محدودیتی برابر ۲۰% پهنای باند را برای شما اعمال کرده است. پس برای باز گرداندن ۲۰٪، ابتدا باید Reservable Bandwidth را در حالت Enabled قرار دهید و سپس مقدار آن را برابر صفر کنید.

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

نظرات و سوالات شما


این صفحه را به اشتراک بگذارید

برچسب ها