با ما در اوج پرواز کنید با ما در اوج پرواز کنید

طراحی سایت، طراحی وب سایت، سئو، تبلیغات اینترنتی، طراحی لوگو، میزبانی وب و ثبت دامنه از جمله فعالیت های تخصصی راهکارنوین میباشد.

  1. طراحی سایت راهکارنوین
  2. مقالات طراحی سایت
  3. بهترین مدیر عامل ها چه کسانی هستند؟

بهترین مدیر عامل کیست؟

جواب این سؤال بستگی به این دارد که شما مدیر عامل را چگونه تعریف کنید.

اگر از نرم افزار Siri بپرسید معنای CEO چیست صدایی را که تقریباً شبیه آدم است می شنوید که برایتان حروف اختصاری CEO را هجی می کند. اگر از گوگل بخواهید، یک پاسخ واقعی به شما می دهد که مدیر عامل اجرایی را اینطور توصیف می کند:(بالا رتبه ترین فرد در یک شرکت یا هر سازمان دیگری که مسئول نهایی گرفتن تصمیم های مدیریتی است.) اما این تعریف فقط در سطح باقی می ماند.

 

وقتی نیلای پاتل از ساتیا نادلا، مدیرعامل نسبتاً جدید مایکروسافت این سؤال را پرسید، تازه متوجه شدیم که این نقش بسیار پیچیده تر از آنی است که تصور می شود. نادلا با صدای بلند، سؤال را تکرار کرد و گفت: شغل شما به عنوان یک مدیر عامل چیست؟! و ادامه داد: «تو یه جورایی دلت می خواد بدونی که وقتی می گیم مدیر عامل، یعنی چی، آره. منظور تو جنبه ی روشنفکرانه ی این کلمه است ولی چیزی هست که فقط یک مدیر عامل می تونه انجامش بده که آن هم عوض کردن جو سازمان به طوری است که بتونه روح جمع را تسخیر کنه. نوعی فرهنگ است. شغل مدیر عاملی، مثل داشتن مسئولیت گرد هم آوردن این فرهنگ است که باعث شود اتفاق ها به بهترین نحو رخ دهند.

 

روز به روز که می گذرد با مدیر عامل ها بیشتر از قبل مانند افراد مشهور رفتار می شود. در سال های اخیر، فیلم های زندگی استیو جابز و مارک زوکربرگ به پر سروصداترین فیلم های بین المللی تبدیل شده اند و از طرف دیگر کتاب هایی که وقایعی مانند ترقی جف بزوس، مالک سایت آمازون و گروه چهار نفری مؤسسان توئیتر را ثبت می کنند، در فهرست پر فروش ترین های نیویورک تایمز، بالاترین امتیازها را بدست می آورند. موفقیت، منبری را ایجاد کرده است که مدیر عامل ها از بالای آن خیلی راحت تر می توانند در مورد مسائل پیچیده ی اجتماعی و سیاسی نظر دهند، مانند کاری که هالیوودی ها انجام می دهند.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید :

کاربران چگونه به نتایج جستجو نگاه میکنند

با توجه به همه ی اینها، تعجب برانگیز نیست که مدرسه عالی تجارت هاروارد، روش شناسی خودش برای رتبه گذاری مدیرعامل های برتر دنیا را تغییر داده است. دوران مقیاس های عینی و خشک گذشته دیگر تمام شده است و این روزها جای خود را به یک مقیاس جدید داده اند. ۸۰ درصد آن با نتایج مالی بلند مدت تعیین می شود (عواید کلی سهامداری و تغییر در ارزشبازار) در حالی که ۲۰ درصد را سنجش نحوه عملکرد با توجه به مسائل محیط زیستی، اجتماعی و دولتی (ESG) تشکیل می دهد.

 

بنابراین در حالی که جف بزوس دوباره شماره اول است همانطور که در سال ۲۰۱۴ بر اساس سنجه های خالص پولی بود، رتبه ی او اکنون به واسطه میزان پایین رتبه ی او در ESG که ۸۲۸ (از میان ۹۰۷ مدیر عامل) است به ۸۷ نزول کرده است. به گزارش فاینشیال تایمز، میزان پایین ESG به دلیل زیر پا گذاشتن نگرانی در مورد دادخواهی های مربوط به حق انحصاری، اجتناب از پرداخت مالیات و رفتار اداری و کارگران انبار است. جایگاه شماره اولی به مدیرعامل مراقبت سلامت، لارس رابین سورنس (Lars Rebien Sørensen ) از شرکت نورو نوردیک داده شده با رتبه مالی ۶ و ESG 15.

نکته قابل توجه این است که تیم کوک، مدیر عامل و عضو هیئت مدیره ی شرکت اپل، ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، ساندار پیچای مدیر عامل گوگل و لری پیچ، مدیرعامل شرکت آلفابت هیچکدام در ۱۰۰ نفر اول فهرست قرار نمی گیرند اما مدیرعامل بدنام گروه فولکس واگن، مارتین وینترکورن با رتبه ۴۸ در ESG، شماره ۲۰ در فهرست است (این فهرست پیش از رسوایی اخیر او، دستکاری ۱۱ میلیون خودرو دیزلی برای فریب تست میزان آلایندگی، تهیه شده است.)

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

نظرات و سوالات شما


این صفحه را به اشتراک بگذارید

برچسب ها