با ما در اوج پرواز کنید با ما در اوج پرواز کنید

طراحی سایت، طراحی وب سایت، سئو، تبلیغات اینترنتی، طراحی لوگو، میزبانی وب و ثبت دامنه از جمله فعالیت های تخصصی راهکارنوین میباشد.

  1. طراحی سایت راهکارنوین
  2. مقالات طراحی سایت
  3. طراحی سایت رستوران و بایدها و نبایدهای آن

طراحی سایت رستوران و بایدها و نبایدهای آن

روشهای درست و غلطی در طراحی سایت رستوران یا طراحی سایت کافی شاپ ها وجود داره و برای اینکه یک وب سایت موفق برای رستوران یا کافی شاپ خودمون داشته باشیم لازمه از اشتباهات زیر حتما و حتما دوری کنیم.

استفاده از عکس های بی کیفیت و نامناسب

استفاده از تصاویر بی کیفیت باعث دل زدگی مخاطب شما میشه، طراحی سایت رستوران یا کافی شاپ باید به خوبی معرف محیط و حال و هوای اونجا و انواع غذاهایی که در رستوران طبخ میشه و خدماتی که ارائه میدید باشد. با قرار دادن تصاویری از محیط رستوران، میتونید به بازدید کنندگان سایت ذهنیتی درباره فضای مورد نظر بدین. تصاویر با کیفیت علاوه بر اشتها برانگیز بودن میتونه بازدید کنندگان سایت را به امتحان این غذاهای خوش طعم راغب کنه.


طراحی سایت رستوران شما سازگار با گوشی موبایل نیست

مخاطبان شما ممکنه زمانی که خارج از خونه هستن به جستجوی رستوران بپردازن. احتمالا بخش بزرگی از بازدید کننده های شما از طریق تلفن های همراه به سایت شما دسترسی پیدا میکنن، اگه سایت شما به درستی بر روی یک گوشی هوشمند بارگذاری نشه و واکنشگرا نباشه، تعداد زیادی از مشتریان بالقوه خودتونو از دست میدین. برای همین باید از طراحی سایت رسپانسیو یا واکنشگرا (responsive) استفاده کنین این یک راهکارنوینه که میتونیم کاربران را صرف نظر از دستگاه اونها به سایت هدایت کنیم، برای همین سعی کنین توی طراحی سایتتون :

  • از سیستم هدایتگر یا راهبری (navigation) ساده استفاده کنین
  • اطمینان حاصل کنین که تمامی محتویات مثل : پیدا کردن آدرس شما، ساعت کاریتون و منوی شما به آسانی قابل دسترس مخاطب باشه
  • سبک و اندازه فونتی را انتخاب کنین که به آسانی قابل خواندن باشه
  • اطمینان پیدا کنین که دکمه های فراخوان (call-to-action)، از جمله دکمه رزرو به آسانی در دسترس باشن

 

منوی های نامناسب

منو نیاز به یک طراحی جذاب داره، وقتی که منوی رستوران یا کافی شاپ شما تنها به صورتPDF قابل دسترسی باشه، موتورهای جستجو نمیتونند اونو جستجو و در نتایج نمایش بدهند، پس از ایجاد منوی غذا به صورت PDF دوری کنین و منوی خودتونو به طور برجسته ایی نشان بدید تا به راحتی قابل دیدن باشه. قرار دادن منوی غذا میتونه، به بازدید کنندگان وب سایت در انتخاب غذای مورد نظرشون کمک کنه، برای زیبایی و کاربرپسند بودن طراحی وب سایت رستوران میتونین محتویات هرغذا را نیز به طور مختصر در کنار تصویری از آن قرار بدید. همچنین بروز رسانی قیمت های درج شده در منو، خواسته بسیاری از مشتریان است، پس سعی کنین رعایت کنین.

طراحی سایت رستوران

 

عدم بروز رسانی سایت

اگر میخواین در طراحی سایت رستوران یا طراحی سایت کافی شاپ خودتون موفق باشین، لازمه همیشه اطلاعات وب سایت شما بروز باشه، به نکاتی مانند ساعت کاری و اطلاعات تماس توجه داشته باشید تا مشتریان دچار سردرگمی نشن.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید :

ایده های کسب و کار کوچک برای دوستداران غذا

کاربر در سایت شما سخت محتوای مورد نظرشو پیدا میکنه

وب سایت های با طراحی خوب، اطلاعات خودشونو به آسانی در دسترس قرار میدن تا کاربر به راحتی به هر بخش مهمی میخواد بتونه دسترسی داشته و حتی برای بهتر انجام دادن این کار، یک نقشه گوگل یا همون Google Map در سایت تعبیه میکنن تا مشتریان راحت تر بتونین مکان رستوران یا کافی شاپ را پیدا کنند.


عدم استفاده از محتوای با ارزش در طراحی سایت رستوران

وب سایت های بزرگ داستان هایی راجع به افرادی که در پشت پرده این کسب و کار هستند و آنچه که آنرا خاص میکنه، به اشتراک میگذارند. کافیه یک توصیف خوب از آنچه که باعث شده رستوران شما تبدیل به رستوران منحصر به فرد یا ناب بشه، در وب سایت خودتون درج کنید.

 

طراحی سایت رستوران


استفاده از رنگ های غیر طبیعی در طراحی سایت رستوران

رنگ های گرمتر میتونه در ما آدم ها حس گرسنگی بیشتری ایجاد کنه، رنگ های قرمز و نارنجی تیره باعث تحریک گرسنگی در بیننده میشن، اگر دقت کنید تمامی مغازه های فست فود در برندسازی خودشون از رنگ قرمز کم و بیش استفاده میکنن، چیزی که در مطرح ترین فست فود ها از جمله McDonald ، Burger King یا KFC به خوبی میتونین ببینید، این به این معنی نیست که یک رستوران حتما باید پس زمینه یک دست از رنگ های قرمز یا نارنجی استفاده کنه، اما میتونین از ترکیب این رنگها در طراحی سایت رستوران یا کافی شاپ خودتون استفاده کنین، البته توجه داشته باشین که در طراحی سایت کافی شاپ چون جای ملایم و رمانتیکی هست حتما باید از رنگ های ملایم و آرامش بخش توی طراحی سایت خودتون برخلاف طراحی سایت رستوران استفاده کنین تا بتونین همون حس آرامش را به مخاطبان وب سایتتون منتقل کنین.


توجه نکردن به شبکه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی منجر به تعامل و برقراری ارتباط مشتریان فعلی و بالقوه میشن، نیازی نیست که در تمامی رسانه های اجتماعی حضور داشته باشید، اما حداقل در شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک و یا اینستاگرام حضور داشته باشین، حضور توی شبکه های اجتماعی روش خیلی خوبی برای تبلیغ رویدادهای خاص و آگاهی مردم هست.

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

نمایش فیلم

کیفیت فیلم وابسته به سرعت اینترنت شما کاربر عزیز است

نظرات و سوالات شما

2018-12-11
فروشگاه اینترنتی
نام :

مقاله های بسیار تعجب برانگیزی ارائه می نماید که آدم از خواندنش کیف می کنه که این همه با جزئیات دقیق نوشته شده است واقعا عالیه ..باید سایت رستوران ها نیز از کیفیت و جلای عالی برخوردار باشد و بتوانند در حین سادگی از کیفیت و ارزشمندی بالایی برخوردار باشند
باتشکر

پیام :

درود بر شما دوست عزیز

تشکر به خاطر لطفی که به ما دارید، heart بله طراحی سایت رستوران هم باید از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشه تا کاربر بتواند وجه تمایز آنرا با دیگر رستوران ها بخوبی درک کند.

پاسخ مدیر :

2018-11-20
امیر مرندی
نام :

سلام
واااییی عالی بود مقالتون مرسی

پیام :

سلام دوست عزیز

خیلی ممنون از لطف شماheart

پاسخ مدیر :

این صفحه را به اشتراک بگذارید

برچسب ها

طراحی سایت فست فود

طراحی سایت کافی شاپ