با ما در اوج پرواز کنید با ما در اوج پرواز کنید

طراحی سایت، طراحی وب سایت، سئو، تبلیغات اینترنتی، طراحی لوگو، میزبانی وب و ثبت دامنه از جمله فعالیت های تخصصی راهکارنوین میباشد.

  1. طراحی سایت راهکارنوین
  2. مقالات طراحی سایت
  3. سفارش لوگو و نکات مهم آن قبل از طراحی

سفارش لوگو و نکات مهم آن قبل از طراحی

چرا طراحی لوگو کسب و کار اهمیت زیادی دارد؟

در ابتدا شما به یک لوگو احتیاج دارید. هیچ اهمیتی ندارد که کسب و کار شما چقدر بزرگ یا کوچک است. حتی اگر کار شما ساخت صنایع دستی و فروش آن به دوستان و آشنایان باشد با این حال به یک لوگو احتیاج خواهید داشت. اگر می خواهید از ایده خود درآمد کسب کنید باید کسب و کار شما دارای لوگو باشد. در غیر این صورت تصویر و برند آینده شما متعلق به همه خواهد بود. مهم تر از همه طرح نهایی شما باید آنقدر اثرگذار باشد تا کسب و کار شما را ارتقا داده و شما را به جایگاه واقعی برساند. در اینجا چند نکته جهت هر چه آسان تر و جذاب تر کردن طراحی لوگو کسب و کار به شما ارائه می شوند. موارد زیر را اصولا طراحان لوگو باید بر آن اشراف داشته باشند اما با این حال بهتر است به عنوان صاحب کسب و کار هم اطلاعاتی از این اصول داشته باشید.

 

۱. از پیرامون خود الهام بگیرید

طراحی لوگو کسب و کاراولین گام جهت طراحی یک لوگوی عالی داشتن یک ایده خوب است. بنابراین از طریق اندیشه ها و تجربیات جدید ذهن خود را پرورش دهید. هر چیزی که برای شما موثر است استفاده کنید. پیاده روی کنید و از طبیعت الهام بگیرید. به طور خلاصه هر گونه فعالیتی که شما را مملو از انرژی و لذت می کند می تواند در رسیدن به یک ایده تاثیرگذار جهت طراحی لوگو به شما کمک کند.

 

۲. رقبای خود را بررسی کنید

طراحی لوگو کسب و کار جستجوی وبسایت ها یا پروفایل های شبکه اجتماعی مربوط به رقبای بالقوه شما نه تنها برای قضاوت درباره لوگوهایشان بلکه برای تحلیل نوع طراحی آن ها همیشه مفید خواهد بود. به شیوه هایی فکر کنید که به سودآوری شرکت های رقیب شما کمک می کنند. مثلا چه تغییری در کسب و کار خود ایجاد می کند.

تمام این موارد می توانند به بهبود درک شما از برند و استراتژی بازاریابی آینده کمک نمایند. از نقاط قوت و ضعف رقبای خود آگاهی یافته و از این آگاهی به سود خود استفاده کنید. در طراحی لوگو کسب و کار به طور مستقیم از رقبا کپی نکنید فقط جنبه های جذاب و مثبت لوگو رقیب را بدانید و از آن ها استفاده کنید.

 

طراحی لوگو

 

3. یک هسته مفهومی ایجاد کنید

هدف اصلی یک لوگوی تجاری ایجاد یک پیوند به یاد ماندنی با برند شما است. بنابراین خوب است که همیشه به مواردی فکر کنید که می خواهید با شرکت یا محصول شما مرتبط باشند. تمام لغات توصیفی که می خواهید بخشی از لوگوی شما باشند را یادداشت کنید. به عنوان مثال اگر می خواهید جواهرات بفروشید به لغاتی مانند سنگ های قیمتی زیبا تجملی منحصربه فرد زنانه شیک و باشکوه فکر خواهید کرد. بدین ترتیب یک هسته معنایی شکل می گیرد و به محض این که طراحی را شروع کنید امتیاز اصلی شما همین هسته مفهومی خواهد بود. شما یا تیمی که برای این طراحی استخدام کرده اید می توانید از این هسته مفهومی جهت انتخاب نوع نوشته رنگ ها و جلوه های ویژه در طراحی لوگو کسب و کار استفاده کنید.

 

۴. نوع مناسبی از لوگو را انتخاب کنید

طراحی لوگو کسب و کار گاهی اوقات سوال ساده ای مانند برای کسب و کار خود چه نوع لوگویی می خواهید؟ می تواند یک کارآفرین را دستپاچه کند. جواب شما در بهترین حالت می خواهم خیلی جذاب باشد خواهد بود. هرگز چنین اشتباهی را مرتکب نشوید. کمی وقت صرف کنید و نوع لوگویی که فکر می کنید برای برند شما مناسب است را انتخاب نمایید. به نکات زیر توجه کنید.

  • تصویرنما مانند شکل تیک در لوگوی نایک یا شکل پاندا در لوگوی WWF از آنجایی که تصاویر نیاز به ترجمه شدن ندارند اگر بخواهید کسب و کار خود را در سطح جهانی گسترش دهید چنین لوگوهایی بسیار خوب هستند. همچنین در صورتی که بخواهید پیام یا احساس خاصی را به مخاطبین خود منتقل کنید این نوع از لوگوها بسیار مفید خواهد بود.
  • مونوگرام حروف اول کلمات خاص که بصورت یک لغت جداگانه در می آیند مانند CNN یا NASA این نوع طراحی لوگو کسب و کار برای شرکت هایی که دارای اسامی طولانی یا چندین مالک مانند لوگوی برند HP هستند بسیار عالی است. مونوگرام ها یکی از موثرترین ابزارهای برند سازی و بازاریابی هستند. همچنین نوسازی چنین لوگوهایی کار بسیار ساده ای است این نوع لوگو بهترین گزینه برای استارتاپ ها است.
  • نشان کلمه wordmark مانند لوگوی لِگو یا سامسونگ این نوع لوگو بهترین روشی است که شرکت های تازه وارد بازار برای شناخته شدن به آن نیاز خواهند داشت. تنها باید اطمینان حاصل کنید که نام شرکت شما زیاد طولانی نباشد.
  • ماسکات mascot مانند لوگوی شرکت های Pringles یا Uncle Ben چنین لوگوهایی که دارای شخصیت پردازی یا چهره هستند می توانند در جذب نسل های جوان تر و خانواده ها به سمت برند شما کمک کنند. همچنین این نوع لوگو بهترین روش جهت پیشبرد تعامل با مخاطب هدف است.
  • نماد مانند لوگوهای Convers یا BMW لوگوهای نوع تمثال دارای حس سنتی و گاهی اوقات دقیق درباره آن برند هستند. این نوع لوگو به شما کمک می کند تا تصویری از یک شرکت معتبر و قابل اعتماد را ایجاد کنید. تنها موردی که مالک یک شرکت باید در زمان طراحی یک نماد به یاد داشته باشد این است که اطمینان حاصل کند که تصویر این نماد قابل چاپ بوده و دارای جزئیات ریز نباشد.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید :

چهار روند طراحی سایت در سالهای پیش رو

۵. به گرایش های عمومی و مد روز توجه کنید

طراحی لوگو کسب و کار در زمان طراحی یک لوگو همیشه انتخاب های مطمئنی نظیر لوگوهای درشت و شیک سیاه و سفید یا wordmark با فونت های آذینی Serif وجود خواهند داشت. اما اگر سعی می کنید یک لوگوی بسیار خوب طراحی کنید از مقابله با سنت ها و انجام کاری جسورانه نترسید. سعی کنید از آخرین مد های روز طراحی لوگوی کسب و کار اطلاعات کسب کنید. برای نمونه ممکن است رنگ های جلب توجه کننده مانند بنفش پررنگ را امتحان کنید یا تغییراتی بر روی تایپوگرافی یا گرادیان رنگ ها ایجاد نمایید.

 

طرح لوگو


۶. هرگز از طرح های اولیه خود دلسرد نشوید

هرگز نخواهید دانست که چه ایده ای و چه زمانی به ذهنتان خطور خواهد کرد که باعث پولدار شدن شما خواهد شد. بنابراین همیشه وسیله ای همراه داشته باشید تا بتوانید طرح های اولیه خود را روی آن ترسیم کنید. از ترسیم طرح های اولیه نترسید زیرا این کار مبنای اصلی طراحی لوگو می باشد.

 

۷. ابزارهای مختلف را امتحان کنید

طراحی لوگو کسب و کاراینترنت دارای هزاران ابزار آنلاین است که می توانند در طراحی لوگو به شما کمک کنند. اگر می خواهید یک لوگوی عالی برای خودتان طراحی کنید همیشه مطمئن باشید که با سایت یا نرم افزاری که انتخاب می کنید راحت هستید. این که آیا این سایت یا نرم افزار تمام امکانات مورد نیاز شما را دارد؟ آیا استفاده از آن به اندازه کافی آسان است؟ به خاطر داشته باشید در صورتی که از انتخاب خود صد در صد راضی نیستید همواره می توانید گزینه های دیگری را امتحان کنید.

 

۸. طرح خود را محک بزنید

به محض این که بر یک سایت آنلاین طراحی لوگو تسلط یافتید و طراحی دلخواه خود را انجام دادید در انتشار آن عجله نکنید. لوگوی طراحی شده خود را روی صفحه پروفایل خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید و نظر دیگران را در مورد آن بپرسید که آیا این طرح به اندازه کافی خوب است؟ آیا موردی وجود دارد که احتیاج به تغییر داشته باشد؟ آیا با طراحی سایت شما هماهنگی دارد؟ تنها در صورتی از این لوگو استفاده کنید که از کار خود اطمینان کامل داشته باشید. در غیر این صورت همیشه می توانید با استفاده از استخدام یک طراح حرفه ای طراحی لوگو کسب و کار خود را به شکل بهتری انجام دهید. در مورد طراحی لوگو کسب و کار عجله نکنید. به خاطر داشته باشید که لوگوی نهایی ممکن است موفقیت شما را در سال های آینده تعیین کند. بنابراین وقت کافی برای آن صرف کنید و این کار را به نحو احسن انجام دهید.

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

نظرات و سوالات شما


این صفحه را به اشتراک بگذارید

برچسب ها