با ما در اوج پرواز کنید با ما در اوج پرواز کنید

طراحی سایت، طراحی وب سایت، سئو، تبلیغات اینترنتی، طراحی لوگو، میزبانی وب و ثبت دامنه از جمله فعالیت های تخصصی راهکارنوین میباشد.

  1. طراحی سایت راهکارنوین
  2. مقالات طراحی سایت
  3. اصولی که کسب و کارهای موفق برای فروش آنلاین استفاده میکنند

اصولی که کسب و کارهای موفق برای فروش آنلاین استفاده میکنند

وقتی قرار است در سطحی بالاتر به بازاریابی بپردازید باید یاد بگیرید چگونه احساسات مشتریان را تحریک کرده تا بتوانید آن ها را برای خرید قانع کنید. در این مقاله به بررسی اصول فروش آنلاین در کسب و کارهای موفق خواهیم پرداخت.

برای موفقیت یک کسب و کار اصول اساسی وجود دارند که وجودشان برای بقا ضروری است. وجود اصولی مانند ارزش، اعتماد و فرهنگ سازمانی کاملا بدیهی است. اما فراتر از این عناصر بنیادی، اصول فروش آنلاین در کسب و کارهای موفق بسیار حائز اهمیت است. سال ها است که صاحبان کسب و کار از آن ها به صورت آنلاین و آفلاین بهره می برند تا میلیون ها دلار پول در بیاورند. آن ها روی فکر مشتری کار می کنند تا روی انگیزه و میل آن ها به خرید کردن هر کالایی اثر بگذارند.

این استراتژی های هیپنوتیزم گونه که اغلب از تکنیک های کپی رایتینگ بهره می برند به بازاریابانی که هم اکنون در بهترین شرایط کاری خود هستند قدرت و توانی مضاعف می دهند. شاید در ابتدا قابل درک نباشند اما زمانی که قدرت واقعی هر کدام از این اصول را مشاهده کنید متوجه خواهید شد که چه تاثیر به سزایی دارند.

بهترین قسمت این است که اگر به دنبال شروع یک کسب و کار یا اینکه به شدت درگیر تجارت خود هستید می توانید از این ۵ اصل استفاده و کاری کنید تا فروش تان مانند ساعت کار بکند. اما قبل از اینکه در این مورد صحبت کنم بهتر است به خود هنر بازاریابی بپردازم که به آغاز دوران تجارت باز می گردد.

یک لحظه به این موضوع فکر کنید :

  • چه عاملی باعث می شود تا کالایی را خرید کنید؟
  • چه عاملی شما را وادار به عمل می کند؟


مردم به خاطر دلایل منطقی خرید نمی کنند. آن ها برای دلایل احساسی خرید می کنند. بنابراین وظیفه شما به عنوان بازاریاب یا صاحب کسب و کار این است تا احساسات لازم برای خرید را خلق کنید.

این احساسات از طریق نقل کردن یک داستان، اعتبار، پذیرش از طرف جامعه و سایر محرک ها ایجاد میشوند و کمک میکنند تا روی تصمیم افراد برای خرید کردن از شما تاثیر بگذارند. این همان تصویر بزرگ تر از بازاریابی است که بالاتر به اون اشاره کردیم.

هر چند اگر بخواهیم از محرک های خاصی نام ببرم این 5 اصل اساسی میتوانند بلافاصله سبب تغییر در وضعیت فروش شما بشوند. این ها اصولی هستند که اثر بزرگ تر را روی نتایج می گذارند. اگر با اصل 80 به 20 آشنایی داشته باشید این اصول همان 20 درصد تلاشی هستند که سبب ایجاد 80 درصد نتایج می شوند.

اصول فروش آنلاین


اصول فروش آنلاین در کسب و کارهای موفق

در اینجا به اصولی که باعث موفقیت در کسب و کار در فروش آنلاین می شود را، می پردازیم. اگر عزمتان برای بالا بردن آمار فروش جدی است، این اصول را بررسی و به صورت گسترده از آن ها استفاده کنید.


1. اصل کمیابی یا ضرورت در اصول

برطبق اصول روانشناسی رفتاری، زمانی که در موقعیت های اضطراری قرار می گیریم، قدرت منطقی فکر کردن را از دست می دهیم و سبب می شود تا سریع دست به عمل بزنیم. وقتی از شما خواسته می شود تا سریع دست به عمل بزنید یک حس عاطفی نیز همراه آن ظاهر می شود. مغزتان از کار می افتد و قلب است که کنترل اوضاع را به دست می گیرد. حالا خواهید پرسید چطور حس ضرورت را به صورت آنلاین ایجاد کنم!

خوب برای انجام این کار چندین روش وجود دارد که بسیار موثر هستند.

  • اول از یک شمارش گر معکوس استفاده کنید. زمان یک راه اصلی برای خلق حس ضرورت است.
  • رنگ های قرمز روشن و نارنجی و کلمه بزرگ فروش، استفاده می شوند تا توجه شما را به دست آورند و این تصور را ایجاد کنند که این یک موقعیت اضطراری و محدود به زمان است.
  • یک روش اصلی که بازاریاب ها برای ایجاد حس ضرورت از آن بهره میبرند از طریق ایجاد حس منفی است.

2. از اصل کمبود استفاده کنند

باهوش ترین بازاریاب ها می دانند چطور از اصل کمبود استفاده کنند. در فضای مجازی برای ایجاد کمبود می توانید نشان بدهید که تاریخ انقضای کالایی رو به اتمام است یا در فروش بلیط می توانید بگویید تقریبا همه صندلی ها به فروش رفته است. ( دقیقا همین کاری که شرکت های خودرو سازی ایران با مردم میکنند )

اگر حس کنید که قرار است کالایی به اتمام برسد احتمال بیشتری وجود دارد که بدون فکر کردن تصمیم بگیرید. این حقه چنین جوی را ایجاد می کند. ممکن است بعضی ها بگویند که این کار مثل کلاهبرداری میماند اما یک استراتژی است که در فروش و بازاریابی و حتی برای استخدام کارمندها مورد استفاده قرار می گیرد.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید :

عدم رعایت این 10 قانون در بازاریابی آنلاین باعث سقوط خواهد شد

3. اصل انحصار

در دنیای دیجیتال می توانید با اجازه دادن به افراد خاصی که بتوانند از شما خرید کنند، استفاده کنید. چرا باید این کار را انجام داد؟
به این خاطر که میز بازی را عوض میکنید چرا که دیگر این شما نیستید که منتظر انتخاب شدن از طرف مشتری هستید بلکه مشتری است که انتظار میکشد تا شما او را انتخاب کنید. این یک ابزار قدرتمند روانی است که کمک میکند تا مشتری منتظر باشد تا شانس کار کردن با شما و خرید کردن از شما یا ملحق شدن به یک گروه اختصاصی به او روی بیاورد.

تنها با حذف این امکان که مشتری تصمیم بگیرد از اصل انحصار استفاده کرده اید. دیگر انتخاب آن ها نیست. این روش به خصوص در محصولات و خدمات لوکس کاربرد دارد. مهمترین قسمت در استفاده از این اصل، توضیح دادن به مشتری است که چرا آن ها باید با شما کار کنند؟

نه تنها این کار حس اختصاصی بودن را ایجاد می کند بلکه سبب می شود تا مشتری به شما ثابت کند که آن ها ارزش زمانی که برای شان میگذارید، دارند. تنها کاری که باید انجام بدهید حذف عنصر اختیار است. اجازه ندهید آنها تقاضا را ایجاد کنند. مجبورشان کنید فرم پر کنند. حتی می توانید برای درخواست دادن هم از آنها پول طلب کنید.

اصل عمل متقابل


4. اصل عمل متقابل

اگر به یک منطقه توریستی مشهور سفر کرده باشید از اینکه مردم تلاش می کنند به شما هدایای مجانی بدهند، تعجب کرده اید! شما در حال تجربه اصل عمل متقابل در دنیای واقعی هستید. وقتی فردی به شما کالا یا خدمتی رایگان میدهد بلافاصله میخواهید که خدمت او را جبران کنید. تصور میکنید به آنها بدهکار هستید و یک بازاریاب زرنگ میداند که چطور از این نقص استفاده کند.

شاید در ابتدا متوجه آن نباشید اما تسلیم اصل عمل متقابل شده اید. این اصل بازاریاب ها را قادر میکند تا به شما پیشنهاد های دیگری بدهند. باهوش ترین آنها میدانند که پیشنهاد خرید باید زمانی ارایه شود که قبلا جریانی از محتوای ارزشمند به سمت شما سرازیر شده باشد. بنابراین اگر هدیه اولیه بتواند به مشتری کمک کند احتمال زیادی دارد که آن ها در آینده برای خرید پیش قدم شوند.

5. اصل وفاداری

وقتی کالایی را به صورت آنلاین یا آفلاین میفروشید باید کاری کنید تا آن ها به شما وفادار باقی بمانند. این یکی از اصول فروش آنلاین در کسب و کارهای موفق است.

به عنوان مثال اگر به سخنران های مشهور دنیا در یک همایش زنده توجه کرده باشید متوجه شده اید که از اصل وفاداری قبل از مراسم استفاده می کنند. آن ها از شما می خواهند اگر با حرف های آنها موافق هستید دست خود را بلند کنید یا بایستید. این الگوی ایجاد حس وفاداری برای پیشنهاد بعدی است. آنها کاری میکنند که قبل و بعد از سخنرانی متعهد به انجام کاری شوید.

میتوانید در فروش آنلاین با برطرف کردن هر نوع مانع قیمتی، وفاداری مشتری ها را به دست آورید. به عنوان مثال میتوان به مشتری گارانتی مجانی یا سیاست باز گرداندن پول را داد. اگر بتوانید قبل از ارایه پیشنهاد به مشتری او را به برند خود وفادار کنید شانس فروش خود را بین 50 تا 70 درصد افزایش دهید.

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

نظرات و سوالات شما


این صفحه را به اشتراک بگذارید

برچسب ها

اصول کسب و کارهای موفق

اصول فروش آنلاین