با ما در اوج پرواز کنید با ما در اوج پرواز کنید

طراحی سایت، طراحی وب سایت، سئو، تبلیغات اینترنتی، طراحی لوگو، میزبانی وب و ثبت دامنه از جمله فعالیت های تخصصی راهکارنوین میباشد.

  1. طراحی سایت راهکارنوین
  2. مقالات طراحی سایت
  3. با چند تکنیک از رده خارج در سئو آشنا شوید

با چند تکنیک از رده خارج در سئو آشنا شوید

توی این مقاله و ویدئو میخواییم با چندتا از تکنیک های از رده خارج شده ی سئو آشنا بشیم؛ از اونجایی که مباحث ضد و نقیض در رابطه با سئو بیشتر از هر چیز دیگه ای توی دنیای طراحی سایت هست، سوالات و شاید دغدغه های متفاوتی مطرح میشن و گاها از راهکارنوین سوال میشه که ترجیح دادیم اونا رو توی این مقاله و ویدیو با شما به اشتراک بزاریم.


در ادامه میخواییم چند تکنیک که خیلی از افراد فکر میکنن وجود دارن و مفید هستند اما در واقع نیستند رو مرور و بررسی کنیم

 

متن های پنهان که پر از کلمات کلیدی هستند

هنوز هم سایت هایی هستن که چندین کلمه کلیدی رو همرنگ پس زمینه در میارن و در جاهای مختلف صفحات سایتشون قرار میدن و توقع افزایش رتبه دارن! این روش اون اوایل که گوگل مبحث سئو یا در اصل بهینه سازی سایت رو به پیش کشید شاید میتونست کمی رتبه بهتری در اون کلمات کلیدی رو به شما بده اما در اولین فرصتی که گوگل فکر کنه کیوورد اِستافین Keyword Stuffing میکنین، صفحه شما رو حداقل چندین صفحه به عقب خواهد برد.
در حال حاضر با الگوریتم های جدید گوگل اگر چنین خطایی از شما سر بزنه شمارو وارد sandbox یا جعبه شنی خودش میکنه و اگر خطای خودتونو برطرف نکنین بمرور توی این جعبه شنی فرو میرین و کار سایت شما تمومه...

 

بررسی و کپی دقیق رفتار رقیبان
در ابتدای کار باید برخی از رقیبان موفقمون رو بررسی کنیم تا ببینم دقیقا از چه شیوه ها و متدهایی استفاده کردن. اما به هیچ عنوان دقیقا همون کارایی که رقیبان کردن رو نباید تکرار کرد. در واقع باید از اشتباهات دیگران درس گرفت و علاوه بر داشتن نقاط مثبت اونا، نقاط ضعف اونارو هم نداشته باشیم.

باید مد نظرمون باشه که گوگل میخواد سایتی رو بالاتر از سایت های دیگه در صفحه اولش نشون بده که 10 ها فاکتور مد نظرش رو داشته باشه و امتیاز بالاتری رو بتونه از گوگل کسب کنه. پس باید همیشه چیزی بیشتر از رقیب خودتون داشته باشین. مثلا اگه رقیب شما تولید محتوای متنی قوی ای دارن، شما باید علاوه بر تولید محتوای قویتر از اون، سراغ شیوه های تولید محتوای دیگه هم برین.

البته در نظر داشته باشین گاهی اوقات رقیبان کاری رو به اشتباه انجام میدن و خوب شما فکر میکنین حالا چون رقیب هاتون رتبه بالاتری دارن، پس کاری که کردن درست هست و منم باید انجام بدم! درصورتیکه اینطور نیست و باید خیلی خیلی حواستون جمع باشه.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید :

تصورات غلط رایج در سئو

کاهش بازدید همیشه به معنای پنالتی شدن است!؟
تعداد بازدید کننده های یک سایت هرروز تغییر میکنه و یک امر کاملا طبیعی هستش و ممکنه یک روز افزایش داشته باشه و ی روز کاهش. ممکنه به خاطر وقایع مذهبی، تعطیلات رسمی و… بازدید یک سایت افت کنه در واقع به خاطر مسائل Fundamental ذهن اکثر مدیران سایت ها زمانی که بازدیدشون افت می کنه به سمت و سوی پنالتی شدن منحرف میشه درحالی که واقعا اینجوری نیست. افزایش یا کاهش بازدید و ورودی های سایت عوامل خیلی زیادی دارن.

گاهی ممکنه دسترسی کاربران به سایت شما از منطقه خاصی به خاطر تنظیمات سرور بسته بشه، یا ممکنه به اشتباه لینک های داخلی و خارجی سایت شما شکسته شده باشن یا حتی سایتی که بازدید زیادی رو برای شما ارسال میکرد مدتی از دسترس خارج شده باشه و..


بهینه بودن متاتگ های سایت
یکی از مواردی که بیشتر در بین دوستان تازه کار دیده میشه، اینکه فکر می کننن سئو صرفا بهینه بودن متاتگ های سایت هست و یا اگه سایتی رو از نظر on-page و ساختاری بهینه کننن، قطعا رتبه بالاتری در نتایج جستجو میگیره.

باید بگیم که ساختار سایت شما دقیقا زیرساخت و فونداسیون foundation ساختمان سایت شماست، حالا اگه زیربنای خوبی داشته باشین میتونید با خیال راحت تر و کیفیت بیشتر، خود ساختمان رو بسازین. همچنین اگه ساختار مناسبی داشته باشین اما در زمینه تولید محتوا و لینک سازی ها ضعیف عمل بکنین باز هم نتیجه مناسبی نمیگیرین، پس روی این مورد دقت کافی داشته باشین.

 

تکنیک سئو


تجربه کاربری user experienc برروی سئو تاثیری ندارد
در واقع افرادی هستن که فکر میکنن مثل دهه قبل، گوگل فقط کدهای سایت را بررسی میکنه، البته امیدواریم شما تو این دسته نباشین! درواقع گوگل همانطور که سایت رو از نظر ظاهری بررسی میکنه میتونه کیفیت اونو هم با استفاده از الگوریتم های مختلف تشخیص بده، فاکتورهای تجربه کاربری مثل نزدیک بودن المنت ها به هم، یا تایپوگرافی ها یا حتی زمانی که در قالب سایت اشتباها محیط کلیک دو لینک متفاوت باهم تداخل پیدا کردن و هم پوشانی دارن و … ، و حتی باید در نظر داشته باشین که گوگل میتونه شما رو به خاطر نمایش تبلیغات زیاد در اطراف محتوای سایت که اصطلاحا around the content گفته میشه جریمه کنه چون بعضا دیدن خیلی از سایت ها با حجم زیادی بنرهای تبلیغاتی کاربرو عملا از محتوای سایت دور میکنن چون تبلیغات و بنرها و یا تصاویر در اطراف محتوای مورد نظر اینقدر زیاده که کلا تجربه کاربری اون سایت به شدت افت میکنه.

 

یک بار که سایت رو بهینه کردیم کافیست
قطعا افراد زیادی هستن که سعی دارن رتبه سایتشون رو افزایش بدن و شاید از چند سال پیش این کارو شروع کردن. شاید چند سال پیش اگه سایت رو یک بار بهینه میکردیم برای مدت زیادی در نتایج برتر جستجو میموند، اما الان دیگه اینجوری نیس.

همانطور که شما برای سئو هزینه میکنین و تلاش میکنین که رتبه مناسب بگیرید، سایت های ۱۰ نتیجه برتر هم دارن برای باقی موندن هزینه میکنن و همینطور رقیبان تازه وارد هم برای کسب رتبه های بالاتر هزینه میکننن.

سئو در واقع مثل یک رقابته که باید مدام برای افزایش رتبه سایت اقدام بشه و تکنیک های لازم روی اون پیاده بشه و همگام با الگوریتم های گوگل پیش رفت، اینکه یک بار از خدمات یک شرکت استفاده کردین کافی نیست. بهتره سعی کنین مداوم برروی سایت کار کنین تا افت رتبه نداشته باشین و بتونید بازدید بیشتری از موتورهای جستجو برای سایت دریافت کنین.

 

اگر بازدید سایت افزایش پیدا کنه و رتبه الکسا بیاد پایین میتونه کمک کنه!
اینکه فکر کنین بازدید از سایت شما زیاد باشه و یا اگر رتبه الکسای خوبی داشته باشین پس باید صفحه اول گوگل باشین، اصلا فکر خوبی نیست چراکه این دو مورد هیچ ارتباطی با هم ندارن و این دو مورد هیچوقت جزو معیارها و سجنش های گوگل نبودن و نخواهند بود. پس به دنبال این نباشین که بازدید سایتتون رو افزایش بدین یا رنک الکساتون رو بیارین پایین چون هیچ فایده و ثمری برای شما نداره.

فاکتورهای زیادی هستن که یا منسوخ شدن یا دارن از رده خارج میشن، ما سعی میکنیم در مقاله های بعدی در آینده فاکتورها و موارد بیشتری با شما به اشتراک بزاریم.

 

اگر سایت های برتر رو که در صفحه اول گوگل هستن، به چندین ساختمان تشبیه کنیم، ساختمان شما باید بلند تر و قشنگ تر از مابقی باشه تا بتونه بیشتر به چشم بیاد، سئو هم دقیقا از همین قانون تبعیت میکنه، پس کیفیت یک سایت رو هیچوقت فدای قیمت اون نکنین.
اگر نیاز به مشاوره داشتین میتونین با راهکارنوین در تماس باشین و خوشحال میشیم نظرات شمارو در بخش کامنت بخونیم و اگر این مطلب برای شما مفید بود اونو به اشتراک بزارین تا دیگران هم استفاده کنند.

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

نمایش فیلم

کیفیت فیلم وابسته به سرعت اینترنت شما کاربر عزیز است

نظرات و سوالات شما

2018-12-02
عالیه شوکت آبادی
نام :

با سلام، در قسمت برچسب ( یا همان کلمات کلیدی) از کلمات طولانی استفاده شود بهتر است یا کلمات کوتاه تر؟

مثال: " کولر گازی سامسونگ مدل مکس " در قسمت برچسب قرار دادن بهتر است یا فقط نام برند را نوشتن کافیست " کولر گازی سامسونگ" ؟

پیام :

سلام خدمت شما دوست عزیز؛

برای نتیجه گیری بهتر در سئوی سایت مناسب ترین حالت این است که برای هر محصول صفحه جداگانه ایجاد کنید ولی در بخش برچسب که در انتهای همین صفحه هم میتوانید مشاهده کنید، برای سایت هایی که دارای رتبه و رنک پایین هستند بهتر است از کلمات چند بخشی استفاده شود همانند مورد اولی که فرمودید.

پاسخ مدیر :

2018-10-21
مریم قربانی
نام :

سلام مرسی خیلی خیلی به من کمک کردین نکات خیلی مهمی گفتین که خیلی روشن شدم
ما تازه سایت شرکتمونو داریم طراحی میکنیم حیف که زودتر با شما اشنا نشدم
به اتمام برسه حتما برای سئوی سایت مزاحم شما میشیم

پیام :

باسلام؛

خواهش میکنیم، کم سعادتی ما بوده، خوشحالیم که مطلب برای شما مفید بوده و در خدمت شما هستیم.

پاسخ مدیر :

2018-08-29
احمد
نام :

مطلبتون بسیار عالی و مفید بود مثل همیشه ممنونم

پیام :

ممنون از لطف شما

پاسخ مدیر :

این صفحه را به اشتراک بگذارید

برچسب ها