با ما در اوج پرواز کنید با ما در اوج پرواز کنید

طراحی سایت، طراحی وب سایت، سئو، تبلیغات اینترنتی، طراحی لوگو، میزبانی وب و ثبت دامنه از جمله فعالیت های تخصصی راهکارنوین میباشد.

  1. طراحی سایت راهکارنوین
  2. مقالات طراحی سایت
  3. نحوه تولید یک محتوای مفید

نحوه تولید یک محتوای مفید

نگاهی خواهیم داشت به نحوه تولید یک محتوای مفید، محتوایی که حتی با گذشت زمان طولانی، باز هم ارزش و کارایی خود را حفظ خواهد کرد.

محتوای سایت خود را با محصولات یا خدمات خود هماهنگ کنید
یکی از چالش های مرتبط با تولید محتوای مفید، ماهیت محصولات یا خدماتی است که شما ارائه می دهید. به عنوان مثال برای یک شرکت مبارزه با حشرات و آفات، محتوایی با موضوع (راه های سمپاشی) می تواند یک محتوای مفید باشد و از طرف دیگر محتوایی است که با خدمات و محصولات این شرکت نیز همخوانی دارد.

اطلاعات سایت خود را استخراج نموده و از آن ها ایده بگیرید
ایده های تولید محتوا همه جا هستند، حتی در داده های وبسایت خود شما. مثلا می توانید اطلاعات جستجوی سایت خود را بررسی کنید و ببینید کاربران عموما چه موضوعاتی را در وبسایت جستجو کرده اند؟ آیا در میان محتواهای فعلی شما محتوایی هست که بتواند به آن ها پاسخ دهد؟ آیا موضوع خاصی بین موارد جستجو شده وجود دارد که بتوانید در یک محتوای جدید به آن بپردازید؟

نگاهی به مطالب موفق پیشین خود بیاندازید
به گذشته برگردید و پست های یک یا دو سال گذشته سایت خود را مرور کنید. آیا پست هایی وجود دارد که برای یک بازه زمانی مشخص پربازدید بوده باشند؟

احتمالا نمودار بازدید مطالب مفید شما، چیزی شیبه زیر است:

نمودار بازدید

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید :

رشد های عجیب و غریب در سایت الکسا!

از رسانه های اجتماعی غافل نشوید
به رسانه های اجتماعی سری بزنید و پست هایی که در طول یک بازه زمانی پربازدید بوده اند را شناسایی نموده و از آن ها برای تولید محتوا بهره بگیرید.

رتبه بندی
وب سایت خود بررسی کنید و ببینید که در کدام کلمات کلیدی رتبه بندی بهتری دارید و در رابطه با این کلمات کلیدی، کدام صفحات سایت شما رتبه بندی بهتری دارند. دانستن این موارد می تواند برای تولید محتواهای جدید و محتواهای مفید، الهام بخش باشد.

به روز رسانی محتوا
محتواهای مفید قدیمی موجود در وبسایت خود را به روز رسانی نموده و نکات جدیدی را به آن ها اضافه کنید. به طور خلاصه، به روز رسانی محتواها و تاریخ انتشار جدید می تواند سبب جذب ترافیک بیشتر، لینک های جدید و به اشتراک گذاری های جدید شود و این باعث بهبود رتبه بندی صفحات به روز رسانی شده وبسایت شما خواهد شد. همچنین می توانید مقالات جدید خود را بر مبنای مقالات قدیمی تر بنوسید و در مقاله جدید به مقاله قدیمی تر لینک دهید یا برعکس، در مقاله قدیمی تر به مقاله جدید لینک دهید.


الگوهای زیر نتایج خوبی داشته است و می توان آن ها را در تولید محتوای وب سایت های مختلف استفاده کرد:


مطرح کردن مسائل خاص و جزئی
از اینکه وارد مسائل ریز و جزئی شوید، ترسی نداشته باشید. در محتواهای مفید محبوبیت محتوا مهم نیست بلکه فراهم آوردن ترافیک مناسب در طول زمان است که اهمیت دارد. پس موضوع و مسئله ای خاص و جزئی که همواره عده ای به دنبال آن هستند، حتما مفید واقع می شود.

راهنمای انجام دادن کارهای مختلف
این گونه از محتوا چون راهنمای عملی برای کاربران فراهم می آورند، ترافیک مناسبی را برای وبسایت ایجاد می کنند.

ابزار و آمار
اگر مجموعه ای از ابزارها و آمار و مطالبی که برای کاربران مهم هستند را جمع آوری نموده و یک منبع مفید و کابردی را ایجاد کنید؛ کاربران در هنگام احساس نیاز به وبسایت شما باز خواهند گشت. مثلا ابزارهای رایگان ویرایش تصاویر

لیست و فهرست
هرچند بعضی از کاربران مطالب لیستی را دوست ندارند اما واقعیت این است که این گونه مطالب محتوای بسیار مفیدی هستند. زیرا از دیدگاه خوانندگان، لیست را می توان به سادگی درک و خلاصه کرد. همچنین عنوان های لیستی باعث برانگیخته شدن کنجکاوی افراد نیز می شود.

به عنوان مثال : 19 روش بازاریابی آنلاین


محتوای طولانی و البته مفید
برخی اعتقاد دارند که اینترنت دامنه توجه مردم را کم کرده است اما چنین چیزی صحت ندارد. محتوای طولانی تر، جامع تر بوده و اطلاعات بیشتری را در اختیار خوانندگان قرار می دهد.

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

نظرات و سوالات شما


این صفحه را به اشتراک بگذارید

برچسب ها

تولید محتوای مفید